В името на безопасността: Как $2,1 млн. отиват на боклука

За два дни хърватският производител Rimac блъска две свои коли
31 окт 2020 13:13, Нели Христова
11
В името на безопасността: Как $2,1 млн. отиват на боклука
Снимка: Rimac

Хърватският производител Rimac публикува видео от вътрешните краш-тестове на електрическата си хиперкола C_Two. По време на изпитанията бяха разбити напълно два прототипа, чиято обща стойност е 2,1 млн. долара, пишат от Automedia.

Освен реалните тестове инженерите провеждат и виртуални, като проверяват твърдостта на монокока, който е направен от карбон. Едва след това хърватите пристъпват към пълно пълноценни изпитания на двувратката.

Първото от тях е челен сблъсък с деформируемо препятствие с 40-процентно покритие при скорост от 40 км/ч. В Rimac са останалите доволни от резултата, но признават, че ударът с такава скорост е "направо разрушителен".

Вторият C_Two става жертва на по-сложно изпитание - той е блъснат в същото препятствие, но при скорост от 56 км/ч, като резултатът отново е одобрен от инженерите на компанията. Въпреки сериозното деформиране, предната част на каросерията поглъща удара и поражения по пасажерите са минимални - датчиците на манекените не фиксират сериозни натоварвания.

Хиперколата на Rimac се задвижва от 4 електомотора - по един на всяко колело. Сумарната мощност е 1914 конски сили, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,97 секунди. Моторите се зареждат от блок акумулатори с капацитет 120 кВт/ч, като пробегът с едно зареждане е 650 км (по цикъла NEDC).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
пак .!. преди 3 години
Например вместо 4 скъпи електромотора могат да сложат 4 бордюра :lol: Хаха смях, майтапя се, но ми хващате мисълта. Ако теглото е същото, би следвало резултата от теста да е много близък до реалния.
8
0
 
1
 
! Отговори
.!. преди 3 години
Сега да не се правя на по-умен от инженерите, ама при един краш тест, автомобила изобщо не е нужно да е оборудван напълно. Тестват се пасивни и активни системи за сигурност, как реагира купето/скелета на колата и т.н. Няма нужда от климатик, навигация... дори скъпите елементи като двигател, скоростна кутия, диференциали могат да бъдат заменени с дъмита (бутафорни елементи, които отговарят само по тегло на истинските).
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Т.е. една кола струва 1.05 млн долара? Карайте си я!
6
0
 
1
 
! Отговори
факт преди 3 години
Хърватите са католици, престъпници от класа, които са известни с много поръчкови убийства.
5
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 5Защото в Хърватия има и хора които работят, а не само да мрънкат по площадите и кометарите на новинарските сайтове. Говориш все едно RIMAC е държавна компания.
4
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Защо Хърватска има свой електромобил ,а бойколондия няма ?Нали е по малка икономика и е имало комуницъм ? И е по млад член на ЕС ? И що никой не пита боко тиквата ?
3
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 2Да бе, ама бше коял, която е можело да се продаде за толкова...
2
0
 
16
 
! Отговори
do 2 преди 3 години
на всичко отгоре краш тестовете не се правят с напълно окомплектован автомобил.
1
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това е пазарната цена, а не цената на производство.