IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Вълчев: Няма решение за образователната структура

Темата ще бъде обществено обсъдена, добави министърът

БГНЕС

БГНЕС

“Преди девет години, когато беше избрана тази образователна структура, осми клас го отразяхме от основните училища и го прехвърлихме към гимназиите. Ако се вземе решение да се завършва основно образование в девети клас, това означава, че гимназиите остават средно на 60% с паралелките, които имат в момента. Моето мнение е, че те лесно могат да се върнат към структурата четири плюс четири плюс четири, но не могат да се адаптират към тригодишно гимназиално образование”, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на заседанието на Комисията по образованието и науката в Народното събрание.

Депутатът Ивайло Папов от “Възраждене” попита министър Вълчев,  ако се промени завършването на основно образование в осми или девети клас, как това ще се отрази на различните видове училища и на професионалните гимназии, и няма ли те да се обезкървят, как ще се отрази също и на езиковите гимназии.

Образователният министър отговори, че в момента няма решение и темата ще бъде предложена за обществено обсъждане. По време на заседанието на образователната комисия Вълчев допълни, че за езиковите гимназии, за да се учат предмети на чужд език, трябва да има подготвителен клас и това е недостатъкът на структурата четири плюс четири плюс четири, и езиковите гимназии трябва да са на отделен режим. 

"Ако бъде взето решение за завършване след осми клас, в никакъв случай езиковите гимназии не трябва да бъдат лишавани от подготвителния клас", заяви министър Вълчев.  

“Негативите за завършване на ранно основно образование са свързани с ранно психическо претоварване, рано караме децата да вземат важно решение - къде да учат след основно образование, а колкото това е по-рано, толкова повече те не са подготвени. Увеличаваме и сегрегацията, защото делим след седми клас учениците по образователните им резултати. Колкото по-рано се завършва основно образование, толкова повече общият обем на сегрегация е по-висок. Всички изследвания показват, че при деца с ниски резултати това оказва негативно влияние върху тях”, обясни образователният министър. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата