VW спира да предлага двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 година

Това ще се случи малко по-късно в САЩ и Китай
27 юни 2021 20:10, Нели Христова
28
VW спира да предлага двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 година
Снимка: БГНЕС

Автомобилният концерн „Фолксваген“ заяви днес, че планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа от едноименната си водеща марка между 2033 и 2035 г. Компанията насочва вниманието си към ускорено преминаване на производство на електромобили, съобщи АФП.

Производителите на автомобили по целия свят започнаха да определят графици за поетапно премахване на двигателите с вътрешно горене в отговор на все по-строгите стандарти за борба със замърсяването, въведени в рамките на борбата с изменението на климата. При „Фолксваген“ този въпрос стана още по-актуален в контекста на разразилия се скандал "дизелгейт".

Клаус Целмер - член на борда по продажби и маркетинг на леки автомобили от марката на „Volkswagen“, каза пред баварския вестник „Muenchner Merkur“, че "най-късно до 2050 г. ще направим целия си парк въгледорно неутрален“.

"Между 2033 и 2035 г. двигателите с вътрешно горене ще напуснат пазара на Европа“, заяви той.

Промяната ще настъпи "малко по-късно в САЩ и Китай, а в Южна Америка и Африка, поради липсата на политически рамкови условия и инфраструктура, това ще отнеме малко повече време“.

През март от „Фолксваген“ заявиха, че до 2030 г. ще се стремят електрическите автомобили да съставляват 70 % от европейските продажби на компанията.

Според Зелмер, "като производител за масовия пазар, VW трябва да се адаптира към различни скорости на трансформация в различните региони".

"Нашите конкуренти, които продават автомобили предимно в Европа, със сигурност ще си сблъскат с далеч по-малко сложна трансформация", смята той.

„Ауди“ - дъщерното дружество на „Фолксваген“ обяви миналата седмица, че от 2026 г. ще пусне в производство само изцяло електрически автомобили и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2033 г.

Шведският „Волво“ заяви, че планира да продава само електрически модели от 2030 г.

На 14 юли Европейският съюз ще разкрие по-строги цели и регулаторни предложения за емисиите на CO2, които се очаква да принудят автомобилните производители да ускорят прехода към електрически автомобили.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
3
 
! Отговори
roko преди 2 години
До АнонименEлектрическите са много вредни за околната среда
23
0
 
0
 
! Отговори
Kiko преди 2 години
Значи минимум до 2060 г. ще има нов внос на Горубляне. Ама вече дизеляка няма да е каран от бабичка инвалид с *** само в събота гога грее слънце. Ами ще е на човек с електрически автомобил на когото не му трябват два.
22
0
 
0
 
! Отговори
M.I.C. преди 2 години
До 20. То, защото електрическия автомобил не е сложен. Детска работа. Шо се отнася до замърсяването само погледни батериите на ел автомобилите. Сега не е проблем, но като се напълним след време с използвани батерии, а и процеса по производството им....Не, че не трябва да се мисли за замърсяването, но и сегашните ел. Автомобили не са отговора, за да заместят пълноценно двг-тата.
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Някой блъфира,или иска да фалира. Няма проблем,ще караме Тата. Немците, нещо мръдват. Инженерите ,още не са им променили гена.
20
2
 
5
 
! Отговори
ОБЯВА! преди 2 години
Публикувано във факти.бг: Продавам каруца VW с екологично резервно магаре.Зарежда се безплатно край пътя при нужда!
19
0
 
10
 
! Отговори
българин преди 2 години
А танковете? Кога армиите по света ще заменят дизеловите си агрегати изцяло с електрически? Кога изобщо ще видим първия електрически танк? Щото... те нали знаете, машините са с хиляди коне, та един танк замърсява поне колкото 20 леки коли!
18
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Блажени са вярващите!!! Ел колите са още на ниво много шум за нищо. А най-големия парадокс е факта че са замислени за гъсто населени райони където въвеждането им е невъзможно поради ред причини.
17
19
 
7
 
! Отговори
Доминик Турето преди 2 години
Крайно време е двигателите с вътрешно горене да отиват в историята. В един двигател има над 1000 части - бутала, клапани, болтове и болтчета, вериги, ремъци, уплътнения, филтри, тръбички, в допълнение - ауспуси, катализатори, стартери, помпи - бензинови, маслени и охладителни, турбочарджъри, отделно масла, охладителни течности, автомобилът е едно от най-сложните устройства в съвременния свят, електромобилът е къде-къде по-***, щом един *** програмист (Елон Мъск) успява да ги прави.
16
1
 
13
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 години
Ше теглиме рикши, не мош победите китайското чудо
15
0
 
15
 
! Отговори
Край преди 2 години
До 12. Точно така. Това е целта - с ел. колите на света ще има 90% по малко автомобили отколкото сега.
14
2
 
22
 
! Отговори
Край преди 2 години
Най-предвидимия евтин и сигурен начин за добиване на енергия е АЕЦ. Ядрената енергия при всичките и рискове е убила стотици пъти по-малко хора отколкото добива на ток от въглища.Късогледите българи се отказаха да строят АЕЦ Беляне а след 2-3 г. трябва да си закрият тецовете - почваме внос на ток.
13
8
 
9
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
Бензиновите вагини трябваше да ги спрат преди 20 години-не струват.
12
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дори и цяла Африка да поктият със соларни панели слънцето да ги пече целогодишно и навсякъде да сложат вятърни перки, пак няма да може да се произведе достатъчно енергия даже и за част от икономика като германската например.
11
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Енергийно неефективните вятърна и слънчева енергия днес струват около 7 до 9 пъти повече от газа.
10
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електроцентралите не могат да произведат толкова ток, ако трябва да захранват автомобилите, то за потребление няма достатъчно от както минават на соларни панели и вятърни перки, какво остава да захранят и такъв огромен консуматор на енергия като ел. колите, които освен това са неефективни с нискък коефициен на полезно действие, защото цялата енергия отива за носене на тежките батерии, тежат като танкове.
9
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На планетата няма толкова литий, че дори и 10% от автомобилите да минат на батерии.
8
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Западна Европа, която всъщност оглави зелената революция, рязко увеличи потреблението на най-мръсния енергиен носител - въглищата. Причината е, че от Газпром заявиха, че ще спазват стриктно договора си с ЕС и ще гарантират договорените количества газ, но няма да увеличават доставките със заявените нови обеми газ от ЕС.
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
После минава на двигатели на въглища.
6
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Започва се, индустриалните благини ще бъдат забранени. Електрическите ще останат, но ще бъдат на цени, които само свръх богатите могат да си позволят. За останалите мобилен ще бъде само интернетът, самите те ще бъдат закотвени като крепостни на едно място.
5
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Охх, успокоих са. Мислех че ще ги спрат още през 2030'та.