Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
121
0
 
1
 
! Отговори
Фахтаюий преди 3 седмици
До $$$ провалил се...Ами тичай и си купи тогава Кинезки......ама след 20 дена да не скимтиш...!!!
120
0
 
1
 
! Отговори
Фахтаюий преди 3 седмици
До АнонименСпоко разбрали са,но малко късно.Алчноста на Европа и на Америка,направиха Китай велика сила и икономика. Сега ще им е малко по трудно,но няма как онези които до вчера ядяха само ориз да диктуват парада.Все още са твърде малки,особено със своя брат близнак раШка.
119
0
 
0
 
! Отговори
Банкеръ преди 3 седмици
Виждал съм на живо NIO и това е най бързата кола произвеждана някога.Списъка с подобрените рекорди не се събира на една страница.Единсъвено не ми хареса цената почти като на Ламбо.Все пак няма как такава кола да струва,като Голф на нафта.Июа Китайско и китайско за лев.
118
0
 
2
 
! Отговори
Един Българин преди 3 седмици
Тия 1400 долара след митата ли са? Не бих си купил китайка и за 4000$ разлика. Ако е над 10 000$ ще се замисля, но само при наистина сравнимо по здравина купе и въздушна възглавница. Китайски воден пистолет е едно, но автомобил е съвсем друго. Да попнат ски да правят да намалят цените на европейскиъв производители :)
117
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Сега Европа ще разбере къде с ...ат гладните
116
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Китайските коли са евтини защото са силно субдидирани от правителството, и въпреки това Сиоми например работи с огромни загуби все още.Иначе аз си купих ИД.4 и съм супер доволен за момента, някак си ми харесва да купувам европейски стоки.
115
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Хубаво давате инфо за брои автомобили.Дайте инфо и за цените им.Да се види разликата и защо хората избират китайското.И едните и другите се правят там.Ама "европейските и хамериканските" по-скъпи-що? Щото да лапаме повечеееее. То за това VW неиздържа на напъна и затваря заводите си в Германия.Щели да ги местят.
114
0
 
13
 
! Отговори
$$$€€€ провалил се преди 4 седмици
Едно време така пишеха за японски те и корейски те автомобили. Гледам че масово се карат сега и цените са им до небесата. Сега плюят китайските автомобили,но и по всякакъв начин гледат да ги ограничават с мита и такси. Щом не са добри да направят и европейски те автомобили на тези цени.Тогава вече наистина ще дадат възможност за избор. Не мога да повярвам че китайците са по глупави и некадърници от Европа и Америка.
113
7
 
2
 
! Отговори
Отдавна не карам преди 4 седмици
немски коли, като и френски или американски! А електричките да си ги карате като на събор! Докато има електричество е кеф и като дръпнат шалтера пак кеф, ама за другите! Ако искате емоционални коли само италиански или островни коли като вече има и SUVs! SVR ако знаете какво е 575/600 коня 283/305 км/ч. Без хибриди и други глупости само twin turbo! Toва е сега тортонетката ми, но тазбрах, че и Ламбо са извадили такъв змей, но засега не ми е по касовия апарат, но догодина може и да стане! Живейте
112
4
 
2
 
! Отговори
Христо Христов преди 4 седмици
До 107 "Само не ми казвай, като Христо Христов, че има за 100к китайски автомобил, че започвате да ставате смешни! Между другото съм имал Голф 4 ..." - голф 4 казва всичко!
111
2
 
6
 
! Отговори
бл.134 в Zап. парк преди 4 седмици
Забранете ги , не може така .....кой сега ще кара американо-европейските таратайки 3-4 пъти по скъпи от китайските .Нали им обявихте война , търговска ...я им пратете слугите на Америка - укрите
110
6
 
4
 
! Отговори
Зевзек преди 4 седмици
Гледах краш тест на някакъв китаец - това се сгъна до С колоната!?! Обаче еърбегът сработи - нищо, че изкараха манекена на части ;-)
109
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Що така,къде са говедарските Тесли,къде са народните VW,къде са бричките на останалите европейски авто-мастодонти,къде са високотехнологичните японски каручки,нали всички бяхме за пазарна и икономика и честно надбягване,какви са тия мита,рестрикции и тоя див протекционизъм спрямо Китай и в частност неговите автопроизводители????
108
17
 
6
 
! Отговори
Един преди 4 седмици
В този антибългарски сайт хвалят всичко руско или свързано с комунизма и Русия. Не им вярвайте , пълна лъжа, демагогия и пропаганда. Иначе е смешно да очакваш заради 1400 долара разлика в цената на нова кола за 50 000 долара да купиш кола сглобявана в гараж, вместо доказана марка!
107
13
 
8
 
! Отговори
Гадняр преди 4 седмици
Думите Китай и качество не могат да присъстват в едно изречение. Електромобилите са неподходящ заместител на колите с ДВГ, поне засега. Бъдещето принадлежи на водородните двигатели и други авангардни технологии.
106
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Китайските таралясници от АлиЕкспрес ли ще идват? А гаранцията от Франция ли ще е?
105
2
 
6
 
! Отговори
Интересно преди 4 седмици
Нито съм от Перник, нито в момента карам Голф! Ти каква кола караш??? Само не ми казвай, като Христо Христов, че има за 100к китайски автомобил, че започвате да ставате смешни! Между другото съм имал Голф 4 и съм много доволен, както и другите милиони собственици на тази доказан автомобил!!!
104
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Китайски комунизъм залива света!
103
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Доживвях, китайски коли да се хвалят! Наистина света върви назад!
102
2
 
4
 
! Отговори
До 99 преди 4 седмици
Има и китайски въдици по-добри от немските, но и струват много. Тив които внасяме в Българив са ***.