Баня, душ, мъж. Историята на един нов дезодорант

Как флакон с Nivea се озовава от фабриката до магазина
Обновена: 22 мар 2012 14:55 | 22 мар 2012 10:11, Бойчо Попов
22
Баня, душ, мъж. Историята на един нов дезодорант
Снимка: Beiersdorf

Мускулест мъж с гол торс се намира в баня, която обаче не е негова, и повдига лявата си ръка. Той парфюмира подмишницата си. Предполага се, че ушната му кал е с жълт цвят. И сега ще ви кажем защо. При почти три процента от европейците ушната кал е бяла на цвят. А учените вече установиха, че има пряка връзка между нея и потта – ако тя е бяла, потта не мирише. При останалите 97% от европейците ушната кал е жълта. А потта им мирише. Лошо за тях. Но добре за германския концерн Beiersdorf, пише в свой анализ Die Zeit.

Базираната в Хамбург козметична компания, производител на марката Nivea, инсталира в една от своите фирмени сгради баня. С вана, умивалник и голямо огледало. Пред него е застанал полугол мъж, който държи в ръката си рол-он дезодорант. Той намазва и другата си ръка. Докато прави всичко това, той бива заснеман с камера, което му носи 27 евро.

Мъжът, на 36-годишна възраст, офис служител, с нормално потоотделяне, е един от 4500-те доброволци, на които Beiersdorf плаща, за да бъдат наблюдавани от време на време докато си взимат душ, измиват си косата или си слагат дезодорант. В съседната стая седи служителка на отдела по изследвания на продуктите и потребителите. На екрана пред себе си тя вижда мъжа, той е с избръснати мишници и не прокарва ролона веднъж или два пъти по кожата, а цели десет пъти. И действа много концентрирано.

В компанията се говори за съкращения, нужен е бърз растеж

Жената го наблюдава. Тя се опитва да си направи изводи за човека в банята на Beiersdorf, за милиони мъже в бани в Германия, в Европа, в света. Става въпрос за намиране на пазарна ниша, поне малка, но достатъчно голяма, за да се създаде нов мъжки дезодорант.

Пазарът на тези продукти е с дължина 3 метра и височина 1,60 метра. Толкова големи са рафтовете с дезодоранти в магазините на най-голямата верига дрогерии в Германия DM. Проблемът е, че вече има 78 различни спрейове за тяло, дезодоранти и стик дезодоранти специално за мъжете. Те носят имена като Fresh Extreme или Dark Temptation или Aqua Impact. Пазарът е пълен.

Германия е страна на пълните рафтове. Никога преди това германците не са имали толкова голям избор, когато пазаруват в супермаркети, аптеки и магазини за електроника. Това е добре за тях. Но е лошо за индустрията, лошо за Beiersdorf.

Компаниите трябва да растат, те трябва да увеличават приходите, да увеличават печалбата, да вдигат цената на акциите нагоре. Те трябва да пускат нови продукти на пазара.

12Следваща »


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
баймилен преди 8 години
нещо неможах да схвана идеята на статията.та това се отнася за всяка една козметична компания,без значение от Долно Нанагорнище или Германия.Направихтеме на тьпак че трябваше да чета това рекламно
21
0
 
1
 
! Отговори
Любо преди 8 години
Не виждам лошо в това да се пишат и платени статии, все пак трябва и пари да се вадят.Моля критикуващите на дезодоранти или всекакъв вид противо изпотяващи техники по далеч от мен че миришите ужасно и лошото е че не се усещате МАЗНИ ГАДНИ СЕЛЯНИ И ГРАЖДАНИ ПРИ ТОВА МИРИЗЛИВИ АХХХХ ЧАК НАСТРЪХНАХ
20
0
 
7
 
! Отговори
Зиг преди 8 години
Браво! Днес - статия за дезодорант, утре - за тоалетна хартия! Чакаме с нетърпение!
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Каква е тая бяла ушна кал бе, алоооу? Няма бяла ушна кал, всичката е жълта!
18
0
 
9
 
! Отговори
перил преди 8 години
Всички съвременни средства против изпотяване съдържат Алуминий, който е канцерогенен. При честа употреба след време си докарваме сериозни беди. Те това е индустрията :)
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Задъхано безмислено напрежение лъха от цялата статия.С какво онази зад огледалото може да разбере какъв дезодорант или роллон харесват мъжете в цяла Европа след като тя дори не знае как миришат?!Нали седи зад стъкло и само гледа някакъв как се маже или пръска.Мъжете харесват силни миризми които не се смесват с неприятните а винаги си остават със своя стил.Естествено нека има различни-от убийствено свежи през меки до откровено сладки-вкусове всякакви.После сложете една невиждана опаковка и воала.
16
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е поредната платена статия от нивеа. Ама не се учудвам - идете в някой мол, влезте в тоалетните - и там ще видите реклами на нивеа! Много пари се наливат за да се излъже клиента.
15
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Невероятно тъпо и хаотично написана статия. Такова нещо и шестокласник не би написал.
14
0
 
2
 
! Отговори
дф преди 8 години
''Традиционният мъж отиваше да работи, а не да пазарува в магазина.'' - тук авторът много точно е уловил дейстгвителността.
13
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
о, боже то имало и 2-ра страница...
о, боже и *** нов дизайн...
12
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дарина ...
Дори и да са искали това да направят се е получило на 5% .... отвратителна бъркотия си е ..
11
5
 
8
 
! Отговори
Дарина преди 8 години
Статията не е "новина", а репортаж - има и такъв жанр. И е написана супер, личи си, че е преводна, а не българска. Ама кой ли да разбере...
10
3
 
10
 
! Отговори
An_nA преди 8 години
:D Този, дето е писал статията май още не е изтрезнял от снощи, в главата му е каша както в статията :D
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кво става с вас ле днес.бг?але вие съвсем сте се сдухали.кви са тия простотийй кадето ги пишете? Земете си измийте ушната кал щото нещо с вас не е наред
8
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз въобще и не успях да го прочета цялото, ама реших, че в мен има нещо сбъркано, та не зацепвам нищо. Но щом и вие така сте го видяли - значи списвачът явно не е изтрезнял от снощи... или се прави на интересен.
7
1
 
7
 
! Отговори
Няма смисъл преди 8 години
Утре искам "Историята на един тампон" има само 4367 вида и мисля,че жените са ограничени в избора си.Искам и да има реклами за новия тампон докато вечерям,тогава ми е любимо,и ако може да са поне 15-16 на ден да за не забравям новия тампон номер 4368.
Айде със здраве и много поздрави на маиката на тоя дето е решил,че тва е новина.
6
1
 
3
 
! Отговори
BG fan преди 8 години
Платен PR - какво по дяволите правят хората....
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
wtf ?
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
?!?!?!
3
1
 
2
 
! Отговори
Митак преди 8 години
Прекрасен материал за една измислена индустрия! Особено ми хареса за маркетинг стратегията