![]() Снимка: БГНЕС
|
Какво се случва, когато спечелите награда "Грами"? След като изтриете сълзите от радост и благодарите на майка си, можете да очаквате да продадете много повече плочи. Дори глобален хит като този на Адел "21" отбеляза 207% увеличение на продажбите, след като спечели наградата за най-добър албум през 2012 г.
Победата ви дава предимство и в залата за преговори, казва главният изпълнителен директор на Звукозаписната академия Харви Мейсън младши.
"Тя влияе на способността ви да привличате внимание, като по този начин ви осигурява по-добри сделки, по-добри договори", каза той пред Billboard по-рано тази година. Но ефектът не свършва дотук.
Ново проучване показва, че носителите на "Грами" са по-склонни да изпробват нови звуци и да направят стилистични нововъведения в следващите си записи.
"Помислете за това как Fleetwood Mac преминават от Rumours към Tusk", казва професорът по социология Джакомо Негро. "Текстът на песните е по-оскъден и дори има влияния от пост-пънка. Това е много различен албум".
"Или да вземем U2, които спечелиха награда за албум на годината за Joshua Tree [през 1988 г.]. Следващият им голям албум беше Achtung Baby, в който имаше елементи на денс и краутрок. Така че започвате да виждате, че спечелването на Грами има осезаеми последици както за изпълнителите, така и за тяхната публика".
Екип изследователи проучва пет десетилетия церемониите "Грами", за да стигне до заключението си. Но те правят и второ, по-изненадващо откритие.
Изпълнителите, които са номинирани за наградата, но не я печелят, тръгват в обратната посока, като правят записи, които са по-малко уникални и със звучене, което е по-близко до съществуващата музика в типичния за тях жанр.
"По подразбиране системата за награждаване очевидно оказва смразяващо въздействие върху артистичната диференциация", сочи проучването, "въпреки че намеренията на спонсорите на наградите често са точно обратните".