Турбуленцията с жертва: С 55 м за 4,6 секунди е пропаднал самолетът

Част от пътниците и екипажът бяха тежко ранени
Обновена: 29 май 2024 17:10 | 29 май 2024 17:00, Нели Христова
29
Турбуленцията с жертва: С 55 м за 4,6 секунди е пропаднал самолетът
Снимка: БГНЕС

Пътниците на полет SQ321 на Singapore Airlines са претърпели 19 секунди на екстремна турбуленция, която включваше падане от 55 м само за 4,6 секунди – което представлява вертикална скорост от 26 мили в час.

"Тази поредица от събития вероятно е причинила нараняванията на екипажа и пътниците", казват следователите.

Боинг 777 е излетял от Хийтроу в Лондон предишния ден с рутинен полет до Сингапур. Докато летеше южно от Мианмар на 37 000 фута на 21 май, той попадна в силна турбуленция. 73-годишният британец, Джеф Кичън, почина от сърдечен удар по време на инцидента. Други пътници и екипаж са ранени, някои от тях тежко.

Сингапурското Бюро за разследване на безопасността на транспорта (TSIB) вече публикува своите предварителни констатации от разследването на инцидент, включващ SQ321.

Разследващият екип се състои от следователи на TSIB и представители на САЩ от Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Федералната авиационна администрация (FAA) и Boeing.

Те извлякоха информацията, съхранена в записващото устройство за полетни данни (FDR) и записващо устройство за глас в пилотската кабина (CVR) на полет SQ321.

Драмата по време на полет започна в 7.49 сутринта по Гринуич, когато самолетът прелетя през "зона на развиваща се конвективна активност". Самолетът е бил на автопилот.

В доклада се казва:

"Беше регистрирано некомандно увеличение на височината на самолета, достигащо връх от 37 362 фута. В отговор на това увеличение на височината, автопилотът наклони самолета надолу, за да се спусне обратно до избраната височина от 37 000 фута. Освен това пилотите забелязаха увеличение на въздушната скорост, което спряха чрез удължаване на скоростните спирачки. При управление на въздушната скорост в 07:49:32 часа се чу, че пилот вика, че знакът за закопчаване на колана е включен.

Разследването изглежда показва, че са били необходими 11 секунди, за да се включи знакът за колан след началото на турбуленцията. Пилотите поеха управлението от автопилота.

Изпитанието за пътниците и екипажа продължило.

"В 07:49:40 часа самолетът претърпя бърза промяна в G, тъй като записаното вертикално ускорение намаля от положителни 1,35G до отрицателни 1,5G, в рамките на 0,6 секунди. Това вероятно е довело до това пътниците, които не са били с колани, да излетят във въздуха."

Силите се обърнаха почти мигновено. "Това вероятно е довело до падането на пътниците, които са били във въздуха", казват следователите. "В средата на последователността от бързи промени в G, записаните данни показват, че пилотите са инициирали контролни входове за стабилизиране на самолета, изключвайки автопилота в този процес."

Пилотите ръчно управляваха самолета за 21 секунди, преди да включат отново автопилота. Когато кабинният екипаж каза на пилотите за нараняванията, те решиха да се отклонят към Банкок. "Нормалното, контролирано снижаване" започна 17 минути след като самолетът за първи път попадна в турбуленция.

Полет SQ321 кацна безопасно в тайландската столица в 8.45 сутринта по Гринуич, почти час след началото на екстремната турбуленция.

Говорител на Singapore Airlines каза: "Ние се ангажираме да подкрепим нашите пътници и членове на екипажа, които бяха на борда на SQ321 в този ден, както и техните семейства и близки. Това включва покриване на техните медицински и болнични разходи, както и всяка допълнителна помощ, от която може да се нуждаят. Дълбоко оценяваме безценната помощ, предоставена от правителствата на Сингапур и Тайланд, както и от многобройните ни партньори и медицинските екипи в двете страни и по света. Също така сме смирени и благодарни за насърчението от нашите пътници и членове на обществеността."

Авиокомпанията промени своите процедури по време на полет и вече не позволява на кабинния екипаж да сервира храна, докато знакът за предпазен колан е включен.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от Артф@кти
Двегодишният Пикасо, който продава картините си за хиляди долари
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
До Анонимен 18 преди 2 седмици
Пак ти казвам идея си нямаш какво е турболенция! Реално НЕ знаеш, че НЕ всяка турболенция може да бъде открита! Още по малко с доплер! Идея си нямаш че силата на турболенцията НЕ може да бъде открита видяна и предвидена освен ако НЕ я изживееш! Така, че НЕ пиши за неща които НЕ разбираш!!!! Нито доплер знаеш какво е Нито турболенция нито за климатичните промени знаеш нещо!!!!
26
0
 
1
 
! Отговори
malgiorno a tutti преди 2 седмици
Скоро по-брутално неграмотен превод не съм виждал, все едно са подредени български думички отгоре английските, със запазен словоред и граматика, просто прекрасно :). А иначе - да би с колана седяло, не би свободно падане видяло :). Ама 'л'гофрените бързат, 'га изгаснат ламбите и на мига разкопчават коланите, сякаш има къде да се разхождат из машината :).
25
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Само кажете Боинг и не се оправдавайте с турболенцията.
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Само кажете Боинг и не се оправдавайте с турболенцията.
23
1
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 2 седмици
Май сингапурските пилоти са включили автопилота и изобщо не са поглеждали към метеорадара.
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
С ПОСОЧЕНИТЕ ДАННИ ИМА ЗАГУБА САМО НА 53% ОТ ПОДЕМНАТА СИЛА,КОЕТО ПО-СКОРО ГОВОРИ, ЧЕ ИМА ДИСБАЛАНС ПРИЧИНЯВАЩ КРЕН ИЛИ ТАНГАЖ,А МОЖЕ И ДВЕТЕ ЕДНОВРЕМЕННО,ОТКОЛКОТО НЕЩО ДРУГО. ВСИЧКО ТОВА ГОВОРИ ЗА ПРОБЛЕМ С АВИОНИКАТА НА САМОЛЕТА - ДЕФЕКТ ИЛИ НЕ Е РАЗЧЕТЕНА ДА СЕ СПРАВЯ С ТАКИВА СИТУАЦИИ. ОБИКНОВЕНИЯТ СЛУЧАЙ Е СЛУЧАЯТ НА ОБИКНОВЕНИЯТ АСАНСЬОР, НО КОГАТО СЕ ПОЯВЯТ ТАНГАЖ ИЛИ КРЕН-ОБИКНОВЕНОТО СТАВА НЕОБИКНОВЕНО- ЩЕ ПАДАТЕ НАПРЕД,НАЗАД,НАЛЯВО ИЛИ НАДЯСНО,НЕЩО ДОБРЕ ПОЗНАТО НА РОКЕРИТЕ В СФЕРА...
21
0
 
0
 
! Отговори
doker-ut преди 2 седмици
ima nacin za spraviane sus turbolenciata ,inace shte sevoziat samo (prosiaci) a cenata shte budi 2 na ,iavno zastrahovka ;
20
0
 
1
 
! Отговори
с. Подуене преди 2 седмици
До Анонимен, Коментар 2: Афганския заход, приятелю, е контролирано снижение с очаквано претоварване. В този случай има рязко пропадане с приблизително 11 м/с вертикална скорост (ако е вярна информацията и не е повече). В случая не са се возили картофи, а хора, които не са били предупредени....
19
2
 
1
 
! Отговори
Някой преди 2 седмици
Може да е от числото 777 ядосва се ако се качи дявол хахаха чуди се как да се отърве....
18
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До До Анонимен 14 баламурници, нищо не знаете, от нищо не се интересувате, за нищо не се опитвате да се информирате сами - затова ви водят за носа с лекота. За 1 минута търсене - как самолет открива турбуленции - с Weather radar. Какво е Weather radar - Modern weather radars are mostly pulse-Doppler radars. Айде дайте си малко зор, че предстои голям грабеж заради тия съчинени климатични промени! Само ако почнете да мислите, може да се възпротивим!
17
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
От цялата галимация един починал и то от страх.
16
1
 
6
 
! Отговори
До Анонимен 14 преди 2 седмици
доплер казваш! Значи идея си нямаш какво е доплер и как и защо работи! Отделно идея си нямаш какво точно е турболенция! и как може или НЕ може да бъде засечена! Реално никъде никой нищо не пише за климатични промени! статията се казва за смърт по време на турболенция! Което обаче е последните 6 месеца взе много често да се проявява! Та климатичните промени са в твоята глава! Земи първо да се научиш да четеш с разбиране!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
15
2
 
16
 
! Отговори
Х преди 2 седмици
аз колан повече не махам... Не пречи, освен ако няма да ходиш до тоалет.
14
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Самолетът е бил на автопилот - има доплер за тия работи - явно е програмиран да цепи през тях, или пилотите не са се заинтересували да хванат ръчките и да свършат някаква работа. )овекът пък починал от сърдечен удар. Но каква сладка сочна възможност на клаймътченч пропагандичката, която е новият кови и трябва да ни се навира всеки ден всеки час. Предстои много пъти да ни напомнят, как "турбуленции, причинени от клаймътченч, вече убиха човек".
13
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Винаги ми е било чудно как като току що си излетял и народа хуква до тоалетна?!? Нямам обяснение. Хората пренебрегват собствената си безопасност дори при кацане и да спазят указанията да седят по местата си до окончателно спиране на самолета, а не мислят, че може да стане мазало ако колесника се сгъне. Бг пасажерите си имат собствени правила и виждания и като стане фал, олеле. Правилата са за да се спазват.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Някой да обясни как се удължават скоростни спирачки
11
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Поредната статия, причиняваща остри спазми в мозъка.
10
1
 
4
 
! Отговори
АнонимеН преди 2 седмици
ОТВРАТИТЕЛНО Е ЗА ОРГАНИЗМА ЛЕТЕНЕТО С ИЗТРЕБИТЕЛИ ! ДО ТАЗИ ГОДИНА НЕЗНАЕХ, ЧЕ КЕСОННАТА БОЛЕСТ ЗАСЯГА ПИЛОТИТЕ НА ИЗСТРЕБИТЕЛИ КАКТО СЕ ПРОЯВЯВА И ПРИ НЯКОИ ХОРА ПОЛЗВАЩИ САМОЛЕТ ЗА ПРИДВИЖВАНЕ.
9
2
 
17
 
! Отговори
Малий преди 2 седмици
Пак превод на гугълски...
8
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен 2Така е но в военният десантен самолет пехотинците са закопчани и закачени и освен това очакват "влакчето на ужасите". А в 777 (нали си го виждал какво самолетище е) само дето мач не ритат. Особено ако самолетът не е пълен се разхождат-напред назад ходят до тоалетна сядат където си поискат лежат понякога особено когато самолетът е пълен на 1/3 както е бил в случая. 300ер събира 500+ а те са били около 200