От Лондон до Париж с електрическа кола и едно зареждане

Слагат край на "тревожността за издръжливостта"
10 май 2019 18:35, Нели Христова
45
От Лондон до Париж с електрическа кола и едно зареждане
Снимки: Reuters

Преди години, електрическите коли бяха свързвани с това, че можеш да останеш по средата на пътя, без да има зарядно около теб. Те трудно можеха да минават големи разстояния, пътуването от град до град беше трудно, а между държави – немислимо.

Днес електрическите автомобили са изминали дълъг път, а и самите те вече могат да пътуват надалеч – от Лондон до Париж например.

Още по темата

Мрежата със зарядни вече е доста добре организирана, батериите имат капацитет да изминават хиляди километри, а шофьорите са една идея по-спокойни. Промени се и възприятието за електрическа кола – нова Формула Е показа, че те могат да са бързи и забавни, а не бавни и скучни превозни средства. Бързо развиващата се технология, която иска възможно най-много да намали замърсяването на околната среда, също помага за вдигането на продажбите на ел. автомобилите.

Според статистиката, с 64% е скочило търсенето на зареждащи се автомобили през 2018 г.  От всички продажби, 69% или 1,449,000 коли са били изцяло електрически, а останалите 31% - хибридни автомобили.
За първи път от 41 години, британското списание What Car избра електрически автомобил за кола на годината. Но не Tesla или новият модел на BMW i8, а Kia е-Niro. Тя e просторно и достъпно семейно возило, което може да измине 456 километра с едно зареждане.

Повечето автомобилни компании влагат много в развиването на технологията на батериите, които днес издържат достатъчно, че един обикновен потребител да завърши няколко пътувания.

С появяването на електрическите коли, в автомобилния свят се появи терминът "тревожност за издръжливостта“, което описва чувството да останеш на празен път, с празна батерия и без зарядно наблизо. Според експертите, точно този страх е причината подмяната на автомобилния парк да стана толкова бавно. И той не е необоснован.

През 2009 година на пазара бе пусната първата масова ел. кола. Тя можеше да измине едва 100 км с едно зареждане. През 2015 г. диапазонът й се увеличи до 161 км с 30 минути за пълно зареждане. Този проблем не съществува с колите на бензин и дизел, защото бензиностанции има на всеки завой, но тогава, ако се озовеш на магистралата и няма зарядно в близките няколко километра...то трябва да разчиташ на чужда помощ.

С кола като e-Niro обаче дългите пътувания няма да са толкова стресиращи. А станциите за бързо зареждане по пътищата вече са достатъчно. За да напълниш батерията на този автомобил до 80% са ти нужни около 75 минути. Според експертите, това е чудесно време за почивка, кратък разговор и чаша кафе.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електрическите коли трябва да ги продават с подарък портативен генератор и туба с бензин. Като закъсаш палиш генератора и зареждаш батериата за да стигнеш до първото зарядно.
38
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"През 2015 г. диапазонът й се увеличи до 161 км с 30 минути за пълно зареждане." 2015 имаше коли с по 460 км пробег ...
37
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ПроевропеецДа, ама французите не мога да ги понасям повече и от британците ...
36
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електрическите коли са само звено от еволюцията на автомобила както хибридните. Бетариите ще се заменят от горивни клетки с конвенционално гориво (засега са на водород или метанол). Колите ще станат по-ефикасни и по-здрави което е проблем за произвдителите и петролната мафия. В северна америка хонда изкара вече такъв автомобил на пазара, но е само на лизинг първоначално $2900 и после 380 на месец.
35
1
 
2
 
! Отговори
Проевропеец преди 4 години
Незнам за елeктричките, но Париж е най-красивия и величествен град, а Лондон е дъждовна джyнгла от разхвърляни навсякъде стъклени, студени и подтискащи небостъргачи. Умните французи, ценящи естетиката, създадоха бизнес квартала La Defance, където се строят небостъргачи далеч от историческия център. А лондончани си съсипаха своя. Като резултат Лондон изглежда по-зле отколкото по времето на Блицкрига. Париж > Лондон. Няма сравнение.
34
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 33Ем, ако си от Стара Загора, няма да е проблем с правилният автомобил.И внимавай с тоя мотор, че ми писна от такива, като тебе на пътя ...
33
0
 
1
 
! Отговори
ИНТЕРЕСНО преди 4 години
Очаквам следващия преход да е от Европа до САЩ с елекромобил .Така написано е глупост - Лондон и Париж е 400 километра .
32
3
 
0
 
! Отговори
Dr. Watson преди 4 години
В момента , а и в следващите 10на години, чисто електрическата кола ще бъде само за града, до офиса и обратно. За дълги разстояния се купуват хибриди. Хибридите на Toyota са доста сполучливи.
31
0
 
0
 
! Отговори
Dr. Watson преди 4 години
До до VE, не са немците. Азиaтците са - Панасоник, , Самсунг, LG, Toshiba....
30
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като пусна тъщата да кара до морето и обратно, АКО се върне и АКО каже "нямаше проблеми по пътя", тогава с ръка на сърцето ще призная че имат сериозно развитие електромобилите. Тест-тъща.А иначе - някой(тест пилот) с един-какъв си специален модел кола(незнайно как модифицирана) в идеални условия успял да направи нещо си... не върви. То и на моя мотор му дават 2.6 сек до 100км/ч, ама като се опитам да направя под 3 секунди и всичко свършва с вдигната гума високо във въздуха.
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Може да се карат само в града но след 4-5 години батерията и им се скапва и трудно изкарват и 100км с едно зареждане."Ем да, ама не. CTO-то на компанията ми има Tesla S 2014-а с пробег от 420 км. Сега показва, че са 418 км, а вече има 60 000 км. Не че нещо, ама не е ЧАК толкова лошо ...
28
0
 
0
 
! Отговори
до V преди 4 години
и защо германия ще загуби от електромобилите? Виж кои са най добрите производители на батерии и пак дрънкай гупусти
27
0
 
0
 
! Отговори
V преди 4 години
Електромобилите ще дадат голямо предимство на Азия. Петролно доларовата система ще изпита затруднения .Тази система се поддържа основно от американците ,арабите и китайците. Европа ще загуби германската промишленост . Но така ще има конкуренция и качеството ще се подобри .А надявам се и дизайна на азиатците
26
0
 
3
 
! Отговори
NZ преди 4 години
Реален случай на закупуване на Peugeot I-on от приятели. Пробег 60 км с едно зареждане (казали са им120). Закупено от Варна и тръгват за София (с платформа са им искали за транспорт 500 лева). Решиха да си докарат колата на ход, все пак годината беше 2018 и има вече достатъчно зарядни станции по бензиностанциите. Много преди Шумен, ми звънят, понеже имам генератор, ако може да им го закарам... резултатът беше 3 дни от Варна до София... багажника е малък, но събира един генератор :)
25
0
 
0
 
! Отговори
Да удрям ли? преди 4 години
Да удрям ли да не удрям ли? Знам ли ?
24
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Скоро си направих труда да погледна колко струва тока на зарядните станции в България. Оказа се че е 72 ст. на минута зареждане. Една батерия за малък електромобил, с която се изминават 250 км. се зарежда за 50 мин. до 80 % от капацитета си. Т. е. едно зареждане ще ми излезе 36 лв. Или за да мина 100 км ще похарча 15 лв. Ами на мен със сегашния ми дизелов автомобил ми е доста по-евтино.
23
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един инженер беше изчислил, че в процеса на производството на един електромобил и батериите за него, се генерира толкова замърсяване, колкото един дизелов автомобил от среден клас прави след изминаване на 120 000 км. Това, че електромобилите са "еко" поне засега не отговаря на истината.
22
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"батериите имат капацитет да изминават хиляди километри" пише в статията, ама това става сигурно с хиляди зареждания. Ако имат предвид с едно зареждане, това е опашата лъжа, няма такъв сериен електромобил.
21
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Електричките са хиляда пъти по-токсични от двг. Друго е решението, с батериите няма как да стане.
20
0
 
5
 
! Отговори
Лъжа, върху... преди 4 години
...лъжа - "1000 км автономност / средно под и около 400 са и то при идеални, летни условия, на равен път!/, пътищата се били напълнили със зарядни станции / хахахаххххх/, въглеродният отпечатък се намалява / да, ама не/ " и все в тоя дух. Въздух под налягане.

Спонсорирани публикации