Как да се възстановим след безсънна нощ?

Сутрешна разходка е полезна
9 сеп 2017 11:14, Eкип на Puls.bg
0
Как да се възстановим след безсънна нощ?
Reuters
Едва ли има човека на земята, който да не е изкарал поне една безсънна нощ в живота си. Причината може да е хубавият сериал, който ни държи будни всяка вечер и с пускането на всеки нов епизод си обещаваме, че този вече ще е последен или пък натрапчивите мисли за работното място, които ни карат само да се въртим ту на едната, ту на другата страна, без никакъв намек за евентуално отпускане и заспиване.
 
Каквато и да е причината, часовникът неумолимо продължава да тик-така и ето, че идва ред на най-големият ни враг – алармата. В този момент връхлитат експлозия от смесени чувства – съжаление, че е трябвало наистина да спазите обещанието си за по-ранно лягане, гняв към самите себе си, че отново сте го престъпили, носталгия към мириса на възглавницата и така нататък. Така или иначе – станалото, станало.
 
Как обаче да се справим с неприятната тежест в главата, или иначе казано...Как да избутаме деня докато дойде отново време за сън?
 
Ето няколко съвета от специалистите:
 
Съпротивлявайте се на желанието да заспите отново
 
Макар идеята да изглежда привлекателна, това всъщност е най-лошото нещо, което можем да направим. Прекарването на една безсънна нощ обикновено не е свързано със сериозно отражение върху ежедневните задачи. От друга страна е необходимо да спазваме определен режим на ставане като спазваме часа на събуждане не само през делничните дни, но и през уикендите, за да може организмът ни сам да настрои своя биологичен часовник и по-лесно да преминава през фазите на сън и бодърстване.
 
Дори и да имаме възможност да удължим съня си, това, оказва се, не е правилното решение, тъй като това ще измести заложения ни час за ставане, оттам и целия ни заложен биологичен часовник и е доста вероятно ,когато дойде часа за заспиване на нас все още да не ни се спи и да попаднем в своебразен порочен кръг.
 
Не само това, но и прибавените бонус-минути сутрин се оказва, че не само не ни помагат, а често могат да станат причина да се чувстваме по-„зашеметени” след това, отколкото преди да натиснем бутона за отлагане.
 
Излезте, колкото се може по-бързо навън
 
Закуска навън или разходка пеша до работа е отлична идея за бързо и зареждащо събуждане. За препоръчване е и да не слагате очила. Насладете се максимално на дневната светлина. Тя не само потиска продукцията на мелатонин в организма, който ни прави сънливи, но е отговорна също за освобождаването на „щастливия” хормон серотонин, което спомага за едно прекрасно начало на настъпващия ден.
 

0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Зъбен камък – как да се предпазите от него?
Зъбен камък – как да се предпазите от него?

Зъбен камък – как да се предпазите от него?

Най-добрите прически за жени над 45 години
Най-добрите прически за жени над 45 години

Най-добрите прически за жени над 45 години