Колко са луксозните коли на пътя в България?

Най-мощното ламборгини също се движи по улиците ни
17 яну 2023 22:16, Нели Христова
28
Колко са луксозните коли на пътя в България?
Снимка: БГНЕС

В България интересът към хиперколите не е стихнал, като през миналата година автопаркът бе попълнен дори и с расови машини, които струват от порядъка на 7-8 милиона лева, пишат от "24 часа".

40 българи си купили Lamborghini през 2022-а, а 38 - Ferrari. Статистиката на Пътна полиция за регистрациите на автомобили през 2022-а сочи, че 11 са чисто новите ферарита, а останалите са употребявани. Общо в България има 127 ферарита с български номера.

Новите ламборгинита регистрирани у нас миналата година са 10, но общо бройката набъбва на 40 за нови плюс употребявани. Сред тях е и най-впечатляващата придобивка на кола - чисто ново Lamborghini Sian. Тя струва приблизително 7 млн. лева.

От Lamborghini Sian са произведени едва 63 бройки, като това е най-мощният модел на Lamborghini в историята на марката. Автомобилът беше официално представен на изложението във Франкфурт през 2019 г. 6,5-литровият V12 двигател е с 819 коня, добавени и от малкия електромотор, вграден в автомобила. Двигателят с вътрешно горене е с мощност от 785 коня, докато електрическият мотор вкарва още 34 конски сили и осигурява рязко потегляне и мигновено ускорение. От място до 100 км/ч Lamborghini Sian дърпа за 2,8 секунди.

Максималната скорост на Sian е 350 км/ч. За разлика от повечето хибриди и електрически коли Sian не разчита на литиево-йонни акумулатори, а на специални суперкондензатори.

У нас има и едно закупено чисто ново Bugatti. Това е Bugatti Chiron Super Sport, управлявано най-често из улиците на Монако от половинката на бизнесмена Ваньо Алексиев - Цвети Василева. Колата струва около 3,5 милиона евро. Суперавтомобилът има 1600 к.с., които се генерират от огромния 8,0-литров W16 двигател с четири турбини. Максималната скорост е ограничена до 440 км/ч. Хипермоделът ускорява от 0 до 200 км/ч за 5,5 секунди, а от 0 до 300 км/ч за 12,1 секунди.

Най-малко 1 милион лева са отделили трима българи за чисто нов Rolls-Royce. Още 6-има пък са закупили лимузини на британския производител с пробег.

44 българи са се доверили на Bentley през 2022-а, шестима от които са закупили чисто нови автомобили на британската марка. Новите коли Aston Martin, регистрирани у нас, са три. Новите поршета са 163, а общо регистрираните автомобили на германската марка през годината са 810. Има и един продаден нов макларън 720C Spyder и 54 нови автомобили Maserati.

По отношение на масовия лукс България започва да прилича все повече на Албания, където в култ е издигната марката Mercedes Регистрираните мерцедеси у нас са 319 434. През миналата година в страната са внесени над 25 000 возила от марката от Щутгарт, като 1141 са чисто нови.

Големият конкурент от BMW присъства в страната с общо 172 824 регистрирани автомобила. През миналата година новите беемвета са 1122, а общо с употребяваните бройката набъбва на 16 547. С около хиляда по-малко са регистрираните през 2022-а коли на третата прeмиум германска марка Audi, като 831 от тях са чисто нови.

Най-много обаче продължават да са феновете на Volkswagen. На отчет в КАТ са записани общо 474 024 фолксвагена, като само 10 хиляди от тях са до 5 години. Шокиращото е, че фолксвагените над 20 години в България са общо 302 968

2533 са закупените нови модели на марката през тази година, а общо новорегистрираните коли са над 31 хиляди.

У нас на отчет се водят 2 889 085 леки автомобила, като общият брой на регистрираните МПС е 3 881 594. Най-голям е броят на бензиновите автомобили - 1 066 559. Регистрираните в КАТ електрически коли са малко над 6 хиляди.

За първите 11 месеца на миналата година у нас са регистрирани общо 34 870 нови леки, лекотоварни автомобили, автобуси и камиони.

През цялата 2022-а новите возила са били 27 278, или увеличението е със солидните 27,83 процента. Иначе през първите 11 месеца на годината новорегистрираните превозни средства в България са 247 033, като употребяваните са 204 155. През 2021 година общо са били 221 104, а внос втора ръка - 188 934.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
2
 
! Отговори
Перничанина преди 1 година
,.......Шокиращото е, че фолксвагените над 20 години в България са общо 302 968.......Еваля влазам у таз статистика😂😁😀
17
3
 
14
 
! Отговори
... преди 1 година
Преди когато пътувах през Румъния , гледах само стари дачии , а сега в България няма по стари автомобил от друга държава. Вие се подигравате с хората.
16
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Интересно е какви данъци плащат за тези автомобили? Сигурно 1000 лева на година.
15
11
 
46
 
! Отговори
Вуте преди 1 година
Такива коли се купуват с немъчени пари, тези хора които ги купуват потни вода не са пили. Кой ги кара - чорбаджии , любовници и деца на чорбаджии дето не си знаят имотите и парите и за тях работят маса хора , на които плащат трохи. Четете "Капиталът" на Маркс - ще разберете как се купуват такива скъпи коли. И нашия чорбаджия всяка година си сменя мерцедеса с последен модел , а от 20 години не ни е дал 5 лв. бонус за Коледа и все мрънка - няма пари , не ми излиза сметката. Та така....
14
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко такива коли сте виждали по пътищата? Да не са луди да ги карат като за един ден пробег ще станат на каруци по нашите пътища а ремонта не могат да си го позволят пък и тук няма кой да им го направи. Повечето от тия коли са купени от фирми като инвестиция. Колекционерски модели на които цената се вдига с годините.
13
5
 
20
 
! Отговори
Помня преди 1 година
И това е в най бедната държава в ЕС. А едно време кво убаво беше..! Малийй.От София да Пловдив я срещнеш десетина , петнадесет коли , я не.Повечето бяха турски тирове и коли.
12
6
 
25
 
! Отговори
Петя преди 1 година
Толкова колкото са мошениците в България,а те както се знае са много.
11
5
 
6
 
! Отговори
такива коли преди 1 година
НИКОЙ не иска да ги застрахова.ремонта би бил ужасно скъп, ако ли не невъзможен.
10
2
 
17
 
! Отговори
едно време в преди 1 година
в Бургас поне най-задавания въпрос беше "аре дай да направим някаква далавера"те така и с колите.от далавери.
9
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко са, ами колкото повече, толкова по добре! Да имат хората и да се радват!
8
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Във Варна има Ламборджини бяло не знам кой модел но е чисто ново май
7
7
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тези коли, или огромна частнот тях, не са купени с пари от честен бизнес, а с пари от разни обществени поръчки, ДДС измами, еврофондове и разни други далавери.
6
9
 
19
 
! Отговори
До 6 преди 1 година
Къв соц бе шм-атка ? Комунизъм е имало в Бг а не соц! Соц има в Канада Норвегия Швеция Финландия Швейцария Люксембург и т н Тук си е било чист ционистки комунизъм
5
10
 
10
 
! Отговори
Интересен факт преди 1 година
Знаете ли, че през втората половина на соца, в рамките на цяла Източна Европа включително и СССР, в България се движеха най-много западни коли? Всичко това, както и информацията, дадена по-горе, изглежда ни казва нещо за особеностите на българския манталитет, мислене и характер.
4
13
 
20
 
! Отговори
истина е преди 1 година
С парите на народа са купени поне 90% от скъпите лимузини, а каскета тура та се прави на умрял юрдек защото те пазят собствениците на колите.
3
36
 
18
 
! Отговори
Доктора преди 1 година
Работят хората , купуват си , аз като лекар частник със 100 лева прегледа , правя 1000-1500 лева на ден , и аз скоро ще си купя , но за 100 000 максимум . Тива в капитализма , един прави 1000 лева на ден , друг не инвестира в себе си и прави 1000 за месец
2
10
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Комплексари....и какво от това,че караш желязо за 7 милиона.
1
9
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ето къде отиват европарите. После нормалния гражданин вика "какво ми дава на мене Европейския съюз". Европейският съюз ти дава, само че то не стига до теб, благодарение на ГЕРБ-ДПС-БСП (разбирайте кметове и разни други от парламента).