Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни

Дянков също има вина за състоянието на железниците, заяви Московски
Обновена: 18 яну 2015 10:33 | 18 яну 2015 10:13,
86
Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни
Снимка: архив, Булфото

Съкращаване на служители на БДЖ е наложително с оглед на бюджета на железницата, но е невъзможно. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия.

Още по темата

По думите на министъра в момента е невъзможно да се съкращават служители без съгласието на синдикатите, тъй като такъв бил договорът с тях. Московски даде пример с БДЖ Холдинг, където преди години служителите са били 70, а днес е заварил 400 души.

Министърът заяви, че, за да функционира нормално железницата, е нужно да се обслужват задълженията й към кредиторите и да се провежда санитарен минимум от ремонти, който миналата година не е направен. Именно затова не може да се върне в експлоатация цяла серия от неремонтирани локомотиви.

„Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната. Това не означава, че няма пътникопоток”, добави Московски.

„Така е направен договора с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници. На практика дефектът, който може да се получи, е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”, допълни още той.

"Наредил съм ръководството на БДЖ да проведе срещи с кметовете по места и с тях да бъде обсъдено кои са най-удобните влакове за техните жители, така че да бъде изготвен график за движение, който да отговори на конкретните нужди на хората", заяви още министър Московски. По думите му възстановяването на спрените влакове ще отнеме около седмица.

Министърът беше категоричен, че протестите срещу него и спирането на влаковете не го притесняват, но призова за активност, когато се взимат решения за управлението на железниците.

По думите на Московски вина за недовършената реформа в БДЖ има и бившият финансов министър на ГЕРБ Симеон Дянков. Той обясни, че двамата са работили със Световната банка по план за преструктуриране на БДЖ. В плана се включвало съкращаване на служители, но и подобряване на състоянието на железниците. Според уговорката между двамата Московски трябвало да осъществи непопулярните мерки, а след това Дянков е трябвало да подпише договора.

В крайна сметка Дянков отказал да подпише договореното с ЕК и Световната банка, тъй като средствата щели да доведат до прекалено голям дефицит.

„Това няма да го повторя повече”, категоричен бе Московски и заяви, че съкращенията са непродуктивни в дъгосрочен план.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още по темата: МосковскиБДЖдянков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Герберите винаги много лаят но като опре сопата до гърбината и клякат ! Лошото е ,че почти не останаха читави хора които да държат сопа
4
15
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
През оная работа ми е за БДЖ. Аз си карам стария си Голф, в момента цените на горивата са евтини и си бръмча навсякъде.
3
16
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Айде стига с този социален транспорт! Не може най-скъпия превоз (железопътния) да бъде социален! Ами аз пък искам "социални" самолети из цяла България - до Стара Загора, Горна Оряховица, Русе, Видин...Не може с данъците на всички българи да субсидираме влак до всяка крива паланка
2
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Отново правителството и в частност министър Московски започнаха да гледат на населението не като живи хора, а като "икономически единици". Историята показва, че от където е минал Московски винаги е имало съкращения. Както навсякъде в държавата не служителите, а администрацията е много. На ГЕРБ Московски може да им е следващата голяма грешка както беше Дянков.
1
30
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Чудя се защо правителството се огъва првд някакви групички червени ***, които цял живот са свикнали да цоцат от държавата?Казваш закривам линиите и толкова! Да ходят да циврят и мрънкат пред Позитано 20!