Скок на цените на колите, българинът търси втора ръка

Покупателната ни сила е най-ниската в ЕС, обясниха експерти
8 ное 2022 11:03, Петя Славова
42

ЕС се договори за забрана на нови коли с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. Как ще повлияе това на пазара на автомобили у нас и с колко са се увеличили цените?

Според автомобилния експерт Калоян Желев, цените на колите вървят нагоре, защото има натрупано напрежение между търсене и предлагане. По думите му, това се отнася както за новите, така и за употребяваните автомобили.

"Сроковете, в които можете да получите новата си кола, растат. Може да се стигне до 1 година. Оскъпяването на новите автомобили и да караме сегашните си автомобили по-дълго започва да става все по-разпространено дори в Европа. Това е една от причините, поради които суровината за българския вторичен автомобил намалява", заяви той в ефира на "България сутрин".

По думите на консултанта по продажба на автомобили Васил Петров, българинът търси предимно автомобили втора ръка, като гледа годината да е по-нова.

"Търсят се масово от 2015 година нагоре. Търсят се също електромобили. Хората започват да се ориентират към бензин или към хибриди. В България това, което търсят хората, е двигателят да бъде съвместим и на газ", допълни гостът.

"Новият автомобил е сравнимо по-качествена инвестиция във всяко едно отношение. Не търпи сравнение с употребявания, най-малкото заради новото си техническо състояние. Предвид нашата покупателна сила, която е най-ниската в Европейския съюз, това засега остава едно добро пожелание", изтъкна Желев пред Bulgaria ON AIR.

Петров посочи, че хората между 25 и 40 години се обръщат към тях и търсят автомобил, който да им приляга на вкуса.

"Най-важното за нас е до какъв бюджет човек може да се протегне. Да уточним за какви нужди ще му е нужен автомобилът. Има хора, които биха спестили в зависимост от това какъв автомобил биха открили втора ръка", каза консултантът.

"Има трайна тенденция през последните 8 години на стабилен ръст на дела на дизеловите автомобили. На вторичния пазар дизеловите автомобили стават нежелани, при което те идват у нас. Това предразполага към по-ниските им цени", коментира Калоян Желев.

"След 2035 година се предвижда да бъде преустановена продажбата на автомобили с конвекционни задвижващи системи за сметка на всичко електрифицирано. Добрата новина е, че през 2026 година има предвиден преглед на развитието по темата", заяви още Желев.

"Цените се очаква да се задържат в следващите 6 месеца", заключи Васил Петров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
3
 
! Отговори
екссперт преди 1 година
"Покупателната ни сила е най-ниската в ЕС, обясниха експерти" - това го знае всеки българин. С други думи българите са експерти.
32
1
 
1
 
! Отговори
aa1830 преди 1 година
"Най-важното за нас е до какъв бюджет човек може да се протегне. - е това е философията на нашите търговци. Аз мога да имам един милион, но да ми трябва кола с която да ходя от едното село до другото веднъж седмично и една Дачиа да ме устройва за 10хил.... Бсхххтии консултантите, и специалистите.
31
4
 
4
 
! Отговори
Дон Барон преди 1 година
По принцип сте прави, предназначението на една кола е да те закара от точка А до Б.Но има еднин съществен и много важен момент, това да стане по възможно най-безопасния начин. И тук новите коли имат голямо предимство, защото имат повече функции за безопасност.
30
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Значи в България масово се купуват жилища за по 700-800 хил. лева и коли втора ръка. Нещо май...?
29
0
 
4
 
! Отговори
gogo преди 1 година
До ПетърТе не са по-хубави... НО ще ти свършат същата работа като и новата те закара от точка А до Б.А разликата 3-4 пъти в цената между новата и старата да я инвестират в далеч нещо по-съществено и важно в живота а не в КУПЧИНА ЖЕЛЯЗО!
28
6
 
11
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Карам си тойота Ярис 1.3 бензин от 2007г. и нямам никакви проблеми -сервизи само за смяна на консумативи. В града разход макс. 7.1 на 100 , извън града 4.8 на 100. Не ми трябват никакви луксозни возила. Колата е да те закара безпроблемно от едно място на друго и да не бие на очи(да не става за крадене)
27
2
 
6
 
! Отговори
Газаджия преди 1 година
Карам си на газ и съм много доволен.
26
2
 
7
 
! Отговори
дфгр преди 1 година
С колите има един проблем. Новите са незаслужено скъпи трошляци, но точат доста брадви на старите , една от които е новия Е10 по бензиностанциите. Прекалено много вода и спирт има в тоя бензин и докато не се намери решение съм спрял една от колите преди 99-та. Изчезнат ли тия старите здрави двигатели незнам какво ще караме , ще трябва да е електрокари някакви иначе няма оправия от ремонти.
25
2
 
20
 
! Отговори
Albi преди 1 година
Леле, и за това ли вече ще се комплексираме?Българинът излезе наистина непоносимо създание. Май повечето живеят да се сравняват, да се мерят. Жалка, жалка история. Като няма нова кола, 5 стайно жилище в "елитен" квартал с черен път:) и не може да си позволи всяка вечер вечеря в ресторант,( задължително пльокната във фейса) и чистачка да му чисти, *** по-добре да се хвърли от някъде. То така и ще стане,.
24
13
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз пък вече няколко години си карам чисто новата Тойота хибрид и ги возя моите приятели с Х3-ки и Х-5-ци по сервизите, а аз само си обслужвам и нямам дерт. И нямат някакви екстри повече от мен.
23
16
 
12
 
! Отговори
Взимам помощи преди 1 година
Аз взимам социални помощи от Германия. Тук не работя нищо. Купих си Порше втора ръка за 60000 лв и сега съм супер топ тунинг.
22
1
 
42
 
! Отговори
w преди 1 година
Човешко е да се изхвърлях и да караш кола която не ти е по джоба. Но в България това е национален спорт. Да речем преди видях хора с по 700лв заплата си купуваха стари мерцедеси за по над 20 000лв. По принцип една кола трябва да ти е максимално 6 месечната ти заплата. Тогави си спокоен за разходите и застраховките.
21
9
 
14
 
! Отговори
Е няма как преди 1 година
Отдавна споря, че колкото и да е приятен нов пластмасов миксер с 1.5 литра двигател и 150-160 коня, то за същите пари може да си вземе човек 10-годишна лимузина, която да сложи газ и да е еднакво екологичен, но да има супер лукс вътре и да му е топ за возене.Лошото е, че българина иска да е богаташ и не може да сложи газ на 5,5 литрака или пък иска да покаже, че може да си купи нова корейска косачка. Ама като влезе при мен и пуска масажа на седалката и вика ох,котьо...
20
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хеле ей тия мерцедес спринтер след 2006 година са, трагедия за 2016 година да не говорим на, 250хил км хвърляш двигател не понадлежат на ремонт
19
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Копейката не тря а работи.Ще взима 2 милиона от субсидията.200 000 на месец.
18
7
 
16
 
! Отговори
Комплекс преди 1 година
Само в България имаме комплекса по отношение на колите. Скоро бях на среща със стари колеги от преди 10 години. Купил съм селска къща и я ремонтирам за около 50+ бона и като се заговорихме едва ли не излязох ***, че карам 11-12 годишна японска кола купена преди сума години, а инвестирам в имоти. Всички си бяха взели Q7, Sklasse, 5-фки и т.н.
17
1
 
24
 
! Отговори
Гост преди 1 година
сега втора ръка автомобили на 3-4 години се продават на цените на нови от преди 1-2 години
16
24
 
17
 
! Отговори
Петър преди 1 година
До каращите ,,запазени и хубави стари коли''. Ми карайте си ги старите, кво ме занимавате? Но да ми твърдите, че са по-убави от новите, нале. Малко по-обраничко в коментарчетата.
15
12
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Те новите коли са по скапани от старите. Вече никой не се старае да произведе здрав автомобил.
14
7
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Старите коли са по хубави от новите. Има чудесни стари коли за около 7- 10 хил.лева. По евтина поддръжка, евтини части, до Евро 3 не са толкова капризни като новите и се карат без проблем с калпавите горива които се предлагат у нас. Богатите като имат излишни пари нека си купуват нови коли. Но аз предпочитам нещо старо и купено с кеш. Да си е мое и да не дължа пари на банки.