Продажбите на нови коли у нас се свиват с 24,1% през януари

Регистрациите на нови превозни средства в Европа се свиват с 26%
17 фев 2021 23:30, Анисия Иванова
39
Продажбите на нови коли у нас се свиват с 24,1% през януари
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови автомобили у нас се свиват с 24,1% през януари на годишна база, като страната ни е на 13-о място в Европейския съюз по спад на регистрациите, става ясно от данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA), публикувани в сряда.

Продажбите на автомобили в Европа се понижават до рекордно дъно през януари, след като мерките за овладяване на коронавирусната пандемия отново натежаха на най-големите пазари на континента, съобщава Bloomberg.

Регистрациите на нови превозни средства се свиват с 26% до 842835 бройки, посочват от ACEA. Испания повежда спадовете сред основните пазари, отчитайки понижение на регистрациите от 52%, докато продажбите в Германия се свиват с почти една трета.

Затворените шоурумове и разтревожените потребители оказаха влияние на пазара на автомобили, а производителите междувременно се борят с глобалния недостиг на полупроводници. Печалбите на много производители бяха спасени от възстановяването на пазара в Китай, като Volkswagen и BMW са сред компаниите, отчитащи по-силни от очакваните печалби.

“Перспективата за продажбите на автомобили в Европа през първата половина на годината остава несигурна”, посочва анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн. “Очакванията за близо двоен ръст на печалбите за автопроизводителите в региона са изключително съмнителни”, смята той, пише Bloomberg TV Bulgaria.

Продажбите на Volkswagen в Европа се свиват с 28%, докато тези на Renault се понижават с 23%. Производителите на луксозни автомобили се представят по-добре, като продажбите на Daimler се свиват с 18%, а на BMW - със 17%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
През янури не си сменихколата с нова и ето, продажбите на нови коли спаднаха с 24,1 процента.
36
1
 
0
 
! Отговори
хаха преди 3 години
но за сметка на това на апартаментите се е вдигнала с 48% ако четем платените статии на брокерчетата
35
1
 
0
 
! Отговори
хаха преди 3 години
но за сметка на това на апартаментите се е вдигнала с 48% ако четем платените статии на брокерчетата
34
0
 
0
 
! Отговори
ХХI век преди 3 години
Няма продажби, защото Ганчу е ЕКО, купува електрички, нови, модерни с качествени китайски батерии, еффтиниии, ефффтини. Няма сини зони, няма да купува акОмолатУр, няма части
33
1
 
6
 
! Отговори
Бръм преди 3 години
Каското на нова кола е над 1 000 лв., ако ще да е Дачия. България не е страна, в която не се краде на поразия, така че е задължително да се направи. Каско на кола над 15 години няма смисъл да се прави. За новите коли отделно те карат да си плащаш смяна на масло за по 300 до 500 лв, което иначе ти струва 50-60 лв.Средният разход за поправки на Рено от 1998 г., което купих 11 годишно и изхърлих 10 години по-късно не бяха над 300 - 400 лв. Ситроенът на баща ми от 1995 - 150 лв. годишно за поправк
32
2
 
8
 
! Отговори
До 31 преди 3 години
Да, така е. Румънска Дачия Дъстър Комфорт. 50% платено в брой. Избрах това пред алтернативата да дам 14000лв. за *** докаран от Италия. Срещу 13500лв. си карам нова кола бензин-газ, и си я изплащам по малко.
31
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ти за 270лв на месец каква кола си си позволил? То за три години няма и 9000лв! Дори и с 35% самоучастие и 10% последна вноска си единствено в шоурума на румънците!
30
4
 
9
 
! Отговори
До 28 преди 3 години
Покупка на нова кола е доказана Финансова глупост? Имам приятел, който дава по 300лева на месец за цигари и уиски. Аз давам по 270лв. лизинг за нова кола. След 3 години аз все пак ще имам 3годишна кола, моя вече, а той - празни шишета. Но свят голям...
29
5
 
6
 
! Отговори
2021 година е! преди 3 години
Защо не си купуваме перални или хладилници втора употреба?Защото не са скъпи и можем да си ги позволим.И те губят стойността си бързо. С две думи,който няма пари за нова кола е супер доволен от 15 годишна морга,която не отговаря на съвременните стандарти за сигурност и екология. В нормалният свят тези издъхнали машини се бракуват.
28
4
 
6
 
! Отговори
Нормално преди 3 години
В България се продават основно служебни нови коли.Нормално е в криза фирмите да не купуват.А частни лица почти не купуват, е има единични ***.оти,но то тях ги има навсякъде. Лично аз карам кола на 15 години и нямам намерение да наливам пари в нова Пластмаса! Всеки, който се занимава с коли знае за какви бараки става въпрос.Няма нищо общо между Ауди 80 и Ауди А4 например. И като разходи и като издържливост. Въобще покупката на фабрично нова кола е доказана Финансова глупост.
27
5
 
4
 
! Отговори
Запро преди 3 години
Хич не ме дреме ,аз карам алди а3 98г на 190 хил. Реални , много съм доволен,алди е колата
26
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нищо, важното е че пазара на недвижими имоти най вече многостайни за стотици хиляди гърми яко нагоре.... според гладните брокери няма финансова криза.
25
7
 
3
 
! Отговори
Горд преди 3 години
А пък нашият президент има дрон , нъъъъъ !!! Нищо, че е Фигурант ! И нищо , че е морално разложен въздух под налягане !
24
1
 
5
 
! Отговори
Пенсионер преди 3 години
Горките богаташи ! Такива загуби инкасират от тази зараза ! И сега как ние, пенсионерите , ще спим , когато знаем какви терзания тревожат богаташите на България !!!??? Направо сме съкрушени ! Всичките 500 000 пенсионери, под прага на бедността в България .
23
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Който, както иска да си харчи парите. Ако си си надвил на масрафа и покупната цена и всички останали раходи и ремонти по автомобила не те вкарват в нервен срив със сълзи на очи с две ръце съм и Ферари да имаш. Но да трябва да отиват повечето пари за една купчина ламарини - еми не мерси! В живот има много по-стойностни неща в които да влагаш време, средства и нерви от един автомобил.
22
1
 
5
 
! Отговори
До: 19 Цената батко, преди 3 години
Защото сме много малък пазар и няма да им излезне сметката да си избиват инвестициите и в същото време да печелят...
21
1
 
22
 
! Отговори
Нова кола?! преди 3 години
Почти се бях навил за нова колица, викам си- плащаш си 5 г. и не я мислиш, да ама не! Служебната ми кола (среден клас) на 3 месеца (2500 км) хвърли 2 предни амортисьора. Карам я в сервиза и за маааалко да успеят да ме убедят,че това е неправилна експлоатация и трябва да си платя 1200 лв за нови :/Като вдигнах децибела и се оказаха двфектни и ги смениха гаранционно. Поинтересувах се и се оказа че гаранционните условия на повечето марки в БГ са "невероятни".
20
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При нас, всички производители отговориха на намалялото търсене с високи цени :) Само проверете цените на произволни модели отпреди 2-3 години - поне с 20% са нагоре.
19
0
 
18
 
! Отговори
Цената батко, цената преди 3 години
Ако някой ми обясни защо един и същ автомобил е с повече от 15% разлика в 3 различни държави в Ес, като разбира се тук е най-скъп, щото сме богати, ще е супер. Да не говорим, че и на пазара за стари автомобили цените са се качили с повече от 20%. По случайност следя една кола от 3 години насам. Преди 3г. Струваше 18к лв, сега започва от 22к. Да не сме заминали без да разберем ?!
18
3
 
15
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Въпросът е какво се случва с лукс сегмента. В банановите републики винаги се продават луксозни автомобили повече отколкото е нормално.