Храни, облекчаващи газовете в корема

Включете пресен джинджифил в менюто си
14 май 2021 23:00, Михаела Лазарова
43
Храни, облекчаващи газовете в корема
Снимка: istock

Подуването на корема, образуването на газове и разпъващото усещане са изключително неприятни, но за съжаление често срещани. Подуването е нормална телесна реакция на редица дразнения, най-често свързани с консумация на причиняващи подуване храни. Може да се дължи и на други фактори, като стрес, поглъщане на въздух при бързо хранене и недостатъчно сдъвкване на храната, прием на някои медикаменти, пише Medical News Today.

Храносмилателните проблеми са най-честият виновник за поява на подуване и газове. Синдромът на раздразненото черво и запекът са другите чести виновници за този дискомфорт, който понякога може да е наистина изключително неприятен. Други състояния, които могат да са в основата на подутия, пълен с газове корем, могат да бъдат хипотиреоидизмът, цьолиакията, ендометриозата.

Храненето обаче е един от основните фактори за поява на газове и подуване на корема. Изборът на храна е от голямо значение за това как ще се „почувства“ храносмилателният ни тракт и дали ще се задръсти с газове или не.

Някои храни с високо съдържание на натрий (сол) често предизвикват подуване и газове. Те карат клетките да задържат течности, а това предизвиква допълнително подуване и усещане за твърдост в коремната област. Можете да компенсирате това, като наблегнете на храни, богати на калий, който има балансиращ ефект върху нивата на натрий в тялото. Пийте повече вода, за да компенсирате отвеждането на излишните течности от организма.

Храните, които имат диуретичен ефект, са краставици, целина, ананас, аспержи, банани. Те са богати и на калий, който спомага за балансирането на нивата на натрий в кръвта.

Някои здравословни и иначе полезни храни също могат да предизвикат подуване и газове.

Не само пържените и солени храни могат да са в основата на храносмилателните ви проблеми. Някои здравословни храни също могат да имат този негативен ефект. Такива са иначе полезните зеленчуци от семейство Кръстоцветни – зеле, брюкселско зеле, броколи, карфиол, спанак. Фасулът и бобовите култури, които имат много полезен характер и които са пълни с растителни протеини и сложни въглехидрати са другите много чести виновници за подуването и газовете в корема.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
:) преди 1 месец
До 8 (11)Да се надяваме, че ако това се случи, тогава досадникът ще се засрами и занапред няма да идва в дома ти и да ти досажда.
8
0
 
2
 
! Отговори
11 преди 1 месец
До Друг бабин съветАлооооуу, а ако неувари и ги изпусне вътре????
7
0
 
4
 
! Отговори
11 преди 1 месец
Кефир, кимчи, папая, киви - алооооууу, вие в България ли сте?
6
0
 
5
 
! Отговори
Според рекламите преди 1 месец
Активия със зрял фасул.
5
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
стига веке улавщини
4
0
 
18
 
! Отговори
Друг бабин съвет преди 1 месец
Когато някой ти досажда и искаш по-скоро да си тръгне, можеш да постигнеш това с помощта на коркова тапа. От истински корк, ей!Изгаряш тапата (може и върху котлона), после стриваш изгореното на ситно и го добавяш към кафето. Малко след като го изпие, човекът получава силни напъни да изпусне физиологични газове. Едва се сдържа. Става му неудобно и бърза да си тръгне, за да изпусне газовете вън от дома ти.
3
2
 
11
 
! Отговори
Стара практика преди 1 месец
Ако сте яли храни, от които се образуват газове, после сдъвчете няколко листенца ким. Това ще неутрализира газовете.Това е изпитана рецепта от времето, когато бабите ни са били моми. Те са я научили от своите баби.
2
2
 
6
 
! Отговори
Кефир? преди 1 месец
Ако изпиете наведнъж бутилчица от 330 мл, в каквито се продава кефир у нас, получавате газове.Но ако я изпиете на два пъти с интервал няколко часа, не се получават газове.
1
15
 
13
 
! Отговори
турски педepac преди 1 месец
ТАТЕ МЕ ПРОЧИСТВА ЕЖЕДНЕВНО И НЯМАМ ГA3OBE, И БАТЕ НЯМА