ТОЛ система ще има! На каква цена? За какви пътища?

Експерт: Не мога да платя за път, който ми нанася щети!
16 авг 2017 10:45,
70

ТОЛ система ще има и се работи винетките да отпаднат, заяви в "България сутрин" бившият председател на Комисията по транспорт в НС Настимир Ананиев. Той обаче алармира, че информацията, която излиза, е тотално разнопосочна.

"Министърът казва, че финансовият модел ще бъде направен, след като бъде внедрена системата. Това са прави преди, а не след това. Все още не се знае за кои пътища ще важи. Нормално е да важи само за магистралите", обясни Ананиев.

Още по темата

Той добави, че в контекста на въвеждането на ТОЛ системата за пътната мрежа у нас, никой не споменава за корупцията и състоянието на пътищата.

Ананиев настоя, че съществува проблем с харченето на събираните пари и ниското качество на продукта, който се предлага.

Очаква се днес да бъдат отворени шестте оферти за платено преминаване по републиканските пътища, а ТОЛ системата да получи срок за въвеждане у нас.

Изпълнителният директор на Камарата на строителите в България инж. Иван Бойков посочи, че главна тежест на работещата в момента система е, че винетките се поемат като обем от хората с леки коли, което по думите му е несправедливо.

"ТОЛ системата е нещо, което ще работи в бъдеще. Тя ще бъде базирана на GPS системата - хората няма да виждат бариери, входове и изходи от магистрали. Трябва обаче да се каже каква ще бъде средната цена за минаването", коментира той пред Bulgaria ON AIR и отбеляза, че автомобилите, които замърсяват повече, ще плащат повече.

Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов също коментира темата.

"Продължаваме да настояваме да има ТОЛ система, но когато се говори за прозрачност, е съвсем нормално да искаме параметрите. В цяла Европа под ТОЛ такса се разбира само заплащане на аутобан. В момента говорим, че в България с ТОЛ ще бъдат обложени първокласни и второкласни пътища. Можеш да вкараш ТОЛ система за нещо, което е лукс. Трябва да си дадем ясен отговор стават ли нашите аутобани за ТОЛ такса", обясни той.

Лалов е на мнение, че мнозинството от първокласните пътища у нас не отговарят на никакви критерии. Той не е съгласен превозвачите да плащат за "трагични пътища, по които камионите им се чупят".

"Не мога да платя пътя Видин - София, защото той ми нанася щети, а не ми носи ползи. Не мога да платя всички части от аутобанната система, които не отговарят на никакви изисквания", категоричен бе Лалов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
19
 
! Отговори
zeus преди 6 години
Ясно е, че цената за водачите ще е нагоре, не ми харесва и идеята за GPS във всяка кола, ако това имат предвид, следенето ще е тотално.
4
2
 
27
 
! Отговори
Stefko 88 преди 6 години
Добре , къде отиват парите от данъците? Значи :Автомобил до 105 коня - около 40лв. средно по 1 автомобил на семейство (до 105 коня) за 500 000 семейства - 20000000 лв. Обаче има и автомобили с 350+ лв данък и парите реално са повече! Е пита се в задачата при абсолютен минимум 20-30 милиона лева годишно стигат ли да се потдържат пътищата че трябва и по 100 лв винетка и тол такса?
3
31
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Който не иска да плаща, няма да кара!
2
5
 
13
 
! Отговори
Спок преди 6 години
Много е прав
1
35
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никога повече БСП на власт! БСП значи глад, мизерия, страх, побоища, насилие, мутренски времена, смутна обстановка, несигурност, инфлация, катаклизми, разпад!