Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли

Наблюдава се ръст на новите SUV-та
Обновена: 14 дек 2019 22:02 | 14 дек 2019 22:00, Нели Христова
154
Разумни или побъркани са германците? Напук на климата, купуват все по-големи коли
Снимка: Reuters

Напук на Грета Тунберг и петъчните екологични протести, през тази година в Германия са били продадени над 1 милион нови ес ю ви-та (SUV). Тотално побъркани ли са германците, пита Пол-Кристиан Бриц в коментара си за DW.

По аутобаните водачите на SUV-автомобили бързат и притискат другите участници в движението, а в препълнените центрове на големите градове блокират по няколко паркоместа. На всичкото отгоре те вредят на климата. Очевидно е, че егото им остава над интересите на всички останали. Такава поне е стереотипната представа за тези шофьори.

В същото време Германия се слави като страна на разума, на поетите и мислителите. А също се смята и за един от добрите примери в света, що се отнася до защитата климата. Та нали ние, германците, чинно събираме боклука си разделно, а едно време дори бяхме сред пионерите по отношение на енергийния обрат. Означава ли това, че германците имаме двоен морал? Да не би някакви самодоволни идиоти да населяват Германия?

Само без паника!

Причина за паника обаче няма - все още не. Така можем да тълкуваме резултата от проучване, проведено във Финландия, търсещо отговор на въпроса що за хора си купуват големи и мощни автомобили. В изследването, наречено „Не само задници карат мерцедес", са били анкетирани 1 900 финландци. А е известно, че финландците, както твърдят изследователи, са много близки до германците като морал и структура на доходите им. Нагласите им са били оценени според често използвания в олипсихологията модел на петте фактора, който включва: отвореност, съвестност, поносимост, общителност, емоционална лабилност и наранимост.

Не е никаква изненада, че най-вече мъже карат големи и мощни автомобили. Освен това повечето от собствениците на луксозни возила са необщителни и високомерни, нечата за социалната справедливост им е чужда, освен това те са самовлюбени и егоистични. Дотук нищо ново. 

Плитките на Грета от багажника

Най-зле стоят нещата с една по-особена категория водачи на големи и мощни автомобили. Това е групата на перчещите се с возилата си шофьори, които ги украсяват отзад с лепенки със сентенции против опазването на климата и провесват от багажниците на колите си плитките на Грета Тунберг. Социалната непоносимост и протестът са се превърнали в тяхна запазена марка. Тяхното мото гласи: "Сега повече от всякога!".

Другите резултати от прочуването обаче са много по-интересни. Например това, че много съвестни хора, които не се вписват в описаните по-горе характеристики, също често карат луксозни коли. Моля? - Да, това са хора, които много държат на дисциплината, сигурността и трудовите си постижения.

Странна гледка е когато родители стоварват пред детската градина или училището своите наследници от коли, чийто преден капак стърчи доста над главата на самото дете. Ако пред такава кола внезапно изскочи дете, шофьорът трудно ще го забележи - въпреки че гледа пътя от по-високо. Но като цяло зад решението му да си купи такава кола не винаги се крие лош характер. Може би дори е точно обратното. Но как се обяснява това противоречие?   

Хората карат такива автомобили, които са точно отражение на реалната или идеалната им представа за това какви са, или какви искат да бъдат. Това важи за хората на възраст, в която обикновено се купува автомобил. В Германия средностатистическият купувач на автомобил е на 53 години.

Хората, които не се вълнуват особено от темата за социалната справедливост и поносимост, по правило не се придържат към нормите (например да карат само в тяхната лента на платното), по принцип са нарцистични и по-агресивни. Съвестните хора пък имат по-силно изразено съзнание за качество, стремят се към надеждност, перфекционизъм и гонят успеха. И в двата случая мощните и луксозни автомобили от SUV-сегмента чудесно подхождат на собствената им житейска концепция.

Надежда има

„Ами такива са си, не можеш да ги промениш" – бихме могли да си кажем. И това може и да е точно така при шофьорите, които по този начин изразяват своя протест. И все пак остава някаква надежда за климата и за мира в сектора на транспорта: съвестните хора могат да бъдат убедени. Например с надеждни и висококачествени автомобили с алтернативно задвижване. Или още по-добре: с един надежден обществен транспорт. Може и да звучи наивно, но това е напълно постижимо, ако производителите и политиката се заемат сериозно с решаването на проблемите.

А и ние самите можем да въздействаме върху съвестта на съвестните. В Швеция, например, все повече хора се чувстват гузни, когато пътуват със самолет, което доведе до отлив на използващите този вид транспорт. Подобна тенденция се забелязва вече и в Германия. Пробива си път вече и гузната съвест от карането на SUV-автомобили. Което може да направи този вид коли непривлекателни за съвестните хора - наистина. Защото никой отговорен и социално мислещ човек не би приел собствените му деца или внуци да тежат на съвестта му. Още повече, ако заради това другите променят мнението си за него.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


154
Още по темата: ГерманияавтомобилиSUV
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
8
 
15
 
! Отговори
Тео преди 4 години
Тази статия е написана много в страни от реалността! Немците купуват SUV точно, защото са практични! ОСНОВНАТА причина е простора. И какви са тия небивалици, че заемали 2-3 паркоместа. Тия дето са писали статията нормални ли са? Представете си семейство с две деца тръгва на пикник, ако едното е малко - количка, инвентар, тати да вземе грила, играчки - къде това в един Голф? Трябва ти минимум Туран. А колкото до плитките на онова нещо, само хора с нейния ментален проблем биха го направили!
74
5
 
18
 
! Отговори
анти грета преди 4 години
На немците взе да им идва акъла. Истинските мъже избягаха в щатите, няма еконорми, взимаш си 8-мак, може даже два, пикап и лимузина. Улиците широки, къщета по 400кв с тераси и големи дворове. А меките китки у центъро на Геуропа живеят в 30кв, или карат колело или някои сандък 3 цилиндров и са много екошпеко. Живота е кратък и човек трябва да си угажда с луксозни стоки, който не му харесва да бяга в Уганда и да бере банани.
73
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
каква е тая идиотщина СУВ?нито е вседеход,нето е минибус нито е нищо просто идиотска кола създадена за ***
72
2
 
9
 
! Отговори
Валентин Тодоров преди 4 години
Нормални са.Да караш мускулеста кола,която харчи 5 галона на 100 км е пасивен бунт на нормален мъж срещу налаганите му ненормални догми.На много от нас ни писна да ни се казва,че да имаш собствено мнение,гордост,достойнство, "топки" ,да ядеш месо и прочие е ненормално и антиобществено.Апологетите на новите идеологии могат само да се радват,че бунтуването все още е пасивно.
71
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
78, не разбирам каво искаш да кажеш...? Може би, че в София се карат само нови коли? С евро от пет нагоре? Едва ли искаш да кажеш подобна глyпост, *** знае ли човек. Та какво искаше да кажеш? Че в София няма прекалено много барутници ли? Извинявай, ама явно не живееш в София....
70
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който веднъж се е качил на жип, с топ не можеш да го накараш да слезе на ниска кола.Удобното си е удобно.
69
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Джипът ми харчи колкото и обикновения седан и хечбек на същия производител и на тегло е даже по-лек от луксозния седан. Предимството на джипа е, че е по-висок и не опира при неравностите, през които ми се налага да минавам, затова и го купих. Иначе багажника му е по-малък от очакваното.
68
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
МЛ-а е много изгодна кола, няма да се фърга, не си в час!
67
8
 
4
 
! Отговори
@72 преди 4 години
От шестимата мои познати в София, за които знам, че си купиха кола в последните 6 години, само един си купи употребявана кола на 7 години, а останалите си купиха нови коли. Казваш, че това е класика в жанра ...
66
5
 
4
 
! Отговори
До 68 преди 4 години
Важното е, че докато Ти обикаляш центъра, да гледаш и оценяваш, кой какво кара, ние караме жена ти и си траем... въртележка, *** не се вижда от тъмните стъкла
65
1
 
8
 
! Отговори
До 72 преди 4 години
Карал колата 5-6 години след като я купил и станала на 10-12 години. Или просто си е купил нова кола, която кара вече 10-15 години. В България не минаваме по 50-60 хиляди километра на година, както е в Италия.
64
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В София голям процент от автомобилите са джипове и се увеличават непрекъснато и скоро ще са половината коли движещи се по улиците. В последно време повечето мои познати си купуват джип. Очевидно не става дума за изфукване, а за необходимост от такава кола.
63
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
64, кола на 11 години, купена "нов внос" вече е драматичен покойник! Това е класиката в жанра! На Горубляне на километража и пише 128 000 км! А иначе е минимум на три пъти по толкова. Това е климатична и финансова катастрофа.
62
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хората купуват такава кола, каквато им трябва и толкова на брой коли в едно домакинство, колкото са им необходими. Статията не дава никакъв отговор защо на все повече хора им трябва джип, а въпроса с броя на колите изобщо не е засегнат. Вероятно се подразбира, че в Германия е нормално домакинството да притежава няколко коли. Преди 5 години прецених, че на моето семейство ни трябва джип и засега е така, а втора кола не ми трябва и предишната я продадох, въпреки че беше на 8 години - не ставаше.
61
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе хора в нашият реален свят в България електрическите автомобили са ужасно скъпи.Например 70-80 хиляди лева.Толкова струва нов Мерцедес (давам го за сравнение защото е луксозна и скъпа марка). Каква икономия,каква екология?То хубаво да сме екологични (спорно е колко е екологичен ел автомобилът) ама цената му е колкото на 3 малки джипа т-roc на vw. Май не е много икономично,а?
60
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Баце, забраих - пусни и снимка да я преценя дали си заслужава. А иначе ще я позная лесно. Такива кypници като МL отдавна в махлата никой не кара.
59
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На тази писаница и липсва основното - защо хората си купуват джип, а не някаква малка кола. Разбира се, че не става дума за показност, както се опитват да ни внушат. Джипът си има своите предимства и недостатъци, ни въпреки недостатъците, хората, които веднъж са се качили на джип, рядко се връщат към по-малка кола. Явно джипът е по-удобен.
58
3
 
3
 
! Отговори
Баце преди 4 години
... и не забравяйте, че пернишкият голф ви ДЕБНЕ... и когато успее да ви засрещне, по-добре да сте с машина над 2т... Не е весело, но това са реалностите у нас!
57
3
 
6
 
! Отговори
До 55 преди 4 години
Казваш, че може нормални хора да си купят три коли чистак нови, а твоят трошляк няма място до блока. Хайде без използването на трошляк, таралясник и т.н., които специално за София се на практика неприложими - средна възраст на колите е 11 години, а на село си имат къща с двор и могат да си паркират в него повече от една кола.
56
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До тикотоДано не те хване ишиаса и лумбагото в тая сапунерка, защото мегачеп със сецнат кръст никаква работа не върши.

Спонсорирани публикации