Как наградите "Грами" се отразяват на музикалния бизнес?

Спечелилите експериментират повече, загубилите губят и уникалността си
15 юли 2022 07:55, Нели Христова
1
Как наградите "Грами" се отразяват на музикалния бизнес?
Снимка: БГНЕС

Какво се случва, когато спечелите награда "Грами"? След като изтриете сълзите от радост и благодарите на майка си, можете да очаквате да продадете много повече плочи. Дори глобален хит като този на Адел "21" отбеляза 207% увеличение на продажбите, след като спечели наградата за най-добър албум през 2012 г.

Победата ви дава предимство и в залата за преговори, казва главният изпълнителен директор на Звукозаписната академия Харви Мейсън младши.

"Тя влияе на способността ви да привличате внимание, като по този начин ви осигурява по-добри сделки, по-добри договори", каза той пред Billboard по-рано тази година. Но ефектът не свършва дотук.

Ново проучване показва, че носителите на "Грами" са по-склонни да изпробват нови звуци и да направят стилистични нововъведения в следващите си записи.

"Помислете за това как Fleetwood Mac преминават от Rumours към Tusk", казва професорът по социология Джакомо Негро. "Текстът на песните е по-оскъден и дори има влияния от пост-пънка. Това е много различен албум".

"Или да вземем U2, които спечелиха награда за албум на годината за Joshua Tree [през 1988 г.]. Следващият им голям албум беше Achtung Baby, в който имаше елементи на денс и краутрок. Така че започвате да виждате, че спечелването на Грами има осезаеми последици както за изпълнителите, така и за тяхната публика".

Екип изследователи проучва пет десетилетия церемониите "Грами", за да стигне до заключението си. Но те правят и второ, по-изненадващо откритие.

Изпълнителите, които са номинирани за наградата, но не я печелят, тръгват в обратната посока, като правят записи, които са по-малко уникални и със звучене, което е по-близко до съществуващата музика в типичния за тях жанр.

"По подразбиране системата за награждаване очевидно оказва смразяващо въздействие върху артистичната диференциация", сочи проучването, "въпреки че намеренията на спонсорите на наградите често са точно обратните".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кой го гледа това нагласено безумие?