Палатка. Аларма. Маршрутка

Една градска легенда отива в историята
Обновена: 18 фев 2011 18:39 | 18 фев 2011 10:22,
114
Палатка. Аларма. Маршрутка
Снимка: Булфото

Маршрутките в столицата май скоро ще отидат в историята. Договорите на превозвачите, които в момента пътуват по 29 линии, изтичат през лятото. Общината обаче няма да прави нов конкурс, пише "24 часа".

И така... столичната маршрутка забавя своя ход, последният пътник тръшва вратата „след светофара“ и тя изчезва някъде в тъмнината, близо до последната си спирка. Това ще е емоционално събитие не само за шофьорите.

В петицата (маршрутка номер 5) например за първи път чух "Палатка" на Трио БИК и "Аларма" на МЕГА. Алармата – изключена. И може всичко дa пипаш. Дори да си надул Carmina Burana в слушалките на mp3 - плеъра си няма как да пропуснеш този хит. Предстоят тежки изпитания за чалгаджийските радиостанции в София. 

Ами Биг Брадър. Ами Иванина от Хасково. Как може да бъде успешно риалити шоу в България, ако то не е коментирано в маршрутките?! Напълно възможно е повече да няма нови епизоди на Биг Брадър.

Мобилните оператори също трябва да са нащрек. Скоро и спомен няма да остане от удоволствието в препълнена маршрутка да обясняваш в детайли по GSM-a какво си правил в офиса цял ден, какво си хапнал за закуска и къде ще е ходиш събота и неделя. 

Навярно ще забравим какво е да "летиш по Цариградско", какво е "дръж се здраво", "затвори по-силно вратата" и "има още малко място". 

Досега маршрутките изпреварваха "всичко по пътя", графиците им следваха пулса на големия град. Идва ли времето за реванш?

_________________________

"kolonka w петък" е седмичното коментарно пространство на Dnes.bg за медиите и медийните контексти на горещите политически теми. Излиза всеки петък в сутрешните часове. За връзка с автора: savchev@start.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още по темата: транспортмаршрутка
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
4
 
7
 
! Отговори
Next преди 13 години
Не вярвам да стане... на много хора са удобни и вършат работа. А що се отнася до рентабилността, да оставим това на собствениците..
35
4
 
12
 
! Отговори
Пътник преди 13 години
И кои са спряли да действат бе. Единствено 3-ката. Младост Люлин е супер безмислено. защото не ходи директно но Бизнес парка, а трябва да се пракачваш. 14-ката, 1-цата, 6-цата вършат идеална работа. Кажи ми транспорт от Люлин, който да минава през целият Люлин и да стига до Военна болница примерно или до Южните квартали? Поредната недомислица. Може да са всякакви, но вършат работа... Сега какво, такситата ще се нагушат.
34
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
..жалко за мозохистите..къде ще ги тъпчат така добре сега?..
33
8
 
16
 
! Отговори
Чичо ти преди 13 години
Това е първия умен ход на оправяне на транспорта в столицата. Тези привилегировани нахални шофьори на маршрутките, ПРЕЧАТ НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ СЪС СПИРАНЕТО НА ТАКИВА МЕСТА КОИТО ПРЕЧАТ НА ОСТАНАЛИТЕ, ВОЗЯТ ПРЕТЪПКАНИ КОЛИ С НАС, ПРОСТИТЕ ПЪТНИЦИ, ИЗДАВАНИТЕ ОТ ТЯХ БИЛЕТЧЕТА В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ СА МЕНТЕ И СИ СЛАГАТ ПАРИТЕ В ДЖОБА, ХРАНЯТ ИЗБРАНИ ФИРМИ-ПРЕВОЗВАЧИ, КОИТО ОБИКНОВЕНО СА МУТРЕНСКИ. ДА Е ГОВОРИМ ЗА ШОФЬОРИТЕ - ПЪЛЕН ***.БРАВО, АКО СТАНЕ. ДА НЕ БИ ПОСЛЕДНИЯ МОМЕНТ СТОЛИЧНА ОБЩИНА ДА
32
9
 
26
 
! Отговори
ИТ преди 13 години
Ами това е все едно вместо да отвъртиш шамар на непослушното си дете, да вземеш да го утрепеш за да си решиш проблема. Дивотията и каскадите на шофьорите в маршрутките са ми писнали и на мен,но София има нужда от този транспорт. Особено крайградските зони разчитат предимно на тях. Ха да видим как ще цъфнем и вържем като ги махнат!
31
1
 
38
 
! Отговори
Uf преди 13 години
За мен най - дразнещото в маршруткиге е това, че 90 % от водачите им през ЦЯЛОТО ВРЕМЕ непрекъснато говорят по телефона с *** си колеги АДСКИ ПРОСТОТИИ и всички са длъжни да слушат кой кого изпреварил, кой колко "левчета" бил качил, кой чий колега щял да бие и прочие мозъчно-скопени умнотии...
30
4
 
25
 
! Отговори
българин преди 13 години
В много квартали задръстванията са ужасни, а градският транспорт нередовен и неудобен. Метрото е чудесна придобивка, но от него се възползват жителите на едва няколко квартала. А останалите какво да правят? Остава им единствено или да пътуват по час и нещо с транспорт, при това с прекачвания, да се блъскат, да мръзнат, да ги вали. Или да се качат всички на коли. А от това задръстванията и мръсният въздух ще станат още повече. Първо оправете транспорта и метрото и после ги спирайте маршрутките
29
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Абе какво пускане на метрото ,бре??? Виждам ги как работят денонощно ,но имат поне още ДВЕ години до пускането. А до тогава как ще се придвижваме???Няма друг пряк транспорт от Надежда до Студентски град!
28
3
 
5
 
! Отговори
Азъ преди 13 години
Бравос!Ке летим со цървулите,яки маршрутки!П.С.Кармина Бурана в оригиналното изпълнение или кавър?;-)
27
7
 
16
 
! Отговори
онбашията преди 13 години
не мога при тая тежка новина да не си го преместя от единия крачол в другия!
26
8
 
19
 
! Отговори
Ура! преди 13 години
Доживях смъртта на маршрутките! Алчните, вонящи и невъзпитани маршруткаджии и раздрънканите им бтоварни бусове отиват в историята. Ура!
25
8
 
24
 
! Отговори
Чучулигов преди 13 години
До 15 надяНадке, маршрутките повече пречат, отколкото помагат. Пречат защото карат безобразно, а вие които ги ползвате, смятате че трябва да ви спират по средата на кръстовище без оглед на това, че за да слезе един човек се обърква цялото движение. Крайно време е да ги спрат.
24
13
 
8
 
! Отговори
българин преди 13 години
появи се статия и *** на Боко тиквата веднага почнаха да простеят, без хич да мислят. За пореден път се убеждавам, че електората на ГЕРБ е предимно от простаци. Иначе по темата - маршруткаджиите определено са едни от най-големите джигити на пътя. Не само това, но и редовно не дават на пътниците билетчета, пушат вътре, слушат силно надута чалга, качват пътници в пъти над определеното. Но, за съжаление, маршрутките за много хора са най-евтиният и бърз начин за придвижване.
23
1
 
19
 
! Отговори
sako преди 13 години
Това е резултат от определяне на таван на такситата. Мафията на такситата прецаква мафията на маршрутките.
22
3
 
16
 
! Отговори
Миро преди 13 години
Жалко, в доста случай срещу скромна сума за билетче се спестява десетократно повече отпревоз с такси
21
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
силно! :)
20
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Като няма алтернативен транспорт, хората са готови и на покрива да пътуват. Вместо да обновят бусчетата, да уволняват *** пушещи шофьори-чалгаджии, те закриват всичко. Така е най-лесно. За да има маршрутки, значи има причина. Преди да разрушиш нещо, трябва да помислиш защо е създадено и каква алтернатива можеш да предложиш.
19
10
 
9
 
! Отговори
IVo преди 13 години
след пускането на метрото всички тия маршрути дето ги изредихте до сега ще са достъпни . Надежда-дружба , Студентски-Гарата. Доста от маршрутките Люлин-младост спряха да действат след пускането на метрото. Не че ги няма, но от самосебе си фалираха и не им остана нищо друго освен да изчезнат или да сменят маршрута. По-добре е да ги няма
18
5
 
21
 
! Отговори
JollyRoger преди 13 години
Разбира се българска работа, спира се използвано превозно средство без да има адекватна алтернатива за простия български кибик. Е и какво няма занчение, че работя от ранни зори до късни доби и адският транспорт тогава е като 13 заплата в българска фирма - чул си, че някъде го има, но при теб все не идва...
17
5
 
29
 
! Отговори
K.U.R.state преди 13 години
Простотията от постсоциализма полека-лека си отива безвъзвратно !!!! Да премахнат/забранят и чалгата,певачките ,псетата и мутрафончетата...Ех,може след век-два да станем нормална държава :)))))

Спонсорирани публикации