Образование по български: Подготовка за зубрачи

Децата се подготвят за изпити, а не за умения
Обновена: 24 юни 2019 22:09 | 24 юни 2019 22:08, Петя Славова
41

3455 гледания   |  Още видео
Резултатите на държавните зрелостни изпити по български език и литература при дванайсетокласниците тази година са най-ниските, откакто беше въведен изпитният формат. Четвъртокласниците в страната пък получиха високи оценки на националното външно оценяване и това е тенденция, която се запазва от години.

Според статистиката обаче не малка част от учениците са функционално неграмотни. Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" Асен Александров коментира причините за това в студиото на "Денят ON AIR".

Според него Министерството на образованието прави добра стъпка, като усложнява матурите, защото по този начин се изследват възможностите на учениците да разбират текстове, но тъй като те не са подготвени за този формат, резултатите са по-ниски.

"Ако не се дава това нещо на матурите, учениците няма да са подготвени за него. Те са много прагматични. Не учат за обща култура, а за да си вземат изпитите. Когато виждат, че простото заучаване на автори не върви, ще започнат да мислят, че трябва да развиват и други качества и умения", обясни Александров.

По думите му чрез образователната ни система, не се развиват важните умения у децата, а умения за зубрене.

Александров е на мнение, че ДЗИ-тата трябва да бъдат на две нива, защото хорариумите по определени предмети са различни във всяко училище.

Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" коментира и тенденцията учениците масово да посещават частни уроци, за да влязат в учебно заведение.

"Каквито и да са учителите в едно училище, ходенето на частни уроци е социален феномен. Родителите искат децата им да имат предимство", заяви Александров пред Bulgaria ON AIR.


 


41
Още от Образование
Кандидатстудентите с изпити по френски език и география в СУ
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
Lan преди 3 седмици
Чоко,
ако е толкова добра колкото ти си мислиш, няма да има проблем да влезе където си поиска и да учи каквото си поиска...ама обикновено родителите си нямат идея колко всъщност са "добри" децата им. Оценка за годината не се поставя на базата на едно изпитване, ако ще и за двойка да е било то. Тая песен за гарджето ми е писнала до болка. Можеш да кажеш колко точки е имала напоследното Кенгуру например...и ще добием реална представа.
36
0
 
3
 
! Отговори
4 преди 3 седмици
До Анонимен

Значи още от соца !? А преди това бяха само Айнщайновци с второ отделение , бити с пръчка , наказвани с камъчета под колената ...изобщо мислещи хора !
А този голият директор кой ПУЦ е завършил та ръси такива бисери ?
35
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
И друго не е вярно - децата далеч не ходят на частни уроци, само за да имат предимство при кандидатстването. Повечето ходят, за да разберат основите на предмета, особено по математик. У нас този предмет се преподава по безнадеждно неадекватна програма - всеки ден нов урок без упражнение. Никой не може да научи математика така. Децата ходят на частни уроци просто да разберат този материал и то на минимално ниво. Системата ни е скапан, затова.
34
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не е нярво това, което твърди господинът - че децата ни до четвърти клас били "на челните места". На кои челни места и по кое проучване? Защото при международни такива далеч не са на челни места.
Това, че си отчитаме едни надути резултати на НВО в четвърти клас, никакъв атестат за качество на образованието ни не е. Там квесторите подсказват и самите учители карат децата да преписват едно от друго. После ходят да се разправят за оценки, понеже това ги касае пряко.
Оставете НВО от 4-ти клас!
33
0
 
7
 
! Отговори
До Анонимен 34, преди 3 седмици
"също така лошо впечатление прави, че все още много материали се диктуват и записват на ръка..."
Че още бли работят по този средновековен начи? Боже, мислех, че са се размърдали малко поне.
В чужбина, в добрите университети, няма диктовки и изпитване на лекции. Всичко си има качено в нета. Четеш преди лекция, да схванеш и на лекцията отиваш да чуеш обобщено това, което ще ти каже професорът и да го ПИТАШ за пояснения. У нас да питаш е напрпаво престъпление. Ще да се изложи някой чичо или леля.
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
копи / пейст ...
31
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
причинявайки "социалния феномен" изваждане от джобовете на учителите е редно да им се намалят заплатите поради това че са развили "други качества и умения" различни от това да образоват децата
30
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Потвърждавам някои от долните коментари... В СУ (най-елитният бг университет) имам колежки, които не знаят елементарни неща като например какво е декар или кв метър и въпреки това са пълни отличники, също така лошо впечатление прави, че все още много материали се диктуват и записват на ръка, което не е много съвременно.
29
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
какво причинява образователното министерство на децата е ясно. вижда се по продукта който излиза.
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"така, че ако сте индивид с нормален или висок коефициент на интелигентност образованието е без значение"

Така казва и човека, при който си правя нелегалните аборти ...
27
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не думай ...

Нормално е - Трябва да напишеш точно това, по точно този начин, както е казал онзи професор. Оригинална мисъл? Хах! Ама моля ти се! Ти си ученик. От теб не се изисква мислене, а "знание".
И затова "зубри". Случвало ми се е, да не помня какво са ме изпитвали само 3 дни по-късно.
26
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тия откриха топлатата вода.
Образователната система е за зубрачи още от соца.
Мисленето никога не е било приоритет на обучението.
Имах приятелка с езикова гимназия и филология която не знаеше таблицата
за умножение но беше пълен отличник и в гимназията и в университета.
Какво се пенявите за глупостри.
Вие си избрахтИ за премиер един прост пожарникар та сега за такива дреболии се кахърите.
25
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Целта на нашата образователна система е, не да развива децата, а да ги превърне в говеда!
24
1
 
23
 
! Отговори
Чоко преди 3 седмици
Дъщеря ми завърши 7-ми клас с 5 по математика. Решава задачите на ум. Само като ги погледне и отговора й е ясен. Защо има 5 ? Защото се провелила на устен изпит за някакви определения, които трябвало да наизусти.
Ето това е родното образование.
23
3
 
16
 
! Отговори
До 22 преди 3 седмици
Изобщо не сте схванали значаението на поговорката. "Учи, за да не работиш!" нито е соц поговорка, нито значи, че ако си с висше нищо няма да правиш. Значи, че знанието ти дава свобода. В Швейцария 1 човек отглежда 4000 крави сам благодарение на знанието, в България се пребива от работа, гледайки една. Напредък в науката и т. н. Единствено знанието ти открива различни перспективи и възможности за по-добър живот.
22
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
13, както вече се писа, учените нямат единодушие дори за това, що е интелигентност. Ти пак - старата песен. Дори близнаци еднояйчни се развиват различно и имат различни наклонности, в зависимост от куп фактори, извън ДНК.
Училището Е важен фактор. И понеже у нас то е на средновековно ниво, е съществена пречка за обучението и възпитанието на децата.
21
2
 
27
 
! Отговори
Men преди 3 седмици
Тия изпити още по наше време бяха глупост. Пишехме теми пълни със заучени фрази от типа на "Записан с огнени букви в златните страници" и т. н. Никога литературата в България не се е учила като материя, която изгражда собствено мнение и мисъл. Затова се ходи и по частни уроци, за да те научи някой как да пишеш високопарни думи, които не чувстваш. Спред мен изпитът трябва да се състои от есе върху непознат текст. Трябва да се види дали децата могат да формират мнение на база прочетеното.
20
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
В тая държава никой не иска да работи вече. Всички се натискат да стават чиновници и чантаджии. Превърнахме в култ поговорката от соца " Учи, за да не работиш".

Младите масово си мислят че като завършат виШу и после ще станат "меринджеи" и ще бачкат за 5000 лева заплата.
А реалностите са съвсем други. Пазара вече е пренаситен с висшисти (повечето полуграмотни) и дипломите нямат стойност. Бизнеса търси работници и хора с умения! Специалисти.
19
6
 
7
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 седмици
Това не беше ли директорът психопат, който се снимаше гол по сайтовете за запознанства?

Под негово ръководство “Елисавета Багряна” е превърната в катун.

Докарал е художници на графити и са омазали цялата ограда и голямата фасада на даскалото с идьотски картинки.
18
4
 
19
 
! Отговори
Анна преди 3 седмици
Методите за обучение са безнадеждно изостанали в сравнение с технологичното развитие и се получава така, че нито учителите, нито програмите са адекватни на нуждите на съвременните деца. Просто този начин - да събереш 30 ученика в една стая, в която да преседяват цял и да изискваш концетрация, трябва да остане в миналото. Училището в този вид е тормоз за всички ни - и за учениците, и за учителите, и за родителите. Време е да се въведе електронното обучение, това е бъдещето.