Зайците зад волана - далеч от мощните коли?

До 100 конски сили - такова возило ще могат да карат младите водачи
13 май 2015 07:00,
223
Зайците зад волана - далеч от мощните коли?
Снимка: архив, Reuters

Младите и неопитни шофьори да нямат право да карат мощни коли. Това е една от идеите, които обсъждат катаджии и експерти, с която се цели да се намалят жертвите на пътя.

Според пътни полицаи, които да отдавна на служба, ако нов водач има забрана да кара кола над 100 конски сили, това драстично ще намали катастрофите с млади хора. Те предлагат забраната да важи за първите 3 години, след като младежът е получил книжка.

Ста¬тис¬тиката сочи, че най-често младите шофьори нямат собствени коли, а карат автомобилите на родителите, които доста често са много мощни. Новият шофьор обаче няма реакции да овладее подобно возило и затова по-често може да се стигне до сериозен пътен инцидент.

Катаджиите настояват и да се върне обучението на полигон за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана. Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти. Катаджиите настояват и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

“Вземат книжки, а не знаят, ако им свърши течността за чистачки или спукат гума, как да се оправят”, възмущават се катаджиите.

Те имат и предложение и опитен водач да отговаря за новите зад волана със собствената си шофьорска книжка. Според пътните полицаи ако един родител знае, че може да остане без документ за правоспособност заради изпълненията на детето си на пътя, със сигурност ще следи изкъсо отрочето си.

Друга идея е начинаещите шофьори да трупат първоначален опит в продължение на една година с придружител на съседната седалка в колата, след като са се сдобили с книжка. Тази мярка лансира пред “Монитор” зам.-шефът на транспортната комисия в НС от ГЕРБ Иван Вълков. Според него подходът трябва да се прилага за всички нови водачи независимо от възрастта им, а не само за ненавършилите 18 години, в случай че се възприеме идеята на непълнолетните да бъде разрешено да шофират с друг човек до себе си.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата е разписала текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика имало в редица държави, сред които Германия.

От комисията обаче искат за тях да важат различни правила - да сядат зад волана първоначално с 2/3 от стандартния брой контролни точки, на магистралите да могат да карат с до 110 км/ч вместо със 140 км/ч, а в останалите извън населени места с до 80 км/ч, вместо с 90 км/ч, както и да попадат под ударите на закона при 0,2 или повече промила алкохол в кръвта, а не както останалите водачи при 0,5.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


223
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
124
3
 
3
 
! Отговори
До 159 преди 8 години
И аз за ограниченията на скоростта говоря и донякъде и за тези за изпреварването. Ако ги спазваш стриктно, почти на 100% е сигурно, че ще станеш участник в катастрофа.
123
1
 
2
 
! Отговори
До 155 преди 8 години
Защо си мислиш, че само автомобилите до 50 коня имат потенциал в България?Колите от 110 коня имат ли потенциал в България?
122
1
 
3
 
! Отговори
До 155 преди 8 години
Ако спазваш стриктно знаците, вероятността да кастрофираш става почти 100%. Мога да ти дам куп примери за това, а те са масов случай, а не изключение. Забележи, че пиша знаците, а не закона като цяло, защото много често има противоречие между написаното в закона и знаците поставени от КАТ.
121
0
 
2
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Истината е, че в крайна сметка вината на шофьорите за нарушенията е следствие от несвършената от КАТ работа. Ако КАТ си вършеше работата, шофьорите щяха да правят нарушения само по изключение.
120
0
 
2
 
! Отговори
До 152 преди 8 години
Разбрах те - предлагаш понеже пътищата в България са лоши, в автомобила да се возят поне двама - като се трепят, поне да има по-голям ефект.
119
0
 
2
 
! Отговори
До 150 Антрополог преди 8 години
Не съм срещала такива българи, за каквито пишеш. Напротив, колкото по-мощен и луксозен е автомобила, толкова повече треперят над него и го поддържат в ред. Малко са самоубийците, които нехаят за автомобила си и не знам ти къде си ги изнамерил. Може би става въпрос за средата, в която се движиш. В мойта среда хора, които не поддържат изрядни колите си няма.
118
0
 
2
 
! Отговори
??? преди 8 години
Пътните знаци поставени от КАТ са толкова не на място, че в крайна сметка заради тях много шофьори катастрофират, като много от тях и загиват. Примерно, пътен знак за ограничение до 40 км/час заедно с знак за поердица от завои. Намляваш, минаваш първи завой, втори, трети, четвърти, ... нищо опасно, нищо особено, можеш и с 90 км/час да ги минеш безопасно. Знакът вече не е ясно дали още важи - нямаш си измерител на метрите, вдигаш скоростта и попадаш на завой, където трябва да си с 30 и кой е вино
117
0
 
3
 
! Отговори
до 144 "до 135 преди 8 години
Твоите идеи, за които те препратих към САЩ бяха:-------Родителите да не позволяват на децата да си купуват мощни BMW-та!Млад шофьор - кола до 100 коня, първата година само с придружител и да не шофират вечер! След 3 години, ако няма нарушения, да си купува какъвто иска автомобил!Книжка след 21-вата година не е лошо като идея!-------Сега ми пишеш какви били пътищата в САЩ. Какво общо има с това, което преди това написа и за което ти казах, че в САЩ ще те пратят в психиатрията?
116
2
 
4
 
! Отговори
Judge Dredd преди 8 години
Джигитът си е джигит без значение мощността.Но ако се вкара серийно автомобилите да палят само след като шофьорът духне на стандартен за МПС-то дрегер и при отрицателно отчитане да потегли, и ако се направи нещо като слот за карти,в който да се поставя шофьорската книжка на водача за допълнително отчитане и настройка на колата.Въпросната настройка да е се изразява в автоматично намаляване на мощността и автоматично да ограничава максималната скорост на МПС, когато водачът е от категория "заек".
115
1
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
Много е удобно за КАТ да прехвърлят вината си върху шофьорите за многото нарушения по пътищата. Лична вина на шофьорите има когато тези нарушения са изключения, но когато нарушенията са правило, както е в България, вината е в КАТ. Докато не го разберем и КАТ не се закрие, все така ще се избиваме по пътищата.
114
2
 
3
 
! Отговори
До "до Неразбир преди 8 години
Нещата, които пишеш не се отнасят до мен. По-вероятното е то да си щракаш с пръсти в къщи под звуците на някаква чалга, докато сина ти трепе наред с 200 км/час из селото ти. Нали разбираш, че имам малко повече основание от теб да го напиша?Ролята на всяка една държава е да налага спазването на правилата. Ако това просто нещо не го разбираш, отивай да си пасеш козите и не ме занимавай повече!
113
1
 
3
 
! Отговори
Неразбирко преди 8 години
Идеите на КАТ винаги са си били много глупави или по-точно вредни. Тези две нови идеи на КАТ не правят изключение. На поддръжниците на катаджийското мислене задавам простия въпрос - как КАТ ще се осигури спазването на закона, не само за тези две нови глупави идеи, но и за всичко останало, което и досега си го пише в закона, но всички виждат, че не се спазва.
112
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
МНОГО ГЛУПАВА ИДЕЯ!По мои наблюдения най-големите джигити на пътя са тия с най-изгнилите бараки, които са масово около 70 коня
111
2
 
3
 
! Отговори
4oko преди 8 години
Аз съм съгласна с Анонимен. Народа изпростя и за съжаление този процес продължава! За всичко сме виновни ние - родителите. Ако сме научили децата си, че правилата са за да се спазват, че всяко действие има последствия, които в някои случаи са необратими и засягат и други хора нещата нямаше да са такива. От друга страна, колкото и да говорим в къщи, кагота има безнаказаност, ще има и безотговорност. Ние сме виновни за всичко, защото търпим и простеем!! Много прав е бил Алеко Константинов!!!
110
2
 
2
 
! Отговори
pedro преди 8 години
От години го предлагам това, но не само първите 3 години, а да има отделна категория, която да е за "начинаещи". Тя да е преди B и да не може да се взема B само с нов изпит минимум след 3 г. Иначе има много които взимат книжка, но не шофират и забравят дори правилника, след като минат 3 г. пак ще са "начинаещи"
109
5
 
3
 
! Отговори
Неразбирко преди 8 години
Някои продължават да си живеят два века назад. Ролята на семейството в възпитанието на децата все повече намалява, а ролята на държавата неимоверно много наратсна и продължава да расте. Без да отричам възпитанието от родителите, няма как да не призная, че за поведението на шофьорите зад волана, основна заслуга има държавата. Ако държавата си е на мястото, няма да има голями проблеми, но ако както е в България държавата не си е на мястото, какво може да направи семейството? В случая КАТ го няма о
108
1
 
2
 
! Отговори
До 124 преди 8 години
Пак си си забравил хапчетата. Отиди в САЩ и се опитай да пропагандираш идеите си - веднага ще те набутат в психиатрията.
107
3
 
3
 
! Отговори
До 117 преди 8 години
Виждал съм ги такива като теб - на магистралата профучават покрай мен по нанадолнището с 150-180, а после като дойде нанагорнище, едва вдигат 80 и запушват магистралата. Маломощната кола си е маломощна, нали за това си я взел, но защо искаш и другите да се прецакат като теб? В момента за България е добре колата да е между 100 и 140 к.с.
106
0
 
2
 
! Отговори
До 122 и 125 преди 8 години
Какво общо има между вашите писания и тъпотиите предлагани от КАТ, за които пише в статията?
105
0
 
2
 
! Отговори
катаджизми преди 8 години
Решението е просто - никакви МПС /моторни превозни средства/ в България. Качваме с на каручките и дий коньо за зелена трева .... е КАТ ще сложи пак ограничение - водача на каруцата да е поне пет години с придружител, а каруцата да е с един кон, а не с два.