Новите коли все по-често са клиенти на монтьорите, защо?

След кризата през 2010 г. компаниите пестят от части
10 фев 2021 17:00, Нели Христова
53
Новите коли все по-често са клиенти на монтьорите, защо?
Снимка: Pixabay

Ако попитате механиците в обикновените автомобилни сервизи „Каква кола да си вземете?“, вероятно те ще ви посъветват тя да бъде произведена преди 2010 година. Причината е проста – това беше годината преди световната криза и автомобилите производители не са пестили от качество на компонентите, пишат от Automedia.

Впоследствие ресурсът на редица основни компоненти беше намален, като това, най-вероятно, се дължи на съкращаване на производствените разходи. Например, на 1,6-литровите двигатели на Peugeot-BMW, са поставени пластмасови, а не стоманени помпи за охлаждане, които ще изкарат много по-малко.

Има и други подобни примери, които показват, защо автомобили на възраст под 10 години все по-често от ремонти. Съответно, те струват пари на собственика и той се замисля дали не е по-изгодно, вместо да влага тези средства в ремонтиране, да си купи нов автомобил. Там обаче има друга пречка – този автомобил е на доста по-висока цена.

Вероятно, именно поради тези причини търсенето на резервни части и сервизни услуги през 2020 година е нараснало значително. Статистиката на веригата от сервизи Avito Auto показва, че през миналата година потреблението на резервни части е нараснало с 24,9%, а броят на ремонтите е скочил с цели 73%. В резултат на това броят на офертите за резерви части нараства с 16,1%, а за сервизи – с 28,9%.

На първо място сред осъществените ремонти са тези на двигателя, следвани от електрическите системи и каросерията. Търсенето на отделни елементи от каросерията е скочило с 64,3%, а на детайли от спирачната система с 52,4%. При частите от двигателя увеличението е с 51%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
0
 
! Отговори
А дали е така кой да преди 3 години
От една страна звучи правдоподобно, но от друга за 2020-та година продажбите на нови автомобили (според региона) са паднали с 20-30% , което ще рече че по-стария автопарк е по-поддаващ се на аварии и ремонти.СЪЩО ТАКА заради по-ниските доходи много хора спестяват от дребен ремонт и след това си докарат на главата по-сериозен проблем.
46
1
 
1
 
! Отговори
Г.Георгиев преди 3 години
До СъветЕ ту хубу че не каза че е на 1 год и само консуматив си сменял :)
45
1
 
0
 
! Отговори
Панов преди 3 години
Цитираният двигател 1.6 бензин "Принс" е мъртвороден, както 2.7 хди, както 2.2 дци, и купища немски двигатели. В мобиле е пълно с коли с посочените двигатели, и всичко е моторшаден. Истинските двигатели са вече кът, но все още ги има на сравнително нови иначе френски коли. Не са малко, но определено 250000 са абсолютно нищо за тях. Кола от среден клас нагоре с по-малко от 2 литра двигател, просто трябва да бъде подминавана/продавана без жал, както и такава без хидравлично окачване.
44
1
 
9
 
! Отговори
Механик преди 3 години
Всички вече знаем, че автоиндустрията вече прави коли, който да изкарам 5 до 10 г. макс, след което да я върнеш и да си вземеш новия модел. Не им е изгодно да правят здрави коли като едно време, защото като си купиш пасат комби 89 на младини още си го караш и не си купуваш нова кола ...
43
0
 
4
 
! Отговори
Милен преди 3 години
Пълни глупости. От 20г чувам едно и също от майсторите. 2003г ми казваха да не си купувам моноинжекция. 2010 ми казваха, че колите след 2000 не ставали. Сега 2021-ва, тея след 2010 не ставали :) Понеже много обичам разбирачи си купих чисто нова кола 2014г. (от тея с пластмасовите части). Тази година става на 7г и в сервиз е влизала само да и сменят маслото. Та така... купувайте си 10г кошници да не се чупят...
42
4
 
4
 
! Отговори
Варналиев преди 3 години
"Карайте стари бракми," демек .Много мъдри са тъ.пирите от сервизите, същите яланджии(лъжци) , като автоджамбазите. Нямат хабер от нови коли, пък и , като се наядат, ги мързи да бачкат. Един колега им повярва и си купи 20 годишна Вектра. Лимка, пушка...беше една седмица, а сега всяка седмица - нов проблем. На тъпана ли да вярвам, или на ...
41
0
 
10
 
! Отговори
1 преди 3 години
Най-лошото е, че като смениш частта тя е пак същият ***. От 7-8 години насам колите са така. Има и изключения, но са малко. Казва се за незапознатите "planed obsolescence".
40
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А пък аз карам КОЛЕЛО.
39
7
 
5
 
! Отговори
Съвет преди 3 години
Изобщо не съм съгласен а и автомобилите втората употреба са на по многостотин хиляди километра със многократно връщан километраж особено италиянките. Най добре е винаги новото макар и по нисък клас. Аз карам БМВ ново закупено преди 5 г. и до сега само смяна на консумативи за 85 000км.
38
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В обикновените сервизи не обслужват нови коли, защото те се обслужват в специализирани, поне докато са в гаранция. Така, че кой монтьор има интерес, да си купите кола, която няма да обслужвате при него с неоригинални части. Смених акумулатора на 15 годишно бмв - беше си още заводския. В сервиза ми казаха, че сега са сменили на 4 годишно бмв. Но въпреки всичко втора употреба кола е въпрос на късмет, а нова на възможности.
37
2
 
15
 
! Отговори
Сахар преди 3 години
Нова кола от магазина, дори Пежо дето не се слави с особена надеждност, изкарва 5 години само със смяна на консумативи.От 5-та до 10-та година - окачването плюс съединител, но нищо фрапиращо.Проблемът е, че в България се купуват силно амортизирани автомобили и голяма част от тях се поддържат с подръчни средства...
36
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не само с колите е това същото е с мебелите, уредите и всичко. Всеки гони печалба, а не качество, даже и цените не падат на *** които продават. Трябва да си пазим старите неща, че новото ще го изхвърлим бързо, бързо
35
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Масовите, кой други да са. СИгурен съм, че нямат много Бугати, Ламорджини и Ферари, въпреки, че са големи ***, ако ги караш често.
34
3
 
11
 
! Отговори
Хьцб преди 3 години
То за новите трошляци най-добре да се огледате за годишен абонамент в сервиза.
33
12
 
21
 
! Отговори
2101 преди 3 години
На село си пазим жигулито, 47 годишно, пали си от раз, карам си го с кеф и приятелите ми се кефят. Двигателя не помним да се е развалял някога, единствено делкото, зарядката на акумулатора или термостата могат да ти направят проблем. Това е. В багажника имаме по една резерва от мототехника.
32
4
 
15
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
Ами зависи от зад кормилното устройство как кара колата и как я поддържа.
31
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Вуйчо ВаньоЛичи си че нищо не разбираш. Окачванията са алуминиеви, с цел понижаване на теглото, не здравината. Достатъчно са здрави. Просто гумените тампони в тях се смачкват и остаряват. А ти си карай целия заден мост и цъкай колко е здрав, може и на торсион да си, като гледам
30
4
 
9
 
! Отговори
SHEFA преди 3 години
КОПЕЙКАТА Е НАЙ ЛЕСНО ПОТДЪРЖАЩИЯТ СЕ АВТОМОБИЛ-ЕВТИНИЯ БЕНЗИНОВА ПОМПА 16 ЛВ-КАЛНИК 25-БУТАЛНА ГРУПА -4 БУТАЛА 15 ЛВ.ЧАСТИ БОЛ-ВЪПРОСИ?
29
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ЗакариИ къде е това? Виена? Един от най зелените градове. Ти бил ли си там да видиш за какви задръствания става въпрос? Вероятно заради колелетата, всички са с тях. Или може би пък и те са в 20ти век, нищо че вероятно имат най добрата инфраструктура в Европа
28
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Вуйчо ВаньоТва са пълни глупости! За смяна на ремък при само един мотор на ФВ се налагаше сваляне на изброените от теб неща, при това е взет от Ауди. Това отпреди 20г. При новите нищо не се сваля. Изгъзиците на френските за смяна на крушка да се сваля почти цялата предница липсва.Окачванията са алуминиеви отпреди 20г, нищо ново. За 200 к км съм сменил 2 биелетки и 4 тампона. Това много ли е? Разбира се при Пасат 5 и 5,5 се реве от окачване, другите са ОК