КАТ на война с джигитите: Глобите на пътя – двойни от утре

Въвеждат се нови стойности при дрегерите, нови наказания и за превишена скорост
20 яну 2017 09:07,
137
КАТ на война с джигитите: Глобите на пътя – двойни от утре
Снимка: архив, Bulphoto

Глобите за превишена скорост стават двойни от събота, 21 януари. На тази дата влизат в сила поправките в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), обсъждани 15 месеца от депутатите в 43-тото Народно събрание.

Каране в населено място със скорост от 31 до 40 км/ч по-висока от разрешената досега се наказваше с 200 лв. глоба. От събота става 400 лева.

Още по темата

Двойни стават и наказанията за онези, които возят пътници или опасни товари. При движение с над 50 км/ч от разрешената скорост водачите на автобуси, цистерни или специални камиони вместо 500 лв. ще плащат 1000 лв.

В момента КАТ засича за превишена скорост с 25 стационарни и 148 мобилни камери с радари. Те са произведени преди 6-7 години и близо половината от тях са развалени. Пътните полицаи са длъжни да слагат и знак Е24 преди началото на участъка, в който измерват скоростта. Ако няма такъв знак, санкцията следва да бъде отменена при обжалване в съда.

Наказанията за пияни и дрогирани шофьори, като и за такива, които карат без книжка, също скачат драстично. За първи път се въвежда междинна стойност от 0,8 промила алкохол. Ако пробата на водач покаже от 0,5 до 0,8 промила глобата няма да е от 200 до 500 лв., а направо 500 лв. Книжката му ще се отнема за 6 месеца, а не както е досега – от 1 месец до 1 година, пише "Труд".

Ако пробата сочи от 0,8 до 1,2 промила глобата става 1000 лв., а отнемането на свидетелството е за 1 година. Остава правилото, че за концентрация над 1,2 промила се носи наказателна отговорност и виновният може да получи до 2 г. затвор.

В случай че шофьорът откаже тест с дрегер или кръвни проби за алкохол и наркотици, глобата му става 2000 лв. вместо досегашните от 500 до 1000 лв.

Новите промени в ЗДвП дават право на катаджиите да свалят номерата на колите на пияните, дрогираните или онези, които карат без книжка. Тази принудителна административна мярка се налага за 1 година само ако е заловен в нарушение собственикът на автомобила. Тогава колата се отписва от регистъра и след 12 месеца собственикът й трябва отново да ходи на каналите на КАТ и да й извади нови номера. Любопитното е, че ако автомобилът е на името на друг човек или на юридическо лице, мярката се налага само за 1 месец и не e необходима нова регистрация.

Зимните гуми не са задължителни от 15 ноември до 1 март. През този период може да се кара и с летни, които имат грайфер над 4 мм.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


137
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
0
 
2
 
! Отговори
123 преди 7 години
това е умишлено за да се повишат заплатите на ченгетата така да знаете бойко ми сподели
65
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Мен не ме интересуват глобите защото патувам с МЕТРОТО.Само се страхувам от контрольорите защото изкачат като зайци
64
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Докато подминаваме базисния проблем - че в България почти всички нарушения остават несанкционирани от КАТ, няма да се оправим и само някои ще се радват на поредното повишаване на размера на глобите според закона, без да се усещат, че от това става по-зле.
63
1
 
2
 
! Отговори
До 68 Bat Petko преди 7 години
Много си "умен" и явно трябва да ти се обяснява.Не всеки 100000 нарушения, сега КАТ санкционира за едно нарушение, на всеки 200000 нарушения - за две нарушения. Ако всеки санкциониран (100%) си плаща глобата, това прави един платил глоба на всеки 100000 нарушения, като за останалите 99999 няма глоба от КАТ. Ако 50% от глобените си плащат глобата, това прави 1 платил при всеки 200000 нарушения. От останалите 199999, един не си е платил глобата, а 199998 не са санкционирани.Да ти обяснява ли още?
62
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хора карайте смело защото след 2030 година като забрънят ДВГ поради глобалното затопляне ще ходите пеш а КАТ ще умрът от глад
61
1
 
4
 
! Отговори
Бат Петко преди 7 години
Не знам как са го гласували депутатите ни в оставка (ЕДНА СЕДМИЦА им остава), но ако са написали, че катаджията МОЖЕ да свали номера при нарушение, това значи че пак са оставили вратичка за "К'во ша праим са". Правилата трябва да са ясни - или да, или не. На останалото му се нагледахме вече 25 години.
60
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 63бе ти имаш ли представа за това как се съхраняват коли в кат ....точно след седмица са за скраб
59
0
 
6
 
! Отговори
Защо? преди 7 години
Други са проблемите по пътищата на България, но откъде депутатите возещи се на служебни коли да ги знаят?Много нарушения се правят в държавите, в които контролния орган на държавата не работи, както е в България. Вместо да измислят механизъм, който да накара КАТ да заработи, депутатите направиха поредната промяна в закона, от която очевАдно няма да има ефект, както нямаше и при предишните увеличения на наказанията.Защо има хора, които си мислят,че като се запише в закона нещо, КАТ го изпълнява?
58
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В София всеки завива пресича минава от където си иска от какви ли не автомобили.Аз като активен шофьор мога да кажа че виждам десетки нарушения всеки ден само на няколко кръстовища за час може да глобите стотици тарикати.Но КАТ предпочитат да се крият да дебнат и да чакалят някой на ляв завои да мине на жълто.А трябва да стоят на опасните места кръстовища и участъци.ОДЕЛНО чувал съм и познавам хора които са си купили Книшки.Трябва на 5 години да минаваме на проверовачен изпит.
57
4
 
2
 
! Отговори
Bat Petko преди 7 години
До До 57 Адски тъпо написано. Май си неграмотен, ако 1 от 100000 е 100 % ???!!!???
56
8
 
8
 
! Отговори
Часът на Слънчогледа преди 7 години
Научете се да карате като нормални хора и няма да ви се налага се занимавате с катаджии.
55
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В България действа най-лошият вариант за санкциониране от КАТ - избирателното санкциониране, при което една много малка част от най-примерните водачи се санкционират, а най-много нарушаващите правилата, които са и повечето шофьори, не се санкционират. Другите, които се санкционират, са тези, които са участвали в катастрофа, но там не е ясно дали наистина виновния е санкциониран или както много често става, КАТ санкционира невинния. Предполагам, че знаете и какво е хранилка за глоби на КАТ?
54
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Те са произведени преди 6-7 години и близо половината от тях са развалени"И защо е така, няма нормална електроника, която да заминава за 6-7 години! И като е така, кой ми гаронтира, че коверата, с която са ме заснели е изправна?
53
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Проблемът на България е съдебната система. България трябва да реформира съдебната систена ако иска да се оправи - една модерна съдебна система е основата на всяко демократично общество. От съдебната система трябва да се започне - това е едно добро начало ако искаме да се оправим.
52
1
 
6
 
! Отговори
До 57 преди 7 години
Проблемът изобщо не е в събирането на глобите. Проблемът е, че глобите не се налагат. каква е разликата между това КАТ да събере 1 глоба на всеки 100 хиляди нарушения (100% събираемост) или 1 глоба на 200 хиляди нарушения (50% събираемост)? Вторачили сте се в един, който не е платил глобата и забравяте другите 100 хиляди дето изобщо не са санкционирани за същото нарушение. Сещате ли се за сламката и гредата?
51
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При превишаване на скороста в рамките на три пъти колата да се взема от Кат и да се предостави след 6 месеца.
50
1
 
9
 
! Отговори
Факт преди 7 години
В нормалните държави държат на неизбежността на санкцията при всяко нарушение, като размера на санкцията е несъществен и това има ефект, само в България се прави точно обратното - по искане на КАТ непрекъснато се вдигат размерите на санкциите без тези санкции да се прилагат реално и разбира се нарушенията се увеличават и пак се вдигат санкциите и пак се увеличават нарушенията и пак и пак и пак .... Хайде стига!
49
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така трябва, само че трябда да има система, дето да отговаря за събирането на дългове. А не на добрата воля но водача..
48
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А глоби срещо корумпираните Катаджии ще има ли?
47
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Пътните полицаи са длъжни да слагат и знак Е24 преди началото на участъка, в който измерват скоростта. Ако няма такъв знак, санкцията следва да бъде отменена при обжалване в съда."Очаквам и да са длъжни да обяват къде ще дебнат и в Фейсбук. Накрая само болъците ще глобяват а умните ще се размиват.