Ще има ли поскъпване на новите коли от 6 юли?

След тази дата стават задължителни "черните кутии" и още 7 подпомагащи системи
11 май 2024 19:07, Елка Василева
88
Ще има ли поскъпване на новите коли от 6 юли?
Снимка: архив, БГНЕС

Наближаващият 6 юли е ключова дата за европейската автомобилна индустрия: от тази дата влизат в сила поредните нови изисквания на ЕС за задължително серийно оборудване. Въпросът е ще доведе ли това до ново поскъпване на автомобилите?
 
Поредната порция регламенти от Брюксел задължава всички компании, продаващи леки или лекотоварни автомобили в общността, да ги оборудват със 7 допълнителни асистиращи системи, пише automedia.bg.

До тази година повечето от тези системи се предлагаха като опции срещу доплащане, но сега дори купувачите на най-базовите нива ще трябва да ги имат. Става дума за предупреждение за ограниченията на скоростта, система за аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата, задна камера със сензори за странично идващ трафик, аварийни светлини при внезапно спиране, дрегер за тестване на водача преди потегляне и камера, следяща дали шофьорът не е сънлив.

Освен това от юли нататък всички нови коли в Европа трябва да имат т. нар. "черна кутия", която записва данни за скорост, спирачен път и маневри, която да се използва при разследване на произшествия и при застрахователни искове.

Естествено, всички тези системи костват на производителите допълнителни разходи, които те прехвърлят върху купувачите. Можем ли тогава да очакваме нови ценови листи при дилърите от юли, особено при по-евтините модели, които досега нямаха подобно оборудване?  
     
Отговорът е "зависи", ако се съди по импровизирано проучване на Automedia.bg сред няколко от водещите вносители в България. Повечето произведени през последните шест месеца автомобили вече разполагат с тези системи. При Dacia и Renault например надбавката за тях вече е отразена в актуалните ценови листи, обясни Калина Йорданова, управляващ директор на вносителя на двете марки у нас "КЕОС София". При отделни модели обаче добавянето на новите системи ще вдигне забележимо цената. Най-базовото ниво на малкия Hyundai i10 за бизнес клиенти например ще поскъпне с 1000 лева заради добавената в серийното оборудване навигация - начинът на компанията да отговори на изискването за асистент за ограниченията на скоростта, съобщи ни Камен Илчев, оперативен директор на "Хюндай България". Цената на системата като допълнителна екстра е 2000 лева по каталог, но вносителят е преценил, че това ще направи i10 твърде скъп за клиентите.

Европейският съюз от години периодично затяга изискванията за задължително оборудване, започвайки първоначално от неща като ABS и системите за електронна стабилизация (ЕSP и пр.), и добавяйки впоследствие системата за следене на налягането в гумите, системата за разпознаване на знаците и други. Впрочем това далеч не е краят: от юли 2026 г. в сила влизат следващата доза изисквания, според които всички нови коли трябва да имат система за засичане на пешеходци с аварийно спиране, и асистент, който активно се грижи водачът да внимава.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


88
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 36 - Но аз си обичкам количката. Взех си Мустанг 2016-та, конвъръбул Койоте двигател и ше я карам, докато се пенсионирам :)!
41
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А съм на джиели 450 форматик за 192К.
40
1
 
8
 
! Отговори
До 28 преди 1 месец
Между медианна кола като Голф и Т-Рок за хора с медианна заплата и коли среден клас като Инсигния, е-клас, А6 и подобни за хора със средна заплата разлика правиш ли? В ЕС медианна и средна заплата се различават в пъти. Еле пък в България.
39
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Техните цени са кептнати артифишали лоу заради хюч държавни субсидии. Зис из дистортинг нашия пазар"" А сега може ло на български?
38
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Но защонсе правинтова! Това е ужасно! Врме е пак за ... Революция!
37
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Урсула от трибуната на Европейския парламент: "Да глобал маркетс са заляти с по-евтини китайски електрически коли. Техните цени са кептнати артифишали лоу заради хюч държавни субсидии. Зис из дистортинг нашия пазар". Немската автомобилна индустрия умира, а това е гръбнакът на немската икономика. А без немската икономика ЕС се разпада.
36
6
 
4
 
! Отговори
до 27 преди 1 месец
Да обясним за непросветлените. Взимаме за пример кола за 100к. Давам 10к първоначална вноска и 50к ОС. Сменям след 2 години с 0% лихва. Смятай колко съм дал и колко ми пука кое се е обезценило. Да обясня ли какво е ОС? Никога не я плащаш. Плащате я баламите, дето купувате дараците 5та употреба. Парите се обезценяват, както и колата. Ама не за моя сметка. Моят доход се качва, а с някаква вещ, която сменям редом с мобилния си телефон, грам не ме грее какво става. А ти влагай хиляди годишно в дарак
35
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Освен лади и москви бг нема пара за повече.
34
3
 
19
 
! Отговори
Високо преди 1 месец
Китай блъска с ритници на вратата. Вика отворете мързеливи западняци, китайската народна република Ви е приготвила по-хубави и по-евтини коли. Въпреки ,че Европа ги мачка с данъци мита и какво ли не за да им ограничи вноса. Пак пробиха. Идват коли които имат по-добро окачване от Ролс Ройс! Китайски.
33
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Китайските коли отдавна вече превъзхождат немските по всички показатели, при това са значително по евтини.
32
2
 
3
 
! Отговори
Спешно преди 1 месец
Bulzit
31
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще се търсат главно по-евтини от Русия и Китай. И за какво е тогава тоя ЕС.
30
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нали сме демокрация та има избори, не е нужно да пускате за парламент, може само жълта картон за безумията в ЕС, с и без системи имам 0 нарушения, глоби и катастрофи. Сега тия които мачкат ламарините първо трябва да са без книжка, никой да не иска да ги застрахова и да са на топло а не да гледа коли в мобилето!
29
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защо само за новите? Ако въвеждате нещо задължето ретрофит и на старите. Това е дискриминация към новите собственици. Вместо 100 тъпотии да въведете, въведете едно наистина смислено и накарайте всички да го сложат - примерно увеличете максималната скорост и сложете ограничител в колата да не може над нея и да ннастъпва шофьора.
28
3
 
7
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До 18 "Появи се някой каже как сменя нова среден клас кола за около 100 000лв. като всеки нормален европеец " - и местните лапнишарани дет гласуват ЕС да им даде МРЗ вярват на тези лъжи. Абе про'с'так неграмотен, Коя кола среден клас до тази година в ЕД е струвала 50000 евро и ВСЕКИ нормален европеец е можел да си я позволи?! Средната кола в ЕС вече 12 годишна и цифрата расте с всяка година. В топ 10 на новите коли са Дачия, клио, Пежо 208, Корса, Ярис, Октавия. Ти Рок и Голф. Все коли по 50000
27
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен22 Дал си 60к за ламарини и след 5 години същите тези ламарини струват 25к лева. Супер а :D *** на някакъв курс да те научат да смяташ
26
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Значи като набутате всички тези ненужни, но скъпо асистенти в колата, намалете и скоростта на 100 км. За сме сигурни, че някоя некадърна и неадекватна леля ще може да стигне от точка А до точка Б жива.....
25
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И защо бе, евротерористи тъпчете колите с толкова глупости. Помислете как да ограничите книжките за хора, които нямат уменията да карат кола. Всеки ден виждам такива неадекватни хора по пътищата.
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пардон, на велосипедите. Брюксел, ти можеш!
23
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да сложат дрегер и на колелата.