Ще станат ли всички автомобили напълно електрически?

Ето какво е бъдещето на двигателя с вътрешно горене
19 яну 2021 23:20, Нели Христова
41
Ще станат ли всички автомобили напълно електрически?
Снимка: БГНЕС

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен, питат от Automedia.

Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

"Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

"Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях", смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 117НощТа Не знаеш ли как се членуват думи от женски род? хайде да научите най - после българската граматика.
17
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Изобщо цялта риторика е смешна, защото масво се говори, все едно няма да мръднем и един снатиметър, откъдето сме. То и като е имало коне, са се питали как ше си зареждат колите, като е имало две бензиностанции в България, ама е па на ...
16
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не е нужно да "караш" енергия от слънцето през ноща, защото потреблението и нуждата са в СТОТИЦИ пъти по-малки. Работех в компания, която правеше аналитика за компания, работеща за бензиностаниция и докато имаше големи бензиностанции с над 300 зареждания на час през деня, през нощта имаше по средно 80 коли за 6 часа. Освен това, с времето ще зпочнем да изграждаме и огромни батерии, за да колекционираме енергията от слънце и вятър.
15
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 14Та с това казано, нека да продължа.Кой литии бил ограничен и откъде реши, че е само литий, кйто ще отива за батерии?Има СТОТИЦИ други методи за разработка на батерии, просто никой не е иневстирал време и пари, за да окрие друго, а да не казваме, че не е "ограничен ресрус" а трудно достъпен, както беше и петрола навремето. Иначе, ако питаш учените от 70-те - петрола свръша до 10-15 години, става Лудия Макс и всичко приключва ...
14
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С текущите технологии - нъцки, нищо няма да стане.500 км и то зимно време с едно зареждане на повечето от нас не ни трябват, не и когато има бъзри зарядни - на панелкаджиите може и да не ви трябват, де да знам.- Батерии ще се направят колкото и както е нужно - как като ресурса е ограничен? Ще докараш литии от Слънцето през нощта ли?- Енергия ще се произвежда повече, щом се търси повече - успех, АЕЦ/ВЕЦ не се строи от днес за утре. Другото са нерентабилни дженда технологии.
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година."Забрана за това, забрана за оново ... а свободата?
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"енергия който да не засяга другите нужди на хората."Не говори за нуждите на всички хора. Там е до който може д аси позволи. Къде мислиш, че 200 мегавата в са по-добре, да сзразходват? В град скован от студ, в болниците, в училищата или в data център на амазон, където или се копа крипто или поредната финансова институция прави изчисления, които можеше да се правят за компютърно моделиране на ваксини и излседване структурата на вирусите, поне?Да ...
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До бай ганюВодородният двигаел от вдород без емисии ли е?
10
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Трябва инфраструктура, купувачи и енергия за зареждане и за производство..."Индраструктура има. Купувач съм аз. Производство ще има, когато е нужно, особео когато енергийните лобита се скапят под тежеста на собствената си корупция и алчност и надушат, къде има повече пара.
9
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До А сега сериозноЕш па тоя. А сега сериозни:- 500 км и то зимно време с едно зареждане на повечето от нас не ни трябват, не и когато има бъзри зарядни.- Батерии ще се направят колкото и както е нужно.- Енергия ще се произвежда повече, щом се търси повече. "От соларни панели и вятърни мелници ли??" - Вятръните мелници мелят брашно. Онова за което говориш се нарича вятърна турбина и има такива, които може да генерират по 11 мегавата.
8
1
 
8
 
! Отговори
А сега сериозно преди 3 години
Който е преписал тази безумна статия е безумец. Как ще станат всички автомобили електрически? Пък дори да е без камионите. И колко батерии ще са нужни за всичли коли по света с пробег поне 500км и то в зимно време? И от какво и как се правят батериите?? И как се рецилират? А и откъде ще я вземете тази ел-енергия за да ги зареждате всички за 15 минути фаст-чардж??? От соларни панели и вятърни мелници ли?? След като и АЕЦ закриват затоплистите. И кой ще ги купува без субсидии и привилегии
7
0
 
3
 
! Отговори
да там преди 3 години
живата сила е чистота,другото са пушилки за наивници,коня,катъря,Марко,оловете,камилата
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не и в близките 100 години, няма нужда да четете статията. Трябва инфраструктура, купувачи и енергия за зареждане и за производство...
5
0
 
2
 
! Отговори
там одата е спасение преди 3 години
Един бе измислил,коЛА с ода и кеде изчезна се не знай,покри се
4
2
 
2
 
! Отговори
Сандо преди 3 години
Водорода, не електричеството е решението ... и въпреки всичко дизел и бензин винаги ще ги има. v8, v10, v12 не могат да бъдат заменени с нищо!
3
0
 
5
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 3 години
Ще си карам Ламборджинито колкото си искам на бензин.След това ще му сложа един...електродвигател на трифазен ток,закачен към ВЕЦ Чаира и водата в Рила,която не свършва ша ме...бута безкрай.
2
0
 
2
 
! Отговори
бай ганю преди 3 години
водородния двигател ще спаси светът за да направиш какъвто и да едвигател или автомобил използваш ресурси добити чрез отделяне на емисииамбициозната цел за 0 емисии е мечта най вече заради косвените действия за постигането
1
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
О ,горките надявам се мечтите им да станат реалност но се съмнявам.. нека първо намерят неизчерпаемият източник на електрическа енергия който да не засяга другите нужди на хората. Пустият му Мъск така ги пришпори че щат не щат тъпо не тъпо ще правят електрически батерии които се надявам наистина да вършат работа и да има кой да им ги купи. Обаче едно е да искаш друго да можеш и друго да го направиш. Да видим какво ще стане.