„Гринпийс“ срещу Volkswagen: Лъже ли автомобилният гигант?

16 фев 2021 20:51, Нели Христова
41
„Гринпийс“ срещу Volkswagen: Лъже ли автомобилният гигант?
Снимка: БГНЕС

Екологичната неправителствена организация „Гринпийс“ обвини Volkswagen, че не полага достатъчно усилия при продажбата на електрически автомобили, пишат от Automedia. Според природозащитниците, компанията от Волфсбург е намалила глобата си за по-високи вредни емисии от допустимите в Европа за 2020 година със 140 млн. евро, като е продавала електромобили сама на себе си и на своите дилъри.

Представители на „Грийнпийс“ да установили, че VW е отчел 65 000 продажби на електрически и електрифицирани автомобили (lug-in хибриди) на дилъри на марката. Освен това, компанията сама е закупила някои превозни средства и така изкуствено е увеличала броя на продажби си за 2020 година. Съответно, това е довело до намаляване на глобата за превишаване на вредните емисии.

Природозащитниците смятат, че единственият път пред Volkswagen, за да избегне нови финансови санкции е да се откаже от „вредния за климата бизнес с дизелови и бензинови автомобили“. В момента обаче това е равносилно на фалит за производителя, тъй като той няма електрически продукти за продажба в райони като Латинска Америка, Африка, Океания и дори САЩ.

Германското списание Der Spiegel потърси за коментар представител на Volkswagen, който опроверга твърденията на неправителствената организация. Според него, причината толкова много електрически превозни средства да бъдат продадени на дилъри и дори на собствената компания е, че повечето от тях са представени през 2020 г. Това е накарало дилърите да ги купят за своите тестови шофьорски паркове.

Самият Volkswagen също е обновил своя корпоративен автопарк с електрифицирани и електрически превозни средства. Повечето от топ-мениджърите и ръководителите вече карат коли на ток, но от компанията не посочиха техния брой, а заявиха, че само в Европа имат близо 500 000 служители, така че е напълно логично голям брой от тях да се насочат към електрифицирани преводни средства.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
20
 
3
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Едно не разбирам обаче, след като Тойота непрекъснато е в първите места за най малко въглеродни емисии (т.нар. класация зелен производител), а тесла дори не влиза в десятката, как така решиха да субсидират теслите. Логика не търся.
16
20
 
7
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Истинската промяна бяха хибридите и тя разбира се не дойде от фауве, а от един друг концерн. На Изток. По малки батерии с по дълъг живот предвид постоянното им зареждане и разход на гориво от 3/100. И те съзнателно бяха пуснати временно докато се премине на водород.
15
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Продавали електромобилите на служителите си хаха да им ги подаряват то след 3 години като иде батерията и за подарък няма да, стават
14
20
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хаха никой не иска градска кола електрокар дето и дават 480км с едно зареждане а, реално Изкарва, 350км а след 3-4 години като иде акумулатора ще иде до магазина и ще трябва да я зарежда
13
22
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Фолксваген лъжат за разхода на гориво. Така че лъжат за всичко. *** само вярва.
12
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Естествено че VW не полага грижи за екологията:Голф Дизел -19КГолф Бензин - 22KГолф Метан - 28К ????Голф Електро - 40К ?????????????????????????????????VW гледа да си продават дизелите и хвърля прах в очите на политиците че уж полага усилия за промяна!
11
20
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е, нали трябва да се намачка Северен поток ... Грийнпиис, Х-амнести Ментернешънъл и тн всичко ще е на амбразурата.
10
20
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какво ме интересуват ако нямат завод в България?
9
20
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Подкрепям Фолсфаген, това изгледа не са истински зелени, а зелени терористи
8
20
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Класически измамници! Как лъгаха и Турция и нас за бъдещ завод! Не трябва да се купуват колите им! Унизително е!
7
24
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И защо да купуват електрически,като замърсяването от изхвърляните отпадъци от електрическа кола е по-голямо от тази с бензин или нафта?И от какъв зор ще казвате на хората с какво и как да си зареждат собствените коли?
6
20
 
9
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Че лъжат, лъжат. Но и тея грийнпийс са много кухи ***. Ама много. Сигурно разбират от много неща, но не и от екология и опазване на околната среда. американци ли са ?
5
24
 
8
 
! Отговори
Хахаха преди 3 години
VW са измамници ... и понеже държавата е основен акционер, следва корпорацията да бъде третирана като Газпром.Санкции докато фалират
4
18
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
целта е 500 милиона евра да гушнат зелените мафиози от ФВ
3
26
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Те ги хванаха вече, то е ясно - но най-големите *** са тези които им се връзват на пластамасарниците и тези които са си взели дизел за 90% градско каране.
2
0
 
32
 
! Отговори
Google Translate преди 3 години
Който я е публикувал тази статия да я бе прочел поне веднъж. Толкова грешки е недопустимо.
1
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Джендърите от Грийнпийс да запрятат ръкави и да започват продажби на WV