Брюксел се захваща с мотористите

Готвят задължителни прегледи на мотоциклетите като на автомобилите
1 апр 2012 17:22, Никола Димитров
51
Брюксел се захваща с мотористите
Европейската комисия предвижда мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите. Снимка: архив, Булфото

Брюксел ще предложи мерки, които да затегнат правилата за управление на мотоциклети, за да се опита да намали смъртността по пътищата.

Европейската комисия обяви, че 2011 г. е била сред най-кървавите през последното десетилетие, като 31 000 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС или по 85-има всеки ден. Голяма част от жертвите са мотористи и броят на загиналите не намалява.

Ето защо Европейската комисия готви промени в директивата за шофьорските книжки, за да наложи ограничения върху мощността на първия мотоциклет, на който се качва получилият скоро книжка водач. Предвижда се още мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите.

Европейският комисар по транспорта Сийм Калас съобщи, че е изготвил писма до министрите в 27-те страни членки на ЕС, в които ги призовава да не съкращават разходите за мерки за повишаване на безопасността, както и да не намаляват полицейските проверки по пътищата.

Европейската комисия публикува днес данни, които подреждат по предварителни данни България на 7-о място по намаляване на жертвите на пътя през 2011 г.

Данните сочат, че в резултат на многобройните кампании в медиите през миналата година броят на загиналите е намалял с 15%, като на 1 милион българи 88 са загинали по пътищата през миналата година. През 2010 г. те са били 103/милион.

Макар намалението на жертвите да е чувствително, все пак в България смъртността на пътя  надвишава чувствително средната в Европа, която е била 61 на 1 милион жители. По брой на смъртните случаи резултатът от миналата година ни нарежда на 6-о място в ЕС.

Повече загинали на глава от населението имат в Полша, която е европейски рекордьор (109 жертви на 1 милион жители), Гърция (97), Румъния (94 ) и Литва (92).

Брюксел бие тревога, че през 2011 г. дисциплинирани шофьори като тези в Германия и Швеция са причинили значително повече катастрофи с жертви. Загиналите в Германия са с 10% повече (49 на милион), а в Швеция те са нараснали с 30 на сто (33 на 1 милион). Въпреки влошения резултат шведите продължават да са най-внимателните шофьори в Европа наред с британците (32 жертви на 1 млн. жители).

"Не сме сигурни дали 2011 г. е била лоша година или увеличената смъртност е тенденция, но не можем да приемем този факт", коментира Калас. Той ще иска да прегледа националните планове за пътна безопасност на всички страни членки.

Еврокомисията настоява още за по-бързо внедряване в масовите автомобили на интелигентни системи за управление, за строителство на по-безопасни пътища и за по-строги проверки на пътя.

 


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Виновните са и от двете страни, защо въобще трябва да се водят спорове? "Човек, като е глупав е за дълго, колеги" казваше професора в университета. Аз съм за налагане на намерки, санкции и т.н. И когато ни посторят писти на, които да си правим кефа ще спирам навсякъде и няма да превишавам скоростта ... много, а до тогава "карайте смело и безотговорно" и безавариини киломентри на всички мотоциклетисти ;)
43
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Важно е аз да не съм част от математиката или статистиката
Напоследък видяк много катастрофи. Жалка картинка.
Но видях и джипари, които се надбягваха в насрещното... Не съм съгласен, че рокерите са винаги виновни. Аз не съм рокер. Не карам мотор. Но много автомобилисти карат така, все едно, че сами на пътя... Чудя се къде са пътните полицаи... и за какво става дума въобще...
42
1
 
1
 
! Отговори
попов преди 8 години
Пишете глупости. В ЕС преди повече от 10 години имаше близо 50 000 убити по пътищата.
31000 не може да е с най-много жертви - математика.
41
0
 
9
 
! Отговори
Пешеход преди 8 години
Че у нас ограничение за мощността на 1-ви мотор си имаше, но го махнаха преди 2-3 години.
А прегледи си имаме от памти века, само че са на две години, вместо ежегодно, както при колите.
40
5
 
8
 
! Отговори
Любо преди 8 години
Истината е че ЕС трябва да събира пари!!! А ако ти е писано да се прибиеш с мотор може и да е 25 куб от тия с ***. Не знам какво търсите под вола теле постоянно в Бг се карат изключително малко мотори и смъртността по пътищата идва от некъдърност, лоши пътища и най важното СЪДБА !!!!
39
5
 
7
 
! Отговори
GIXXER преди 8 години
Мотористите не загиват заради технически неизправни мотори, а от заблеяни шофьори или от надценяване на собствените си възможности.
ЕС и тоя пръдльо Калас не могат с нищо да ни помогнат.
38
4
 
13
 
! Отговори
Rocker преди 8 години
Не се карайте, всяко стадо си има черни овци ! Но мотористите се задружни за разлика от други ... справка - катуница, мото-съборите, поздравите между тях и т.н ....... някой чалгар който си е купил мотор, да дава газ до първото падане, да вдига шум по нощите и т.н ... не е МОТОРИСТ :)
37
3
 
6
 
! Отговори
49 преди 8 години
до 26 - ето това е потвърждение , че масата т.н. "мотористи" сте комплексари и с юмруци решавате всеки проблем, жалко е че както навсякъде така и сред мотористите има свестни хора , за които мотора е начин на живот но едва ли много от тях се присъединяват към "походите" именно заради масата комплексари
36
0
 
9
 
! Отговори
49 преди 8 години
до 28 - Рокер - проблема с повечето Бг мотористи е че те са хора с комплекси, и си мислят че като вдигнат много децибели с това ще се повиши IQ - то им, тъй като в многото шум няма да се разбере колко грама мозък носят. За съжаление това важи и за много т.н. "автомобилисти" - Бг комплекс за малоценност, един "***" ако се качи в мощен автомобил става *** на много по-голяма степен, но той си е *** и като пешеходец
35
0
 
4
 
! Отговори
49 преди 8 години
do motorider - за да ти отговоря трябва да съм *** като теб, цялата пасмина в Бг, която смята че всички проблеми се решават с юмруци е най добре да се изнесе някъде (напр. в беларус или сев. корея) където този тип поведение се възпиема най добре
34
0
 
20
 
! Отговори
Гражданин преди 8 години
Продължение:

А за безумните пешеходци трябва да има глоба когато пресичат като овце където и да е по улиците без значение до тях дали има пешеходна пътека на 20 метра или не ....
Относно полицията и тях трябва да има кой да ги следи не може да влизаш в улица която е забранена и в двете посоки без колан и без включени фарове(зимата видях такава случка).
Другото което трябва да се забрани е отварянето на врати и слизането на пътници на светофари и в задръствания....
Амин..
33
2
 
20
 
! Отговори
Гражданин преди 8 години
На пътя има място за всеки! Карам кола и мотор и смятам, че трябва да има нормални технически прегледи за всички. Също така смятам че трябва да има нормални пътища и писти където да се кара по-бързичко а не със соц ограниченията от 40 кмч.
Аз лично единствено скоростта надвишавам други правила гледам да не нарушавам.
Но има разни комплексари с уж по-луксозни автомобили, който смятат че пътят е техен и всички са им длъжни. Аман от чалга по светофарите и вибриращи от немощ Хавтемобили...
32
0
 
19
 
! Отговори
Moto rider преди 8 години
Няма да отричам, че има *** които избиват комплекси с мотори. Виждате ненормалниците които профучават рисково и държат мотора на прекъсвач на светофара. Не виждате обаче културните мотористи, защото просто те се движат с потока коли 80-120 извън града, не се набиват на очи, обикновено са уважавани хора със статут и пари, лекари, адвокати и т.н. наричате ги рокери и ги наричате утрепки, а не сте прави ! Те са ХОРА КАТО ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ !!! Просто имат хоби което обичат и което вие не разбирате.
31
0
 
9
 
! Отговори
гробар преди 8 години
и за да съм коректен. Ще припомня и случаят с пияният *** от Добрич, който без книжка, с чужда кола излетя с превишена скорост(100км/ч) от пътя и прегази момче на 15 години, на спирката срещу пазар чаталджа-Варна. Присъдата на варненският 'съд'-година и нещо в затворническо общежитие открит тип. Кога ли, някой ядосан и отчаян баща на жертва, ще застреля пред всички убиеца на детето си? Аз бих го направил, ей така, за да видя как умира, и за да види той, какво е да умреш без време.
30
2
 
9
 
! Отговори
гробар преди 8 години
до-мото ездач. аз и като пешеходец, понякога чукам по прозорците на колите, които искат да ме убият. Понякога ги и изритвам по вратите. Искало ми се е и да ги нападна с нож, или друго оръжие, защото тази порода шофьори, а и ездачи, разбират само от тежки телесни повреди. Тестостерона ги кара да мислят, че им е позволено всичко. Българските съдилища го потвърждават. Помнете убитото момиче на пешеходната пътека в центъра на Варна-моторист със 110 км в час я уби. Присъда-условна.Не убивайте, това е
29
3
 
6
 
! Отговори
gopd преди 8 години
не сте ли усетили истинската тръпка,нямате никакво право да ги ебавате*
28
8
 
7
 
! Отговори
Moto rider преди 8 години
До автомобилиста: пич повече сме от колкото мислиш, а жена ти умира да слезе от раздрънкания ти джип, за да я "повозя" .... забравих да те попитам ония сгазените мотористи на камарата на пътя от теб ли са ? хахахах *** :) Омразата ви е само на приказки по форумите, на пътя се снижавате и мигате като мишки, ако ти почукам на прозореца на джипа ше се наакаш :)
27
0
 
11
 
! Отговори
гробар преди 8 години
моториста и джипариста, не се карайте. един дол дренки са всички, които не зачитат законите за движение по пътищата, и законите на физиката. Ппожелавам ви дълъг и безинвалиден живот. Моля пазете пешеходците и другите участници в движението. Смъртта при автокатастрофа е бавна и болезнена понякога. Често се агонозира с часове, и имаш време да разгледаш разкъсаното си тяло, мислейки-КЪДЕ СБЪРКАХ.
26
1
 
5
 
! Отговори
гробар преди 8 години
Ами то, могат да им издават и разрешително за оръжие. Нали убиват и се самоубиват с моторите си.(същото важи и за собствениците на коли, в чиито глави няма нищо)
25
14
 
5
 
! Отговори
автомобилист преди 8 години
направо изкарвам джипа и почвам да ги газя! колкото по-малко мотористи останат толкова по-малко от тях имат шанс да загинат!