Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?

Средните стойности за общността са на половина от броя у нас
22 май 2017 17:00,
144
Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?
Снимка: архив, Bulphoto

България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Основният показател, по който се сравнява безопасността на движение в отделните страни в Европа, е брой на загинали при пътнотранспортни произшествие на един милион жители, а по този критерий през 2016 г. нашата страна заема челна позиция с близо 100 загинали /99,7/ на 1 млн. население.

Още по темата

Още по-тревожно е, че се запазва тенденцията от последните години за ръст на жертвите у нас, е показал анализ на тема "Оценка на безопасността на движението по пътищата по области в България", изготвен от Атанас Вълев и Георги Младенов от Техническия университет в София.

През 2015-а загиналите са били 99 на 1 млн. жители, през 2014-а - 91,8 души, през 2013-а и 2012-а - 82 души.
По този показател за 2016 г. с най-малък брой на загиналите са Швеция, Обединеното кралство, Холандия, Испания, Дания, Германия, Ирландия. Средните стойности за ЕС са точно наполовина по-малко, отколкото в България - 49,99 убити на 1 млн. жители.

В последните години Европейската комисия е предприела редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Ако се съди по статистиката, те са дали резултат в по-развитите западноевропейски държави, но не и у нас, е отбелязано в съобщението на СБА.

През 2001 г. 54 900 души са загинали при пътни злополуки по пътищата в Евросъюза, а през миналата година този брой е 25 500. Спадът е забележителен - жертвите са наполовина по-малко. В България също има намаляване на загиналите, но не с такъв процент. През 2001 г. убитите са били 1011, а през 2016 г. - 708.

Авторите на изследването са отбелязали, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания. При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области има повишаване на средното за страната.

Особено се открояват областите Ловеч с 263, Разград с 208, Видин със 169, Монтана със 163 и Силистра със 143 души загинали на 1 млн. население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
2
 
6
 
! Отговори
хх преди 6 години
Българския политик е животно,което аз немога да си обясня.Пред избори се кълнат,че ще направят и невъзможното,като вземат властта не желаят да я упражняват.А що се отнася до подобряване на пътната обстановка,тябва да се пипнат няколко алинеи в закона за движение,да се разпишат точни и категорични наказания,за да немогат съдиите да шикалкавят.Останалото е биг брадър-няколко хиляди камери и събирай глоби на поразия.Ако немогат да го дадат на частни фирми.Но политиците не искат,немога да ги разб
53
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Научни сътрудници с електромери на колите си
52
2
 
9
 
! Отговори
morelini преди 6 години
Колко години вече четем тази статистика ...и нещо да се е променило...НЕ.Погледнете къде са масово катастрофите...в СевероЗападнала България.Защото там инфраструктурата е под всякаква критика.Това 1...Второто е как да му налееш акъл на този безотговорен водач...че пътищата с някой изключения са пълна мизерия...че колите са за в моргата..повечето...как да му избиеш от главата увереността че....с мен това няма да се случи.Проблема е в нашите глави и в контролните органи...
51
7
 
3
 
! Отговори
...... преди 6 години
Само преекспонират на ден по пътищата се движат над един милион коли нормално е да става нещо
50
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой има право да се движи бързо? Само автомобилите със специален режим на движение ,всички останали трябва да спазват правилата и да се съобразяват с участниците в движението.
49
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На който не му са слаби нервите да изпреварва и да бяга към гробищата
48
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
такива като 40,дето "порят кореми" защо не ги изтривате? нали заплахите се триеха?
47
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ей така ще е докато всички минават на "портакал"
46
3
 
11
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
Що така бе? Нали караме на светнати фарове? Ако няма полза, да ги гасим, щото дигат разходЪт и е вредно за екологията.
45
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
манталтета и лошите пътища са 2та фактора ..старци на по 70 години и те нервни както и младите ..и те изпреварват на забранено....*** народ , *** ...също както и управниците му ....
44
2
 
12
 
! Отговори
бай иван преди 6 години
КАТ да си гледат работата. Сега се следи за винетки и застраховки и изкарват че това е най-важното за един автомобил. А в София правилника за движение не важи никъде. Правил съм обратен завой на двойна не прекъсната пред полицейска кола и ...нищо. Има кръстовища където ако застанат от КАТ за един ден ще си изкарат годишните заплати, с бус лентите същото.
43
2
 
10
 
! Отговори
цру преди 6 години
всичко върви по план, по-*** народ на тоя свят няма
42
4
 
0
 
! Отговори
da преди 6 години
***,евреите и турците са виновни за всичко.Ако *** разбирате кво искам да кажа.
41
1
 
13
 
! Отговори
Тато преди 6 години
2 фактора - ниско и изключително некачествено образование - водещо до повишен брой тарикат-хипер-*** + изключително некачествени пътища. Дори магистралите са със завои с обратен наклон, липсва качествена маркировка - боята изфирясала, отражателни точки по мантинелите липсват, осветлението е някаква химера. Останалите пътища(освен магистралите), дори няма да ги коментирам. Това е положението, пък вие плащайте на КАТ глобите, докато политиците нехаят за реализация и качество на важни неща.
40
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Миналата седмица с началника ми пътувах до София-Видин. Ами направо ми изправи косата. Човека е на 66г. и на такъв ако не му вземеш книжката, няма как да го вразумиш. Псува, рискови изпреварвания, засичания, постоянно някой му пречи.
39
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"С бързо каране, нито ще стигнете по - бързо където и да е"Ще стигнете по-бързо до гробищата.
38
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Шофьор съм с 15 г. стаж. До преди 5-10 г. когато шофирах винаги гледах на далечна дистанция, сега дори да шофирам по път който го минавам всеки ден се налага да гледам за дупки. Това ме разсейва и не следя много добре пътната обстановка. Не може международен път да има дупки като третокласен. От КАТ трябва да глобяват за опасни дупки.
37
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо се чудите че се трепете? Не живея от 15 г. в БГ но следя новините по сайтовете. Ето ви един пример как трябва да се променят законите. Тук където живея книжка се взима много трудно да не кажа невъзможно. За да вземеш книжка трябва да изкараш 6 месечен курс. Но това не е най лошото. По лошото е че ако си доказан алкохолик или наркоман книжка няма да видите докато сте живи. Също така ако психиката ви е лабилна или сте нервозен книжка няма! Ето това ако се направи в БГ труповете ще намалеят.
36
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ее щото сме маймуни. Дай му на българина кола, мотор и вече и велосипед и му гледай сеира. Животното ще го възпиташ и диво да е, българина НЕ НИКОГА
35
14
 
1
 
! Отговори
Баровец с БМВ преди 6 години
По-добре да умрем млад, отколкото да пъплим зад некоя баба с 60!