Математиката е най-сложният предмет за учениците, смятат ли я за полезна?

За по-малките трудни са и история и география, за по-големите - физика и химия
171
Математиката е най-сложният предмет за учениците, смятат ли я за полезна?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Математиката е най-трудният предмет за учениците от 5. до 10. клас. По-малките определят като сложни също история и география, а по-големите – физика и химия. Това показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от Министерството на образованието и науката (МОН) във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас.

В проучването на доброволен принцип и анонимно участваха 5200 деца. Част от тях - 2184 ученици, бяха достигнати чрез директна кореспонденция с ученическите съвети в училищата. 3016 ученици се включиха благодарение на Националния съвет на децата към Държавната агенция за закрила на детето.

Учениците изразиха мнението си за отделните предмети по степента на трудност за научаване, необходимостта и смисъла от придобитото знание, практическата приложимост и метода на преподаване.

Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината „Човекът и природата“. Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това не са убедени, че ще им е полезна в живота.

Децата от V и VI клас трудно приемат прехода от „Човекът и обществото“ към двата отделни учебни предмета „География“ и „История“. Очевидна е необходимостта от засилване на синхрона в учебните програми между двете дисциплини в тези класове. Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на „Човекът и природата“ на „Химия“ и „Физика“. Инвестициите в създаване на STEM кабинети, проектното обучение и работата в групи биха помогнали за преодоляване на тези трудности.

Гимназистите (VIII-X клас) масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под много добър 5.20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.

Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.

Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания. Учениците рядко са ангажирани в проектни дейности по предмети с голям брой часове като  български език и литература и математика.  Почти всички отчитат необходимостта от повече упражнения.

Работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


171
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Поредната статия, под която троловете въодушевено да ни обясняват колко сме проости, как у нас не се учи нищо и как нищо не става от нас, освен "слуги" на проспериращия Запад. Обаче в същото време идва дете от Англия в гимназията и е с две години назад с материала! Е, на троловете ли да вярвам, или на очите си...? Много сложна дилема!
52
2
 
2
 
! Отговори
да ви е а мякатя преди 1 година
Немое смятате бе певалли да ви фо тура сух.Срам за Кардано-ферари
51
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Забравихте ли, че средната оценка на седмокласниците по математика беше 3 при 23т. от 100? При 23!. Познайте сега, ако се пишете 3 при 50%+1 какви щяха да се резултатите... честито на печелившите.
50
4
 
6
 
! Отговори
ФИНАНСИСТ преди 1 година
Тези които работят на запласа са СЛУГИ. Все служат на някого . Нямат свобода. Други се разполагат с най-ценното което имат,собственото им време. Но не това им е най-големия проблем. Най големия проблем е това ,че мислят Свободните хора за крадци !!!
49
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
64, то числа няма, дърва и стомана няма, той ми говори за числа, дърва и стомана
48
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
63, 'Това че наричаш хората с бизнес крадци е олицетворението на твоя провал в живота' --- надценката е кражба. без надценка, няма бизнес
47
4
 
3
 
! Отговори
До 35 Анонимен преди 1 година
Това че наричаш хората с бизнес крадци е олицетворението на твоя провал в живота. Високото грозде е кисело ,нали знаеш!
46
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не,бе каквото покаже компютъра - това. И телефончето - и то тъй. Затуй ще ви размятват напред-назад, ту да се ваксинирате, ту да плащате, да се редите на опашки ... ТВ-то също много полезно ... Защо ви е да смятате, като Бил Гейтс примерно всичко е пресметнал, даже мерките ви е взел.
45
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
58, 'Средната класа работи се себе си. Служи на обществото, на държавата.' ---- я пак помисли. всички в капитализма служат на чичко Евреин Лихваря
44
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
НЯМА МАТЕМАТИКА, НЯМА ЧИСЛА, НЯМА ЦИФРИ. ПРАСЕТО Е ПРАСЕ АКО ГО НАЗОВЕШ КАТО ПРАСЕ. АКО НЕ ГО НАЗОВЕШ, НЕ ЗНАЕШ КАКВО ВИЖДАШ - ВСЪЩНОСТ НЕ ВИЖДАШ НИЩО !!! ВСИЧКИ УЧЕНИ СА ЛЪЖЦИ И НИЩО НЕ ЗНАЯТ, ДО ЕДИН !
43
4
 
2
 
! Отговори
До 53 преди 1 година
Средната класа работи се себе си. Служи на обществото, на държавата. Обслужващата слугува. Обслужва.
42
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фалт е, че матемТиката няма да е нужна на 99% от тинейджърчетата. Където са нужни кадри, владеещи математика и другите технически науки, хората си ги намират на огромни заплати. И тези места обикновенно не са в България, като изключим ИТ сектора. Тук реално производства на сложни технологии липсват и затова не се и търсят особено много технически грамотни хора, освен за поддръжка. Та прави са децата.
41
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В САЩ физиката е свободно избираем предмет, но понеже е най-труден дават най-много точки на него. Разликата между нас и САЩ, е че те могат да си позволят да си напазаруват най-добрите специалисти от цял свят... така че познайте дали трябва да копираме тяхната образователна система, която е също толкова зле като нашата. По-добре да погледнем системите в Европа или на тигрите от Азия. Друго спасение няма.
40
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
метематика ТРЯБВА да е втори ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН предмет от матурата за придобиване на средно образование. Абсолютно задължително във висши училища с инженерен профил трбва да се приема с оценката по математика от матурата. Сега си е чиста проба извращение да се приемат с оценка по български език.За математика, физика, химия, история трябва да има повече часиве. Сега в гимназиите ги принуждават да пишат часове по нещо си, за да правят нормативи на учители, но почти никой не избира математика, а лекото.
39
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
46, ' Слуги са берачите, шофьорите, чистачите. Слуги на СРЕДНАТА класа. Има ОБСЛУЖВАЩА класа (слуги, ратаи) и средна класа. Не минава номерът. Мерси.' --- а средната класа на кого служи?
38
3
 
2
 
! Отговори
до 44 преди 1 година
Ти не си програмист с това неграмотно писане и незнание на математика, а провинциален, говорещ на диалект, беден ИТ "спец" с таван 7к заплата. Програмистите пишем правилно и изкарваме от 15к нагоре. Хубава вечер.
37
0
 
1
 
! Отговори
Дар от БОГ ТАНГРА преди 1 година
Хората които смятат че човек щом като живее зле, значи трябва да живее зле цял живот ! Това означава че тези хора няат правилни и хитови разбирания за живота !
36
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Интересно, уж всички се хвалят, че са много интелигентни и имат остър като бръснач критичен ум, а пък математиката им е трудна... Ни стаа тъй, уа!
35
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Ви преди 1 година
-хаймани-геймъри-религиозни0.01% което не е в горните категории влиза в най-презряната категория - зубъри. Това е БГ образованието
34
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
39, '0 - прасета глад, 1 - прасе, пържоли и пиршество!!' дали има или няма прасета зависи от това дали ги броиш. аз мога вместо 1 и 0 да ползвам А и Б. мерните единици/числата са субективни, оттам и математика ти. казвам математиката ТИ защото тя е изцяло твоя измислица.

Спонсорирани публикации