Топлото време дойде. Как да подготвим колата за сезона?

Проверете окачване, джанти, съветва автомобилен състезател
Обновена: 28 апр 2017 10:01 | 28 апр 2017 09:45, Мария Захариева
18
Топлото време дойде. Как да подготвим колата за сезона?
Снимка: архив, Reuters

Как да подготвим автомобила си за горещите месеци? Полезни съвети даде автомобилният състезател Калин Бенчев пред Bulgaria ON AIR.

Първото, което трябва да направим след зимния сезон, е да проверим окачването на автомобила, посочи той.

След тежката зима и дупките, които се отвориха по столичните булеварди, е добре да сме сигурни, че окачването е в норма, а рискът е елиминиран.

Няма такова нещо като "всесезонни гуми", предупреди автомобилният състезател.

"Не препоръчвам лятото да се кара със зимни гуми, защото тяхната спецификация е много по-различна. Зимните гуми трябва да бъдат сменени сега", предупреди Бенчев.

Наред с това шофьорите са длъжни да проверят и джантите. И не на последно място, за пълната безопасност на пътя, когато сме зад волана, забравяме за мобилните телефони - една от основните причини за ПТП-тата.

 


18
Още по темата: автомобилвремепролет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
4
 
! Отговори
До Край преди 3 години
Продължаваш да сравняваш ябълки с круши.
На практика твърдиш, че износената всесезонна гума, която е примерно на 3 години, е по-добра от зимна или лятна гума на 3 години с добър грайфер.
16
7
 
0
 
! Отговори
Край преди 3 години
Относно сигурността - всесезонната е по-зле от зимната САМО на сняг. Точно в сняг стават най-много но ЛЕКИ катастрофи. Подпрени тенекета. На сухо и на вода всесезонните са по-добри респективно с тях имаш повече СИГУРНОСТ.
15
5
 
0
 
! Отговори
Край преди 3 години
до 16 Очевидното всъщност е лъжа. В реалния живот зимната си я караш 7-8 г. щото си има грайфер а понякога и при 20градуса със слънце. та тази зимна е по-лоша от всесезонната на 3г. А за 3г. всесезонната я износваш напълно до маркера. Гумаджиите лъжат че такава гума няма и даже не им се внасят ама вече има интернет. Гумаджиоите им е изгодно да сменяш ама ти кога ли ще го вденеш и увриш.
Чети тестовете за гуми.
14
0
 
6
 
! Отговори
Do 13 Край преди 3 години
Хайде спри да пишеш глупoсти! Очевидно е, че с всесезонни гуми не можеш да имаш сигурността на пътя, която имаш с летни и зимни гуми според сезона.
Като искаш да сравняваш гуми, не сравнявай ябълки с круши! Сравни най-доброто на примерно на Мишелин: всесезонна гума, с лятна гума и със зимна гума. Иначе и аз мога да бълвам като твоите нелепици: всесезонните *** на някаква куча марка гуми, с летните и зимните на Бриджстоун.
13
6
 
0
 
! Отговори
Край преди 3 години
До долния. Конспирацията е на гумаджиите дето принудиха българите да се редат по опашки - пролет /есен да сменят гуми. А ти да кажеш къде и кой го е правил теста дето го цитираш. Марковите/нови всесезонни гуми са в пъти по добри от галошите дето ги имаш за зимни. Не напразно и нокиан правят такива. Последни направиха и Мишелин.
КОЙТО СЕ Е КАЧИЛ НА ВСЕСЕЗОННИ МАРКОВИ повече никога няма да го видите на опашката пред гумаджиите.
12
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Предимства на всесезонната гума:
1. спира по добре от зимната на мокро и на сухо независимо от температурата, малко по-зле на сняг /колко дни карате на сняг/;
------------------

Ганьо, защо тогава на тестовете спирачен път от 100км/ч всесезонката спира за 60+ метра на сухо(т=24С), a Conti(PC6) спират за 43 метра, Miche(PSP) за 44 метра? Конспирация ли надушвам? Ахахаха....

А за аквапланинг всесезонките дават до 3(три!!!) пъти(!!!) по-лош резултат от гореспоменатите марки. Ганьо, Ганьо...
11
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тоя състезател нема много в главата. Ама и мария не му отстъпва.
10
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По принцип човека е прав: всесезонна гума няма. Така наречените всесезонни гуми, са направени с някакви отстъпки от сигурността и никой шофьор държащ на сигурността при хумите, не шофира с така наречените всесезонни гуми. С редовната смяна на гумите летни-зимни и то на едни и същи джанти, можеш редовно да си проверяваш и състоянието на джантите и гумите, въпреки че така смяната на гумите излиза малко по-скъпо.
9
5
 
1
 
! Отговори
redordead преди 3 години
аз бих препоръчал, в началото на пролет/лято, да се изчисти хубаво радиатора на колата, защото е яко набит с мухи, треви и прах, а това затруднява охлаждащите му функции и добре преди идването на жегите да е в оптимално състояние.

Преди 20 години може да не е имало читави всесезонки, но оттогава химията и индустрията яко са напреднали и има доста читави модели, които за ежедневно шофиране по шосе са си ок.
8
4
 
9
 
! Отговори
Край преди 3 години
всесезонната гума не за хора които смятат че гумите са джапанки за това не трябва да се ходи с тях зимата. Гумаджииските лакърдии сме ги чували - вече им не верваме.
7
5
 
4
 
! Отговори
Край преди 3 години
Всесезонната гума е за НОРМАЛЕН шофьор с НОРМАЛНА кола и да не живее над 1000м. надморска височина в България.
6
10
 
4
 
! Отговори
Край преди 3 години
Предимства на всесезонната гума:
1. спира по добре от зимната на мокро и на сухо независимо от температурата, малко по-зле на сняг /колко дни карате на сняг/;
2. износвате ги за две-три години и реално винаги сте с НОВИ гуми;
3. не се занимавате със смени и не съхранявате два компекта
минус - малко по-скъпи са.
5
5
 
7
 
! Отговори
Good Save the Queen преди 3 години
Michelin CrossClimate перфектна гума за всички сезони. Пробвана и проверена лично от мен.
4
9
 
14
 
! Отговори
Край преди 3 години
"Няма такова нещо като всесезонни гуми" само за автомобилните състезатели. Добре че не го знаят Мишелин, гудиаар, континентал, нокиан, пирели, ханкук бридстон дънлоп, Йокохама прочие марки та си правят всесезонни гуми които са ТОЧНО за нашия климат - по на юг си карат само летни. Преди пет дена из страната валеше сняг не се изненадаха само колите с всесезонни гуми. Със всесезонните вие сте много по рядко в рискова ситуация и винаги сте с нови гуми защото за две-три години ги износвате напълно.
3
0
 
14
 
! Отговори
До 1 преди 3 години
До Да

"И сменете колата с нова ;)"
Поръчана е, чакаме да се изработи.
2
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
хаха, значи 3-4 милиона автомобили да минат за проверка на окачването, вместо да запълнят дупките? :)
1
0
 
22
 
! Отговори
Да преди 3 години
И сменете колата с нова ;)