Зайците зад волана - далеч от мощните коли?

До 100 конски сили - такова возило ще могат да карат младите водачи
13 май 2015 07:00,
223
Зайците зад волана - далеч от мощните коли?
Снимка: архив, Reuters

Младите и неопитни шофьори да нямат право да карат мощни коли. Това е една от идеите, които обсъждат катаджии и експерти, с която се цели да се намалят жертвите на пътя.

Според пътни полицаи, които да отдавна на служба, ако нов водач има забрана да кара кола над 100 конски сили, това драстично ще намали катастрофите с млади хора. Те предлагат забраната да важи за първите 3 години, след като младежът е получил книжка.

Ста¬тис¬тиката сочи, че най-често младите шофьори нямат собствени коли, а карат автомобилите на родителите, които доста често са много мощни. Новият шофьор обаче няма реакции да овладее подобно возило и затова по-често може да се стигне до сериозен пътен инцидент.

Катаджиите настояват и да се върне обучението на полигон за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана. Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти. Катаджиите настояват и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

“Вземат книжки, а не знаят, ако им свърши течността за чистачки или спукат гума, как да се оправят”, възмущават се катаджиите.

Те имат и предложение и опитен водач да отговаря за новите зад волана със собствената си шофьорска книжка. Според пътните полицаи ако един родител знае, че може да остане без документ за правоспособност заради изпълненията на детето си на пътя, със сигурност ще следи изкъсо отрочето си.

Друга идея е начинаещите шофьори да трупат първоначален опит в продължение на една година с придружител на съседната седалка в колата, след като са се сдобили с книжка. Тази мярка лансира пред “Монитор” зам.-шефът на транспортната комисия в НС от ГЕРБ Иван Вълков. Според него подходът трябва да се прилага за всички нови водачи независимо от възрастта им, а не само за ненавършилите 18 години, в случай че се възприеме идеята на непълнолетните да бъде разрешено да шофират с друг човек до себе си.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата е разписала текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика имало в редица държави, сред които Германия.

От комисията обаче искат за тях да важат различни правила - да сядат зад волана първоначално с 2/3 от стандартния брой контролни точки, на магистралите да могат да карат с до 110 км/ч вместо със 140 км/ч, а в останалите извън населени места с до 80 км/ч, вместо с 90 км/ч, както и да попадат под ударите на закона при 0,2 или повече промила алкохол в кръвта, а не както останалите водачи при 0,5.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


223
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
1
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
Пак ни отклоняват вниманието в погрешна посока. Тези глупави изменения предлагани от КАТ, само ще увеличат нарушенията и с нищо няма да помогант. Утре КАТ ще предложат не 3 години, а 5 години да шофират с придружител и не 100 к.с., а примерно до 60 к.с. да са колите на новите шофьори, но резултат ще е пак същия - увеличаване на нарушенията. Няма как да стане друго, след като не в това е проблема, а предлаганите от КАТ изменения само задълбочават проблема.
83
2
 
3
 
! Отговори
До 92 преди 8 години
В много държави има такова ограничение. Пример - Испания.
82
2
 
6
 
! Отговори
Ходор преди 8 години
В Канада проблемът е решен много просто, има камери навсякъде. Има камери извън града, по кръстовищата, сфетофарите, магистралите, общо взето навсякъде. Дори на някои места има паркирани коли с камери в тях и никой не ги знае кои са тези коли. Да знаеш, че във всеки един момен могат да те снимат си е доста стрес. Също така фишовете и актовете издадени по този начин да не могат да се обжалват. Проблем-решение...
81
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Както са почнали КАТ да отидат докрай - всеки шофьор задължително да се придружава от катаджия, който да го глобява за всяко нарушение.
80
6
 
5
 
! Отговори
77777 преди 8 години
Проблемът е КАТ, а не младите шофьори или мощността на колите.
79
8
 
4
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Цял свят върви напред, само в България КАТ ни бута назад. В цял свят мощността на колите се увеличава, само в България КАТ се опитва да я намалява.
78
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това, което трябва да се направи е ясно за всеки нормален човек - никой шофьор даже и да не си помисля, че може да не спазва правилата за движение. Тогава няма да шофират пияни, тохава няма да се шофира с 100 км/ч там, където трябва да се шофира с 50 км/ч и т.н. Как се прави това също е ясно - всеки закон изисква налагане на спазването му. Дали ще стане това в България - няма да стане в обозримо бъдеще. Това, което КАТ прави е да си създава нови хранилки за глоби, но катастрофите ще се увеличат.
77
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Новите шофьори са най-малкият проблем. КАТ както винаги успешно ни изманипулираха, за да отклонят вниманието от себе си.
76
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ограничението до 100 к.с. означава дискриминация според имуществено състояние. Не всеки може да си купи втора или трета семейна кола, за да спазва това огранчиение.
75
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не трябва да има дискриминация! Или всички шофьори с придружител, или всички без придружител.
74
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо само три години?! По-добре всеки шофьор да шофира винаги с придружител, а всички коли в България да са с мощност до 50 к.с.Да му мислят чужденците, като дойдат в България - нито придружител ще имат, нито колата им ще отговаря на българските стандарти. Колко папане ще падне за КАТ, просто не е истина.
73
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всеки ден в България се извършват милиони нарушения по пътищата. Колко от тях се санкционират от КАТ? Нарушенията са може би 200-300 милиона всеки ден, а КАТ колко акта съставя? 100, 200 или по-малко? Това означава, че КАТ не си изпълнява законовите задължения, но за това и КАТ сами са си виновни, защото са написали закона и поставили пътните знаци така, че да се нарушават практически от всички. Ако някой се опита да спазва ограниченията на КАТ, рискува да направи катастрофа. Същото е и с новите
72
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 104 за мощните автомобили , като направите ПТП наказанието да е бой по 15 тояги на гол *** ако оцелеете разбира се !?
71
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Още по-добре ще е новите шофьори да имат право само да бутат колите си по пътя, но не и да ги шофират. Това щше е напълно в тон с мисленето на КАТ.
70
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
и със 50 коня пак ще се пребиват и пак ще карас над 100.Институциите упорито бягат от това да вземат да започнат да работят. Тоя *** КАТ, ако наслага камери навсякъде и започне да пише глоби на всички ще се спре с войната попътищата и джигитите.Въпроса е, че катаджиите не си вършат работата -висят гледат тъпо и не глобяват за нарушенията дори в града.50% уволнение на административния състав на МВР и тия пари от залати отиват за камери директно и проблема е решен! Та и пенсионния проблем
69
0
 
7
 
! Отговори
??? преди 8 години
КАТ въртят и сучат, само и само да не си признаят, че те са основната причина за многото нарушения на пътя в България. Защо в белите държави няма толкова много нарушения? Няма, защото те си нямат българския КАТ. Българският шофьор като шофира извън България, как така изведнъж се оказва стриктен шофьор, а в България КАТ го обявява за джигит?
68
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всъщност световната тенденция е да се увеличава мощността на автомобилите и да се намалява замърсяването на околната среда от тези автомобили. Както върви скоро няма да има нови автомобили с мощност до 100 к.с. и се пита в задачката, какво да шофират новите шофьори - някоя бракма на по 100 години ли, която замърсява в пъти повече от новия моще автомобил? По-маломощен автомобил по принцип означава по-дълго шофиране, което води до повече катастрофи и повече загинали. В градски условия е друго, но
67
2
 
10
 
! Отговори
Не ревете преди 8 години
Идеята не е да не се самоубивате като абитуриенти. Проблема е да не премажете нормален човек.
66
2
 
5
 
! Отговори
42 преди 8 години
ПО ПРИНЦИП Е КРАЙНО ВРЕМЕ В СВЕТОВЕН МАЩАБ ДА СЕ ВЗЕМЕ РЕШЕНИЕ, ЗА СПИРАНЕ ОТ ПРОИЗВОДСТВО НА ТВЪРДЕ МОЩНИТЕ АВТОМОБИЛИ. САМО ХАБЯТ РЕСУРСИ, ЗАМЪРСЯВАТ МНОГО ПОВЕЧЕ ОКОЛНАТА СРЕДА, А ПРАКТИЧЕСКАТА ПОЛЗА ОТ ПРОИЗВОДСТВОТО ИМ НЕ Е ПО- ГОЛЯМА ОТ ЕДИН МАЛЪК ПЕТМЕСТЕН АВТОМОБИЛ С МАЛЪК АГРЕГАТ. НАЛИ ВСИЧКИ ИСКАТ ДА ПЕСТИМ РЕСУРСИ, А НЕ СМЕЕМ ДА ОГРАНИЧИМ АВТОМОБИЛНИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ.
65
0
 
5
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Основната причина за катастрофите са несъобразените с пътните условия пътни знаци, пътна маркировка и действия на КАТ.