Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението

Родителите подсказват, ученици преписват
Обновена: 3 ное 2020 07:50 | 3 ное 2020 07:40, Камелия Цветанова
72
Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Едва 20 процента от родителите смятат, че децата им са показали по-висока мотивация към процеса на учене от разстояние в сравнение с присъственото обучение. А в същото време за 84 процента от учителите е било необходимо повече време за подготовка на уроците.

Това показва национално проучване на Института за изследвания на образованието за оценка на въздействието на обучението от разстояние в електронна среда върху ефективността на училищното образование, цитирано от „Труд“.

Още по темата
Обемният анализ ще бъде обект на дискусия в МОН. 

Министърът на образованието Красимир Вълчев и училищните синдикати ще анализират дистанционното обучение заради нарасналите случаи на коронавирус в цялата страна.

Той вече посочи, че след 11 ноември, когато изтича националното решение за временно преминаване на онлайн обучението, то ще продължи само в някои области, тоест локално, а гимназиите в „червените зони” трябва да продължат дистанционно.

Междувременно от МОН съобщиха снощи, че министър Вълчев ще изпълнява дистанционно служебните си ангажименти в следващите дни, поради контакт с лице с установена положителна проба за COVID 19.
В анализа на Института за изследвания на образованието обаче се казва, че две трети от учениците (66%) смятат, че са прекарвали прекалено дълго време пред екрана на електронното им устройство. Достъпът на учениците до електронни платформи и интернет е друг сериозен проблем за 39 процента от родителите.

Най-скептични относно повишената мотивация на децата им по време на ученето от разстояние са родителите на децата от начален етап (I-IV клас) и в пети клас.

Всеки втори учител отчита, че много от учениците му са изпитвали затруднения с ученето. На въпроса „Какво ви затрудняваше най-много при оценяването на работата на учениците в условията на обучение от разстояние?” учителите масово посочват отговори от типа на: „Учителят не може да бъде сигурен, че всички ученици работят самостоятелно, а не преписват”; „Това са най-нереалните оценки, защото не отразяват реалните знания на учениците, а по-скоро знанията на родителите” и множество подобни формулировки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
3
 
6
 
! Отговори
Макарити преди 3 години
До периМдааа. Прав си Пери. Германия държи на образованието и това да има кадърни управници, А в БГ за какво са им умни хора, че то пълно с тикви управляващи държавата.Вървим към обезличаване на българския народ, традиции и кво ли още не.
45
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако изпита се провежда по правилната методика, подсказването/преписваето няма как да се случат. Колко международни сертификати и обучения се провеждат и издават по този начин и са 100% валидни.
44
1
 
5
 
! Отговори
Иван преди 3 години
А в час все едно не сме преписвали :) Дивия капитализъм, а и капитализма като цяло не е справедлива система и рано или късно ще рухне ! Дивия капитализъм в БГ води до разруха и съсипия, и това вече се вижда, ще се види още по-добре след 20 години когато няма да има кой да работи и няма да има пари и за пенсии !
43
6
 
3
 
! Отговори
Защо направо не преди 3 години
им раздават дипломите както личните карти, и без това нищо не научаван в училище, само си губят времето. А с тази супер-тъпотия-дистанционно обучение, удариха върха та тъ.помера!?
42
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До периДа, по-глупави са. Освен това си имат много по-добра здравна система и още не е издъхнала като нашата. Също така нашите лекари са избягали при тях и сега те си имат лекари, а ние си нямаме.
41
8
 
3
 
! Отговори
пери преди 3 години
До Анонимен 30Интересно в Германия защо децата ходят на училище и в момента, и никой не хвърля вината за повишаването на случаите върху тях? Там по-глупави ли са? Не, просто са осъзнали колко неефективно е онлайн обучението.
40
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Така става като назначават калинки за министри...
39
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всички оценки са нереални, вече не се разрешава писането на двойки и гоненето на час в училище от учителите, защото падал рейтинга на даскалото и така не било много желано, съответно и субсидията била по-малка. Така, че ако някой си мисли, че оценките са реални, мноооого се е объркал! А он *** е същото без он.
38
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тоя министър да си ходи. Много сложно геймки онлайн може, учене не може, двойките вкарват в правия път.
37
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Оценките не са само 6, има оценка 5, но има и 5.25, и 5.50, и 5.75 и тн.
36
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
а добро утро
35
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези, които са учили в чужбина, да ни кажат къде по света има система от 6 - на практика само 4 оценки са положителни. Общо взето, системите са на 10, 20, или най-напредналата на 100, т.е. на проценти. И текущи, и срочни, семестриални и пр. Кокото са те "измерили" с оценителната система, която много ясно е обяснена на учениците/студентите - толкова. От тебе зависи, а не от учителя.
34
6
 
0
 
! Отговори
Науката иска жертви преди 3 години
Нас не ще ни уплаши смъртта.Който се страхува, да носи маска.
33
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дистанционно, но тябва да стане като в Щатите (Калифорния) Полицията обикаля буквално на минути по определени маршрути, по улиците почти никой, и ако видят дете на видима ученическа възраст, ID тои хайде при родителите - глоби, общесвено полезен труд, и т.н.
32
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Оценката по принцип напълно обективна и да не зависи от учителя. Все едно леакар т регистрира кръвното. Колкото, толкова. И ти предписва лечение. Така би трябвало да е и с образованието. В момента, в който чуя писах му пет, разбирам, че става въпрос за учители от 19 век. В този смисъл ДО може само да помогне за по-голяма обективност, стига дда има адекватна платформа.
31
1
 
6
 
! Отговори
Ах преди 3 години
Първите 1 000 000 са учители и ученици, вторите 2 000 000 са близките на тях. При онлайн обучение значително намаляват контактите. Но когато се въведе онлайн обучение, ще има по - малко заразени и ковид историята ще продължи още много време, но пак ще има по-малко починали. Това е повърхностна сметка, но горе долу е така.
30
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами то от учениците започна в края на септември. Министърът гений, измисли схемата *** "мехури" класни стаи, където най-уязвимият е с маска, а децата си щъкат без маски. Трябва да си изоглавен за да измислиш такава нелепост.
29
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всичкото наред, те за оценките се загрижили. По принцип оценките в България са измислени и субективни. Но това е най-малкия проблем в момента. Самолетът пада, той не е доволен от кафето, което му сервирала стюардесата. Неадекватни хора, които не могат да си подреждат приоритетите по значимост.
28
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Здравната система се задъхва/меко казано/, лекарите са на прага на силите си, учителите почнаха да си отиват... Какво още трябва да се случи, за да се приключи с този присъствен експеримент?!
27
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В училище също оценките не са реални.Симпатии, рушвети, ,, дисциплина,, са някои фактори,които провалят обективното оценяване.Голяма част от тези деца в бъдеще ще работят дистанционно, така че работата с компютър им е важна.