Баня, душ, мъж. Историята на един нов дезодорант

Как флакон с Nivea се озовава от фабриката до магазина
Обновена: 22 мар 2012 14:55 | 22 мар 2012 10:11, Бойчо Попов
22

Но как да бъдат накарани хората да харчат парите си за нещо, от което вероятно дори не се нуждаят? Как да продадем дезодорант номер 79?

Да се пренесем в конферентната зала „Амазонка“ в централата на Beiersdorf в Хамбург. На стената са окачени снимки на тропически гори, на столовете с цвят на зелена джунгла седят двама маркетингови мениджъри и четирима служители от хамбургската рекламна агенция Neteye, която обслужва Beiersdorf. Те искат да разработят нова рекламна кампания на нов продукт. Едно натискане на бутона на лаптопа и срещу природните снимки се появява образът на един дезодорант.

Той е бял, със син надпис. „Nivea for Men“ пише на него и отдолу „Sensitive Protect“. Концернът иска да продава 18 млн. броя от него – в Германия, Франция, Източна Европа и Южна Америка.

Всичко това се случва на 30-и септември 2011 г. следобед, след няколко месеца новият дезодорант трябва да бъде в дрогериите. Досега годината не е особено добра за Beiersdorf. Пазарните дялове падат, заговори се и за съкращения. Компанията се нуждае от бърз успех.

В Германия Sensitive Protect ще струва 1,75 евро по филиалите на DM. Beiersdorf не обявява никакви данни за печалба за отделните продукти, според бивш високопоставен служител на компанията обаче концернът печели средно по 20 цента от продаден дезодорант в световен мащаб. При продажна цел от 18 милиона дезодоранта това би означавало около 4 млн. евро печалба.

„Значи – става дума за обръщане на възможно най-голямо внимание към новия дезодорант“, казва един от рекламистите в конферентната стая „Амазонка“. Веднага след това на масата става дума за вирусен маркетинг и отвлечени сайтове, за креативни маршрути и ключови потребителски прозрения.

За да разберем какво се крие зад тези думи, трябва да напуснем за момент конферентната зала и проверим какво е онова, което всеки ден се произвежда в големи количества в просторните помещения на Beiersdorf. Това са два вида продукти – всичко, с което хората се почистват, освежават или се мажат. И нещо, което не се произвежда в лаборатория, а в компютрите и умувете.

Става дума за цифри, за данни, за метрики, стократно определени от интервюта в частни домове и търговски площи, чрез видеозаписи в магазини и бани, със записи в супермаркети и на касите на аптеките. Тук също в края на краищата възниква продукт, който обаче не може да бъде докоснат. Това е психологически портрет на лицето, което ще си купи всички флакони, бутилки и тубички - портрет на потребителя.

В случая на новия дезодорант Nivea for Men това е мъжът.

Той се е променил през последните години, показва научното изследване. Традиционният мъж отиваше да работи, а не да пазарува в магазина. Но, ако все пак влезе в магазин, то ще го прави като придружител на жена си. Традиционната жена не печели пари, но пък тя решава какъв маргарин и паста за зъби трябва да бъдат купени. 

Продължението на историята четете в Investor.bg

« Предишна12


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
баймилен преди 8 години
нещо неможах да схвана идеята на статията.та това се отнася за всяка една козметична компания,без значение от Долно Нанагорнище или Германия.Направихтеме на тьпак че трябваше да чета това рекламно
21
0
 
1
 
! Отговори
Любо преди 8 години
Не виждам лошо в това да се пишат и платени статии, все пак трябва и пари да се вадят.Моля критикуващите на дезодоранти или всекакъв вид противо изпотяващи техники по далеч от мен че миришите ужасно и лошото е че не се усещате МАЗНИ ГАДНИ СЕЛЯНИ И ГРАЖДАНИ ПРИ ТОВА МИРИЗЛИВИ АХХХХ ЧАК НАСТРЪХНАХ
20
0
 
7
 
! Отговори
Зиг преди 8 години
Браво! Днес - статия за дезодорант, утре - за тоалетна хартия! Чакаме с нетърпение!
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Каква е тая бяла ушна кал бе, алоооу? Няма бяла ушна кал, всичката е жълта!
18
0
 
9
 
! Отговори
перил преди 8 години
Всички съвременни средства против изпотяване съдържат Алуминий, който е канцерогенен. При честа употреба след време си докарваме сериозни беди. Те това е индустрията :)
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Задъхано безмислено напрежение лъха от цялата статия.С какво онази зад огледалото може да разбере какъв дезодорант или роллон харесват мъжете в цяла Европа след като тя дори не знае как миришат?!Нали седи зад стъкло и само гледа някакъв как се маже или пръска.Мъжете харесват силни миризми които не се смесват с неприятните а винаги си остават със своя стил.Естествено нека има различни-от убийствено свежи през меки до откровено сладки-вкусове всякакви.После сложете една невиждана опаковка и воала.
16
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е поредната платена статия от нивеа. Ама не се учудвам - идете в някой мол, влезте в тоалетните - и там ще видите реклами на нивеа! Много пари се наливат за да се излъже клиента.
15
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Невероятно тъпо и хаотично написана статия. Такова нещо и шестокласник не би написал.
14
0
 
2
 
! Отговори
дф преди 8 години
''Традиционният мъж отиваше да работи, а не да пазарува в магазина.'' - тук авторът много точно е уловил дейстгвителността.
13
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
о, боже то имало и 2-ра страница...
о, боже и *** нов дизайн...
12
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дарина ...
Дори и да са искали това да направят се е получило на 5% .... отвратителна бъркотия си е ..
11
5
 
8
 
! Отговори
Дарина преди 8 години
Статията не е "новина", а репортаж - има и такъв жанр. И е написана супер, личи си, че е преводна, а не българска. Ама кой ли да разбере...
10
3
 
10
 
! Отговори
An_nA преди 8 години
:D Този, дето е писал статията май още не е изтрезнял от снощи, в главата му е каша както в статията :D
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кво става с вас ле днес.бг?але вие съвсем сте се сдухали.кви са тия простотийй кадето ги пишете? Земете си измийте ушната кал щото нещо с вас не е наред
8
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз въобще и не успях да го прочета цялото, ама реших, че в мен има нещо сбъркано, та не зацепвам нищо. Но щом и вие така сте го видяли - значи списвачът явно не е изтрезнял от снощи... или се прави на интересен.
7
1
 
7
 
! Отговори
Няма смисъл преди 8 години
Утре искам "Историята на един тампон" има само 4367 вида и мисля,че жените са ограничени в избора си.Искам и да има реклами за новия тампон докато вечерям,тогава ми е любимо,и ако може да са поне 15-16 на ден да за не забравям новия тампон номер 4368.
Айде със здраве и много поздрави на маиката на тоя дето е решил,че тва е новина.
6
1
 
3
 
! Отговори
BG fan преди 8 години
Платен PR - какво по дяволите правят хората....
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
wtf ?
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
?!?!?!
3
1
 
2
 
! Отговори
Митак преди 8 години
Прекрасен материал за една измислена индустрия! Особено ми хареса за маркетинг стратегията

Спонсорирани публикации