Баня, душ, мъж. Историята на един нов дезодорант

Как флакон с Nivea се озовава от фабриката до магазина
Обновена: 22 мар 2012 14:55 | 22 мар 2012 10:11, Бойчо Попов
22
Баня, душ, мъж. Историята на един нов дезодорант
Снимка: Beiersdorf

Мускулест мъж с гол торс се намира в баня, която обаче не е негова, и повдига лявата си ръка. Той парфюмира подмишницата си. Предполага се, че ушната му кал е с жълт цвят. И сега ще ви кажем защо. При почти три процента от европейците ушната кал е бяла на цвят. А учените вече установиха, че има пряка връзка между нея и потта – ако тя е бяла, потта не мирише. При останалите 97% от европейците ушната кал е жълта. А потта им мирише. Лошо за тях. Но добре за германския концерн Beiersdorf, пише в свой анализ Die Zeit.

Базираната в Хамбург козметична компания, производител на марката Nivea, инсталира в една от своите фирмени сгради баня. С вана, умивалник и голямо огледало. Пред него е застанал полугол мъж, който държи в ръката си рол-он дезодорант. Той намазва и другата си ръка. Докато прави всичко това, той бива заснеман с камера, което му носи 27 евро.

Мъжът, на 36-годишна възраст, офис служител, с нормално потоотделяне, е един от 4500-те доброволци, на които Beiersdorf плаща, за да бъдат наблюдавани от време на време докато си взимат душ, измиват си косата или си слагат дезодорант. В съседната стая седи служителка на отдела по изследвания на продуктите и потребителите. На екрана пред себе си тя вижда мъжа, той е с избръснати мишници и не прокарва ролона веднъж или два пъти по кожата, а цели десет пъти. И действа много концентрирано.

В компанията се говори за съкращения, нужен е бърз растеж

Жената го наблюдава. Тя се опитва да си направи изводи за човека в банята на Beiersdorf, за милиони мъже в бани в Германия, в Европа, в света. Става въпрос за намиране на пазарна ниша, поне малка, но достатъчно голяма, за да се създаде нов мъжки дезодорант.

Пазарът на тези продукти е с дължина 3 метра и височина 1,60 метра. Толкова големи са рафтовете с дезодоранти в магазините на най-голямата верига дрогерии в Германия DM. Проблемът е, че вече има 78 различни спрейове за тяло, дезодоранти и стик дезодоранти специално за мъжете. Те носят имена като Fresh Extreme или Dark Temptation или Aqua Impact. Пазарът е пълен.

Германия е страна на пълните рафтове. Никога преди това германците не са имали толкова голям избор, когато пазаруват в супермаркети, аптеки и магазини за електроника. Това е добре за тях. Но е лошо за индустрията, лошо за Beiersdorf.

Компаниите трябва да растат, те трябва да увеличават приходите, да увеличават печалбата, да вдигат цената на акциите нагоре. Те трябва да пускат нови продукти на пазара.

12Следваща »


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абсолютна бъркотия е тази статия.
1
6
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
БРАВО!! ПОЗДРАВЛЕНИЯ !!! ТОЛКОВА НЕСКОПОСАНО НАПИСАНА СТАТИЯ ОТ ГОДИНА НЕ БЯХ ЧЕЛ. ТАКАВА БЪРКОТИЯ Е, ЧЕ НЕ ЗНАМ ДОРИ КАК УСПЯХ ДА ГО ПРОЧЕТА ЦЯЛОТО.
ОСТАВКА НА ЖУРНАЛИСТА ПИСАЛ ТОВА И НА РЕДАКТОРА ( ВЕЧЕ СИ МИСЛЯ, ЧЕ РЕАЛНО НЯМА ТУК ТАКЪВ ), КОЙТО ГО Е ПУБЛИКУВАЛ..

Спонсорирани публикации