Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?

Средните стойности за общността са на половина от броя у нас
22 май 2017 17:00, Мария Захариева
144
Мрем по пътищата родни! Първи сме в Европа! Мерки, кога?
Снимка: архив, Bulphoto

България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Основният показател, по който се сравнява безопасността на движение в отделните страни в Европа, е брой на загинали при пътнотранспортни произшествие на един милион жители, а по този критерий през 2016 г. нашата страна заема челна позиция с близо 100 загинали /99,7/ на 1 млн. население.

Още по темата

Още по-тревожно е, че се запазва тенденцията от последните години за ръст на жертвите у нас, е показал анализ на тема "Оценка на безопасността на движението по пътищата по области в България", изготвен от Атанас Вълев и Георги Младенов от Техническия университет в София.

През 2015-а загиналите са били 99 на 1 млн. жители, през 2014-а - 91,8 души, през 2013-а и 2012-а - 82 души.
По този показател за 2016 г. с най-малък брой на загиналите са Швеция, Обединеното кралство, Холандия, Испания, Дания, Германия, Ирландия. Средните стойности за ЕС са точно наполовина по-малко, отколкото в България - 49,99 убити на 1 млн. жители.

В последните години Европейската комисия е предприела редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Ако се съди по статистиката, те са дали резултат в по-развитите западноевропейски държави, но не и у нас, е отбелязано в съобщението на СБА.

През 2001 г. 54 900 души са загинали при пътни злополуки по пътищата в Евросъюза, а през миналата година този брой е 25 500. Спадът е забележителен - жертвите са наполовина по-малко. В България също има намаляване на загиналите, но не с такъв процент. През 2001 г. убитите са били 1011, а през 2016 г. - 708.

Авторите на изследването са отбелязали, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания. При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области има повишаване на средното за страната.

Особено се открояват областите Ловеч с 263, Разград с 208, Видин със 169, Монтана със 163 и Силистра със 143 души загинали на 1 млн. население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.

(БТА)


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
2
 
3
 
! Отговори
Грфг преди 4 години
До 70По време на комунизма - два пъти по-зле при десет пъти по- малко автомобили. За 1988 г - 1200 жертви.
61
1
 
22
 
! Отговори
Манолски преди 4 години
според мен не е само до пътища и наказателни мерки. Главния фактор е целенасоченото оскотяване и опростачване на нацията, които издигнаха в култ батките, тарикатите и чалгарския манталитет. Мечтата на повечето тинейджъри е да издуват 20 годишни перални и да гледат лошо. Селските побои по кръстовища и спирки доказват тезата ми
60
1
 
20
 
! Отговори
morelini преди 4 години
Ще го повторя...Проблема е в нашите глави.Ясно е че пътища хубави ..Няма.Но това означава ли че трябва да караме като *** и да се трепем по улиците.Значи се съобразяваш с пътната обстановка и....караш Безопасно.Да бързаш...да стигнеш с 15..20 мин по рано,струва ли си да рискуваш твоят живот,на близките си и на ...нищо неподозираш участник в движението...
59
5
 
6
 
! Отговори
славянин преди 4 години
На кое място по автокатастрофи бяхме по времето на ''мръсния социализъм''!?
58
0
 
10
 
! Отговори
до 67 от славянин преди 4 години
Проблемът е в главата на *** Ганьо!
57
7
 
3
 
! Отговори
славянин преди 4 години
Че какво като сме първи за поредното нещо отзад напред, важното е ''демокрация'' да става и да има банани! Комунистите и Русия са виновни, кой друг!
56
2
 
6
 
! Отговори
хх преди 4 години
Българския политик е животно,което аз немога да си обясня.Пред избори се кълнат,че ще направят и невъзможното,като вземат властта не желаят да я упражняват.А що се отнася до подобряване на пътната обстановка,тябва да се пипнат няколко алинеи в закона за движение,да се разпишат точни и категорични наказания,за да немогат съдиите да шикалкавят.Останалото е биг брадър-няколко хиляди камери и събирай глоби на поразия.Ако немогат да го дадат на частни фирми.Но политиците не искат,немога да ги разб
55
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Научни сътрудници с електромери на колите си
54
2
 
9
 
! Отговори
morelini преди 4 години
Колко години вече четем тази статистика ...и нещо да се е променило...НЕ.Погледнете къде са масово катастрофите...в СевероЗападнала България.Защото там инфраструктурата е под всякаква критика.Това 1...Второто е как да му налееш акъл на този безотговорен водач...че пътищата с някой изключения са пълна мизерия...че колите са за в моргата..повечето...как да му избиеш от главата увереността че....с мен това няма да се случи.Проблема е в нашите глави и в контролните органи...
53
2
 
3
 
! Отговори
Катаджия преди 4 години
Кво го мислите бе? Имайте си бързи колички и в брой повечко парички па си карайте и с 200 в града.
52
7
 
3
 
! Отговори
...... преди 4 години
Само преекспонират на ден по пътищата се движат над един милион коли нормално е да става нещо
51
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой има право да се движи бързо? Само автомобилите със специален режим на движение ,всички останали трябва да спазват правилата и да се съобразяват с участниците в движението.
50
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На който не му са слаби нервите да изпреварва и да бяга към гробищата
49
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
такива като 40,дето "порят кореми" защо не ги изтривате? нали заплахите се триеха?
48
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей така ще е докато всички минават на "портакал"
47
3
 
11
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Що така бе? Нали караме на светнати фарове? Ако няма полза, да ги гасим, щото дигат разходЪт и е вредно за екологията.
46
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
манталтета и лошите пътища са 2та фактора ..старци на по 70 години и те нервни както и младите ..и те изпреварват на забранено....*** народ , *** ...също както и управниците му ....
45
2
 
12
 
! Отговори
бай иван преди 4 години
КАТ да си гледат работата. Сега се следи за винетки и застраховки и изкарват че това е най-важното за един автомобил. А в София правилника за движение не важи никъде. Правил съм обратен завой на двойна не прекъсната пред полицейска кола и ...нищо. Има кръстовища където ако застанат от КАТ за един ден ще си изкарат годишните заплати, с бус лентите същото.
44
2
 
10
 
! Отговори
цру преди 4 години
всичко върви по план, по-*** народ на тоя свят няма
43
1
 
8
 
! Отговори
? преди 4 години
Как като всеки трети на пътя е Кен Блок и наглее и със скорост и с престрояване с каране в насрещното с преминаване на червено и с каквото му измисли мутренската глава. Примерно по бул. Тодор Александров как се минава?Докато манталитета на повечето хора не се поизмени (а то няма признаци) няма как и статистиката и побойте и наглеенето да бъдат намаляващи и зачезващи.Полицията също е пълна скръб със същия селяшки манталитет като на масовката ,но със аффинитет към пари отколкото дълг към народа.