Кои са най-евтините коли с автоматик в България?

Автоматикът означава удобство, особено в големите градове
2 ное 2020 17:45, Нели Христова
43
Кои са най-евтините коли с автоматик в България?
Снимка: Pixabay

Ръчни скорости или автоматик? И двата варианта си имат своите привърженици с убедителни аргументи. "Ръчката" е по-ангажираща, дава повече контрол и мнозина я свързват с автентичното удоволствие от шофирането. Освен това като цяло е по-безпроблемна. Автоматикът пък означава удобство, особено в големите градове, където така или иначе "автентичното удоволствие от шофирането" отдавна вече е изгубено. Неслучайно в последните години балансът неумолимо клони към втория тим трансмисии, а делът на ръчните постоянно намалява.

Големите промени на пазара през 2020 покрай новите стандарти за емисиите обаче се отразиха и на предлагането на автоматици. В близкото минало дори и най-достъпните модели като Dacia Sandero предлагаха опция с два педала. Проверката ни в каталозите на вносителите днес показва, че евтините варианти с автоматик са намалели чувствително в последните месеци. В извадката сме взели предвид най-широкия смисъл на понятието "автоматик" - както класически хидротрансформатори, така и трансмисии с двоен съединител, "роботизирани" ръчни кутии и безстепенни вариатори. На практика всичко, което дава възможност на шофьора да не превключва ръчно. Освен това за всеки модел сме посочили само най-достъпния ценово вариант. Цените са посочени спрямо официалните ценови листи.

Skoda Kamiq - 37 980 лева

Най-достъпният Kamiq с два педала се вмъква в Топ 20 на косъм, изпреварвайки Kia Ceed само с 16 лева. Той е с еднолитров турбомотор със 110 коня мощност и със 7-степенната DSG трансмисия на Volkswagen. Нивото на оборудване е Ambition, с включен климатик.

Volkswagen T-cross - 37 697

Цената е за базовото ниво, с еднолитров TSI турбомотор със 110 конски сили мощност, и 7-степенна DSG трансмисия. Има климатик, автоматични светлини, 6.5-инчова мултимедия със сензорен екран и USB-c.

Skoda Scala - 36 422

На практика същата окомплектовка като споменатия Kamiq - с най-малкия бензинов турбомотор, 110 коня и 7-степенен DSG, и с оборудване, което включва климатик и мултифункционален волан.

Citroen C3 - 34 930

Обновеният това лято С3 се предлага с 6-степенната ЕАТ автоматична кутия, произвеждана от японската Aisin във Франция. Двигателят е 1.2 Puretech, а нивото на оборудване - Shine, което включва заден парктроник, електрически стъкла, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и 16-цолови алуминиеви джанти.

Renault Megane Sedan - 34 262

Тук става дума за ограничени бройки от досегашния модел, с 1.33-литровия турбомотор TCe, разработен съвместно с Mercedes, и със 140 коня мощност. Скоростната кутия е EDC7, разработена от Magna (бившия Getrag). Нивото на оборудване е Zen, с кожен волан, климатик и круиз контрол.
С очакваното идване на фейслифта цената вероятно ще прескочи 40 000 лева, или поне така се случи с хечбек версията.

Peugeot 208 - 34 041

Цената е за автомобил с 1.2-литров Puretech двигател със 100 конски сили и 8-степенен автоматик EAT8, производство на Aisin. Оборудването е в ниво Active, с кожен волан, климатик и 7-инчова мултимедия с Bluetooth.

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Бай КръстьоОфициален сервиз, гаранция... 40к смяна
14
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Автомата е по-скъп. Така, че още известно време ще хвалим ръчките.
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ПроСоТоМисля че определено не си прав. Динамиката с ДСГ е превъзходна. Няма достатъчно бърз шофьор да сменява предавките както ДСГ-то. Липсва и слабостта при потегляне. Ако искаш има и ръчен режим
12
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Автомата е най-голямата екстра в автомобила.Ръчка кара човек който никога не е карал автомат.Веднъж пробваш ли няма връщане. Като секса е.
11
3
 
13
 
! Отговори
Шофер от 1981 преди 3 години
С кеф минах на "луна-парка" и не мисля да се връщам на ръчка, освен, ако не се налага.Да се чуди човек що съм карал до сега ръчка.
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Бай КръстьоЗа всяка немска лимузина среден размер (Е-класа, серия 5, А6) автоматикът е задължителен и дори вече не може да се поръчват с ръчна, дори най-малките 4-цилиндрови двигатели. При евтините пластмасови френски (градски) коли ръчната кутия все още си е масова, и автоматиците им не са толкова добри колкото тези на ZF и Мерцедес.
9
15
 
16
 
! Отговори
ПроСоТо преди 3 години
класическата скоростна кутия е за хора,които имат усет към автомобила,пътната ситуация и динамика.Автоматичната е за ...БЕЗ ДА ВЛАГАМ ОБИДНА НОТКА..е за жените-шоферки.И за снобите,естествено..Но,на кой каквото му харесва!..Стига да има пари да си го позволи..Аз лично се чувствам някакси пренебрегнат в автомобил с автоматика..Някакси липсвам като "господар на возилото"..За вас не знам..Както казах-въпрос на симпатия..
8
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Някой от новите автоматици с хидротрансформатор, харчат по-малко от ръчни.zf8hp от 2010 я има. Хидротрансф. са вече толкова добри, че на спортните вече ги слагат вместо двоен съединител.
7
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Бай КръстьоДа не споменавам и перцата, кеф ти и ръчка. Едно прибиране Монтана - София през Лъкатник и след месец смених колата с автоматик! Рай!Сега чакам обаче на 40к колко ще ме одерат за смяна на масло :)
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 2Хюндай са всичко но не и с ниска цена. Качеството не искам да коментирам, имат си достатъчно трески за дялане
5
1
 
5
 
! Отговори
Курти преди 3 години
До Онанистела ми свирни и на мене
4
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе хайвани механичната остана в миналия век аман от комунисти със десетилетия назад
3
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз си взех най-простия автомат хидротрансформатор, не се обслужва и ще надживее автомобила със сигурност, само гълта малко повече, но пълно щастие няма.Електричките също нямат скорости, а и следващата ще е такава.
2
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хюндай имат в момента най-добрия баланс между ниска цена и качество на световния пазар. За Шкода и Дачия не знам и не мога да коментирам.
1
4
 
8
 
! Отговори
СТОЙО преди 3 години
*** хора по евтино от автоматик ДЪСТЪР СУВ няма