Гръмнала крушка опожарила влака София-Кардам

Разследването е приключило, отхвърлена е варсията за взривени дезодоранти, трима са обвиняемите
26 мар 2009 16:27,
63
Гръмнала крушка опожарила влака София-Кардам
Снимка: Булфото

Разследването на пожара във влака София-Кардам е приключило, зам.-окръжният прокурор на Плевен Валери Мирчев.

По думите му фактическата обстановка на случая е напълно изяснена.

Очаква се всички материали от разследването в най-скоро време да бъдат внесени в прокуратурата.

„Обвинителен акт ще има и той ще бъде изготвен в законовия едномесечен срок“, категоричен бе Мирчев.

По думите му последната експертиза с експерименти с осветително тяло и крушка от същия вид като това във вагона, е доказала, че пожарът е възникнал вследствие на техническа неизправност в ел.инсталацията.

Отхвърлена е първоначалната версия, че запалването е предизвикано от дезодоранти, каза той.

Прокурорът уточни, че повече лица няма да бъдат привличани като обвиняеми.

Досега е повдигнато обвинение срещу трима души - началника на влака, кондуктора /шафнер/ и зам.-директора на поделение "Пътнически превози" в БДЖ за причиняване на смърт по непредпазливост.

Ако първите двама от обвиняемите бъдат признати за виновни от съда, ще получат наказание "лишаване от свобода" между 5 и 15 години, а заместник-директорът - до 5 години.

Наказанията ще бъдат по-ниски от посочените, ако лицата се признаят за виновни и бъде постигнато споразумение с прокуратурата, уточни Валери Мирчев.

Трагедията с влака София Кардам се разигра през нощта на 27 срещу 28 февруари 2008 г.

Тогава два от вагоните на композицията се запалиха и в тях изгоряха девет души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Моля Ви да направите БАН на 41-ви поради системен тормоз на форумците с изявлението"Костов е виновен" и още други от рода.Във всички теми се пише това.Моля Ви обърнете внимание!Благодарим Ви.
41
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
На всички ни е ясно-Костов е виновен!!!
40
0
 
1
 
! Отговори
B55 преди 15 години
Николай Василев като министър на транспорта е продал новите вагони за да купи старите за да се обогати от зделката . Същия е най-виновен е този човечец със екипът си извършил срамната и изключително ненужна зделка . Всички останали са много малко виновни сравнение с бившият транспортен министър от НДСВ Николай Василев (малкия мук или късата канализация ). Главните виновници за не разкриване и не осъждане на виновните лица са тогавашният министър на вътрешните работи Румен Петков и гладния прокурор Борис Велчев а също и сегашният транспортен министър на транспорта който од части призна за вината на предшественика си принуден от Волен Сидеров в предаването панорама .
39
0
 
1
 
! Отговори
selo2 преди 15 години
аз казвам да осъдите бай Пешо дето продава сладолед на централна гара за случая с влака София-Кардам. може ли такова нещо, да осъдят кондуктора???????????????? какво е виновен той че цялата ни техника е остаряла и няма живи конструктори. човечецът работи за 300 лв. , ами накарайте го да плати и кръвнина. *** държава. не се учудвам защо всички бягат от нея
38
0
 
1
 
! Отговори
dedo преди 15 години
Има такава книга "451 градуса по Фаренхайт" (на английски: Fahrenheit 451) е научно-фантастичен роман антиутопия от Рей Бредбъри, издаден през 1953 г.Името на романа идва от факта, че хартията пламва при нагряването й до тази температура 451 градуса по Фаренхайт (232,78 градуса по Целзий).А ж.п.вагонът не е от книга та да пламне, защото енергията която е необходима да се предизвика такъв чудовищен пожар е несравнимо пъти по-голяма от енергията, която се отделя от една крушка.Но специалистите-експерти трябва да си мълчат, за да не отидат при професора...
37
0
 
0
 
! Отговори
Forest преди 15 години
За пореден път призовавам форумните плъхове да престанат да се занимават с небивалици на етническа основа!!!Бог да прости загиналите онази нощ!!!
36
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Да, бе, добре! То не бяха дезодоранти върху парното, то не бяха цигари, то не бяха лампи!Защо никой не изнася и онзи версия, за която само МВР си шушука, че всичко е, за да се потули убийството на Рашо Рашев, върху чието тяло са намерени белези от душене. Тамън стана директор на Археологическия, тамън набара мръсни сделки там .. и хоп.. Както и да е. Нека сте прави. Нека е лампа
35
0
 
1
 
! Отговори
Червената помия преди 15 години
И един мармот увива шоколада в станиол!!!Ще повярвам, когато видя качен в нета клип с точно този ескперимент, дето стопи половин вагон!Жалко за загиналите невинни хора...
34
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
И АЗ ТОВА СЕ ПИТАМ!!!! НЯКОЙ ПАК Е ПЛАЩАЛ...***..
33
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
А да кажете нещо за заключените врати със синджир и катинар...???
32
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Мраз преди 15 години
За кой принцип на работа говорим, за запалването с помощта на ковенционалните дросели, или с електронните филтри на напрежение и честота. И за какъв тип лампи говорим - Т12, т8 или т5, щото колкото и странно да ти се струва, аз съм виждал във влак все още да ползват от големите т12 с обикновенно конвенционално дроселово запалване. Да не говорим, че светлината почтивинаги достига до пътниците директно, а при наличието на пулсации това е супер наприятно за очите, а светлината е твърде ярка - верно, осветеността е голяма, ама все пак дразни очите - факт. Та мисълта ми е , че обикновенно лампите в този тип вагони по една или друга причина нямат предпазното стъклено или пластмасово покритие, отделящо ги от салона на купето, то липсва, та така. А как е станало всичко и от какво, аз не мога да кажа, не съм разследващ и не мога да кажа. Лека вечер!
31
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
До 27: Ако си пътувал ще знаеш.
30
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ако вратите на вагоните са можели да се отворят ,хората щяха да са напуснали горящия влак. Пожара е тръгнал от средата на вагона,точно неизправна ел.инсталация си е. Точно и заради неисправната инсталация и бутоните за отваряне на вратите не са сработили.Лека им пръст на изгорелите като факли жертви на немърливостта на БДЖ ...
29
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
ТОВА Е АТЕНТАТ НА ТУРЦИТЕ,КАКТО НА ГАРА БУНОВО.НИКАКВИ КРУШКИ НЕ СА ГРЪМНАЛИ,А ДОГАН Е СПРЕТНАЛ АТЕНТАТА.
28
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
в някой вагони лампите са си обикновенни с нагреваема жичка. Виждал съм леко стопени пластмаси от тяхната горещина. Според мен има вероятност да е така, ами ако са се запалили кабелите от самата инсталация и се е възпламени таблото? За мен по странното е че 13 месеце тече 'експертиза'. Тези 'експерти' да не са чакали да стане пак февруари месец за да се види дали проблема не е хроничен?
27
0
 
0
 
! Отговори
alco преди 15 години
abe 24 kade vide kushet s vaglishta.
26
0
 
0
 
! Отговори
alco преди 15 години
sega shte skriete koi prodade godnite kusheti-koi vzemashe pari za remont bez da pravi takav-koi el.tehnik beshe na smiana i pusna vagona na pat bez da e redoven i nai malkoto da ima plafonieri-i oshte kup *** koito prodazavat da tvoriat tapotii v bdz.kato naprimer vnosa na vagoni proizvedeni prez 50 i 60god.mama vi .vseki narod si zasluzava opravliavashtite.e sega cunete stanishev po gaza.
25
0
 
0
 
! Отговори
evil преди 15 години
МУХАХААААА ПОЖАР ОТ ЛУМИНСЦЕНТНА ЛАМПА ХАХАХАААА ГХАААААА тва който го демонстрира ще изкара много пари....
24
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Всички спални и кушетни вагони в БДЖ се отопляват с ВЪГЛИЩА
23
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Накратко :- Полуголото момче разказваше, че луминисцентна лампа е гръмнала и е подпалила дрехи и багаж.-В кушета гръмнало силно, като отдала на късо инсталация.- Гръмнала лампа, възпламенила перде, а то - силно запалителни вещества - носени в багажа на някой от пътниците.- Вратите не са можели да се отворят,имало е струпване на хора около вратите и багаж,който малко след това се възпламенил с голяма сила и т.н. Истината е само една- немърливост на много служители от БДЖ и ползване на вагони,които отдавна е трябвало да бъдат бракувани поради изтекъл срок на експлоатация.