Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди

Купувачите губят интерес към автомобилите на газ
9 май 2019 07:10, Боряна Павлова
74
Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди
Снимка: архив Reuters

С 18% са намалели продажбите на нови дизелови автомобили както в Европа, така и в България. Това показват данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа, които сравняват първото тримесечие на 2019 г. с това през миналата година.

Регистрациите на дизеловите коли намаляват във всички държави членки с изключение на Германия, Естония, Латвия и Литва. Така делът им на пазара спада с 6% и стига до 32,3 на сто. В България бройката им се топи от 4810 на 3936, пише "24часа".

Търсенето на автомобили, движещи се с бензин, съответно се увеличава. Ръст има в четири от петте най-големи пазара на коли в ЕС, като изключение прави единствено Германия, където има спад на продажбите на бензинови коли от 5,8 на сто. Най-много са скочили продажбите в Италия - с 21,6%. В резултат на това пазарният дял на бензина се е увеличил от 55,5 на 59,3% през първото тримесечие на годината.

Високи цени, липса на бонуси, станции... Защо не купуваме електромобили?

В България продажбите на бензинови коли са скочили с 15,1%, като автомобилите се увеличават от 4546 на 5232.

Леките коли, задвижващи се от алтернативно гориво, съшо имат рязко увеличение - търсенето им нараства с 25,9%, което се дължи най-вече на електрическите автомобили. Там увеличението е с 40%, а броят на регистрираните коли в Европа е 99 174. От тях с най-голям ръст на продажбите са превозните средства с електрически батерии - с 84,4 на сто. Няма промяна при plug-in хибридите - електрически коли на ток с двигател с вътрешно горене, който служи като генератор, когато батерията започне да се разрежда критично.

Хибридите от своя страна се представят добре с ръст от 33,3% и са продадени общо 184 808 коли през първото тримесечие на 2019 г.

Хората губят интерес към превозните средства на газ, съответно регистрирането на коли на природен газ и втечнен петролен газ е намаляло със 7,2%.

Ръстът на продажбите на алтернативни коли в България е 68,3% - от 391 на 658.


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
0
 
0
 
! Отговори
ноби преди 2 седмици
наскоро купих бензинова кола. големи трудности с доставката. от 100 автомобила, само 3,4 бяха бензинови и едвам се вредих. иначе нафтови печки колкото искаш
69
0
 
1
 
! Отговори
до 63 преди 1 месец
Зимата 90 % от запрашеността във въздуха е от печките на твърдо гориво, лятото е от запрашеността на улицата защото не се мият улиците.
68
0
 
6
 
! Отговори
Бай Иван преди 1 месец
Аман от платени репортажи , ръст при хибридни и ел. Ама на всички знаем каква им е цената и че Българина не може да си ги купи.
67
0
 
10
 
! Отговори
Трезвомислещ преди 1 месец
Откриването на ЕЛЕКТРИЧЕСКО ГОРИВО е заслуга на ,,журналягата,, написал статията.
66
5
 
7
 
! Отговори
Ле преди 1 месец
Спрете вноса на коруби над пет години било дизелови или бензинови.
Срам.
Боклуджийницата на Европа сме.
65
2
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
А Снежанка е родом от Марс.Мда.
64
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Машиниста
За автобуси и камиони също има евро 6 стандарт.
Градския транспорт е на метан.
А камионите и другите автобуси се движат предимно извънградско.
63
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
до 62
лятото, когато няма печки и няма тарялясници в София, защо замърсяването е същото като зимата ?
62
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
естествено че мръсните улици за основния проблем?! А от всичките таралясници без катализатор на по 20г направо ухае на рози нали ....
61
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре че все още никой не е измислил колите да се движат с вода защото тогава ще си умрем от жажда.
А може би това е решението на всички проблеми ! - няма човек , няма проблем както е казал Сталин.
60
1
 
9
 
! Отговори
Машиниста преди 1 месец
Колите на дизел,колите на бензин замърсявали силно въздуха. Не видях никъде да се коментира за автобуси и камиони. Те се движат с вода.
59
2
 
22
 
! Отговори
Трезвомислещ преди 1 месец
Промиването на мозъци върви с пълна сила. Резултатите са налице. Да живеят монополите, а тъпаците да си плащат за тъпотията и доверчивостта към платените клакьори.
58
2
 
17
 
! Отговори
Факт преди 1 месец
Продължение на 48 и 49
Това голямо замърсяване с азотни оксиди го има най-вече някои градове на Германия, докато за България никога и никъде не е имало проблем със замърсяването от автомобилите. Наднорменото замърсяване в България през зимата с фини прахови частици, се дължи на отоплението. Атаката срещу автомобилите в София се дължи на друга причина - некадърността на Фандъкова и шайката й в общината да се справят с организацията на движението и паркирането в София, а в София колите са малко
57
20
 
13
 
! Отговори
от фен на дизела преди 1 месец
Каквото и да си говорим, преди евро 5 и 6 дизела е най-гадното и тровещо гориво.И най-добре ще ме разберат хора, които през студените месеци ходят пеша на работа рано сутрин покрай главни улици и всеки ще каже, че кади и се набива до мозъка на костите само и единствено миризмата от гадните дизелаци.Говоря за преди 5 и 6.Тук някой хора искат да се изкарат по умни от хиляди учени по цял свят, които се обединяват около стар дизел-убиец за планетата.
56
11
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хм... странна работа!
Защо ли тогава, след като така пише в статията, дизеловите коли си държат традиционно по-висока цена от бензиновите?
Нали елементарната логика ни подсказва, че би трябвало да е обратното?
Тоест, дизелите да поевтинеят, а бензиновите коли да станат по-скъпи?
Ако щат и хиляда (платени или безплатни) статии да напишат срещу дизелите, пак ще си купя нова дизелова кола! Който веднъж се е качил на дизел не е слязъл от него, така да знаете!!!
55
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
измиха ни улиците в квартала тази година, около седмица след това все още лъхаше на свежо.
да не съм нахален, веднъж месечно да ги мият кварталните и веднъж седмично натоварените улици и ще се усети значително намаляване на ФПЧ-то.
54
6
 
16
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
До Анонимен 52!

Напълно подкрепям!
Не само смърди, ами е и очевадно за средно интелигентните хора, че сагата с дизела е нищо повече от нечии скрити корпоративни мотиви!
Дизеловите ДВГ имат по-голямо КПД, в следствие са и по-икономични, което пък допринася за по-малкото отрова изхвърлена в атмосферата спрямо бензиновите!
53
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз имам един 12 годишен дизел, на не много километри(купил съм го нов) и близките 5-6 години , ако не се срине, нямам планове да го сменям. Начина на живот и пробегът под 20 хил. км годишно , не не правят рентабилна покупката на нов.
52
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Миналата година, намаленото изполване на дизели в Германия постави рекорд на замърсяването с въглеродни емисии. Очаквано, след като дизелът е със значително по-голямо КПД. Въобще, нещо в цялата тая сага смърди!
51
2
 
12
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
"Та в тези гъсто населени градове се получи замърсяване над нормите с азотни оксиди, заговори се за санкции на ЕС за това и започна атаката срещу дизеловите коли."

Кви азотни оксиди, кви 5 лв бре?!
Азотния оксид се разсейва многократно по-бързо от CO2, който неслучайно е наречен парников газ, тъй като спомага за задържането на топлината!
Санкциите на ЕС са за финни прахови частици, които се създават от всичко движещо се, но главен причинител са печките на твърдо гориво!