Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед

Шофьорът имал няколко провинения за над 40 годишен стаж
Обновена: 26 авг 2018 16:43 | 26 авг 2018 16:20, Красимир Ангелов
434
Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед
Снимка: БТА

Автобусът, който катастрофира край Своге и отне живота на общо 16 души, е бил без редовен технически преглед, обяви главният прокурор Сотир Цацаров на извънреден брифинг след проведената среща в Министерския съвет на институциите във връзка с трагичната катастрофа край Своге.

Още по темата
Обвинител №1 уточни, че превозното средство е с 37 места и е в експлоатация от 2001 година. За последно той е преминал през технически преглед на 5 февруари тази година, когато всичко е било наред, но с оглед действащата нормативна уредба автобусът подлежи на преглед на всеки шест месеца.

"Следователно трябва да е преминал технически преглед на 5 август 2018 г. Но такъв няма. Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен технически преглед", отчете главният прокурор.

Той добави още, че автобусът се е движил с превишена скорост в момента на катастрофата. Според тахографната шайба той е пътувал със скорост от 53 км/ч. при ограничение от 40 км/ч., посочи Цацаров. Така той опроверга първоначалната информация, според която шофьорът е карал с малко над 40 км/ч.

Същевременно стана ясно, че шофьорът на автобуса-ковчег е имал 2 акта и 7 фиша за дългия си опит като водач -  за превишена скорост, за неносене на шофьорска книжка, шофиране без колан и неправилно паркиране.

Шофьорът обаче няма санкции, свързани с употреба на алкохол. При проверка след инцидента е установено, че той не е употребил нито алкохол, нито наркотици. Водачът има дълъг стаж зад волана, като има книжка категория C още от 1977 година, а от 1991 г. има всички възможни други категории.

Цацаров отчете, че действията на фирмата-превозвач са едно от трите основни неща, които прокуратурата ще разследва. Другите две са действията на самия шофьор Григор Григоров, като се очаква до края на деня разследващите органи да решат дали и какво обвинение да му повдигнат.

Третият основен момент от разследването ще бъде състоянието на пътната настилка, уточни главният прокурор.

"Ще се разгледат цялата процедура по приемането и паспортизация на пътя след изпълнението му като такъв с отлично качество и всички последващи действия, свързани със сигнали, действия на АПИ и конкретния изпълнител. Въпросното ограничение от 40 км/час на пътния участък, което не е спазено от
шофьора, е поставено в резултат на лошото качество на пътя и след предписанията на АПИ за нов ремонт. В тази насока също ще бъде изискана цялата документация", каза главният прокурор.

Транспортният министър Ивайло Московски посочи, че фирмата Мобилус 5 ООД, чиято собственост е фаталният автобус, притежава валиден лиценз за извършване на превоз на пътници. Тя е регистрирана в Божурище, като последно на 5 април тази година тя е проверена и експертите на министерството не са открити нарушения.

Фирмата притежава общо 6 автобуса, а фаталният автобус е произведен през 2001 година.

"По задължение и по наредба тези фирми за случаен превоз трябва да дават информация за маршрута и пътуванията си. Такъв при нас от тази фирма няма, включително и за конкретното пътуване", каза Московски. Той потвърди, че до 5 август рейсът е трябвало да премине нов технически преглед, но такъв не е направен в съответния срок.

"Искам да изразя своите съболезнования на роднините и близките на загиналите. Надявам се пострадалите да се възстановят бързо. Благодаря на всички медицински екипи, които работеха денонощно и дадоха всичко от себе си", заяви след срещата министърът на здравеопазването Кирил Ананиев. Той отново даде информация за ранените.

Шест души са в Пирогов, 4 от тях са в тежко състояние, а 2 жени са в изключително тежко състояние. В Света Анна са 6 души - 5 жени и един мъж, като най-тежко е състоянието на жена на 62 години. Тя е интубирана и е в критично състояние след операцията. Във ВМА има двама души, които са в стабилно състояние, но 30-годишния мъж е в по-тежко състояние с черепно-мозъчни наранявания. В Царица Йоана има настанен един човек - на 59 години, като няма опасност за живота.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


434
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
20
 
! Отговори
сдсд преди 5 години
качеството на свалта, грапавина и т.н. в англия е 100 пъти по-добро....тука кошчетата за *** у софия са някакви тенекиени, саморазпадат се сами...нищо не се строи качесвено....
41
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гербавите има ли да мине ден без да оплескат нещо?
40
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нали беше спокоен и опитен и той и фирмата му имали всички лицензи бе ? Оня вътрешния минисер вчера такива ги плямпаше. Ся Цацата повърна работита на 180 градуса. Нема ли вики да си одите оти ни писна от вазе.
39
15
 
6
 
! Отговори
Жо преди 5 години
КОГАТО видиш знак за скорост 40 км/ч, това означава, че това е максимално-допустимата скорост. При хлъзгав път трябва да караш по-бавно от 40 км/ч., още по-ниска скорост трябва, щом предстои завой, а ти си с автобус.Водачът е карал с 53 км/ч след знака 40 при хлъзгав път, натиска със закъснение спирачки, влачи гуми и се удря последователно три коли на завоя, загубва управлението и удря мантинелата. Мантинелата може да удържи на пътя автомобил при удар под ъгъл до 30 градуса, но не и автобус.
38
0
 
16
 
! Отговори
ТHE Патриот преди 5 години
Фирмичката кажете ,фирмичката не искам да слушам тинтири -минтири!От бутафорните "ремонти" на герб ще да е дето после за да им се оправят "ремонти" ще трябва да правим нови!
37
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
16 души дадоха живота си за да лъсне схемата за 50 милиона фирма 100%приближена до Герб за има няма километър да бяха сложили бетон по завоите той е евтин барел да спре рейса, е няма братче всичко в джоба. 16.09.2018
36
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 7Фирмата има участие в 4 обществени поръчки и има изпълнения по оперативни програми на ЕС за периода 2014-2020 г.
35
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 41Щото сигурно не са теглили кредити за да ги откраднат.
34
5
 
17
 
! Отговори
да преди 5 години
никакъв път не е виновен - разбира се,че става дума за превишена скорост и никакво съобразяване с мократа настилка !!!!"с малко над 40" ще помете 3 автомобила + мантинела..тия глупости другаде ..още малко тоя автобус ще го изкарат,че..спрял е катастрофирал
33
2
 
27
 
! Отговори
Д-вата цялата в бяло преди 5 години
Причините за катастрофата са:- не е обявил маршрута;- има фиш, че е карал без колан;- закъснял с техническия преглед.Държавата няма вина за:- лошите пътища;- за мантинелата дето е такава, че не може да спре едно плъзгащо се автобусче...- за хлъзгавия асфалт;- за липсата на мерки за този участък въпреки предупрежденията
32
2
 
11
 
! Отговори
ДО 31 преди 5 години
А пък ти си комунист, а гласуваш за ГЕРБ. Що ли?
31
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
снощи от КАТ казаха че тахографа е на 41 км/ч сега бил 53 км/ч ........ не че нещо ама поне да си синхронизират лъжите, иначе е ясно АПИ и фирмите изпълнители на ремонти никога не са носили отговорност и сега няма да понесат
30
5
 
6
 
! Отговори
Винету преди 5 години
А бе, Кокинов, сега пък Цацаров ли ще е виновен? Що не изкарате и Николас Мадуро виновен, че е доставил лош асфалт за пътя.
29
7
 
7
 
! Отговори
Очертаха се мненията преди 5 години
1. Шофьорът превишил скоростта, а автобусът бил стар и не минал през задължителен преглед.2. Асфалтът бил калпав, мантинелата бе могла да издържи само велосипед.Сега две партии ще ревнат една срещу друга. Корни пак ще се напъва да трупа имидж.Жалко за пострадалите хора. Съболезнования и кураж на близките назагиналите. Хоспитализираните дано имат късмет и до един да се оправят.
28
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ние да не сме слепи! Всеки, който иска да направи една променада до НДК и да види "видимите резултати" на тия дето "градят България". Всеки може да се повози на магистралата София-Бургас или по-скоро да подскача до морето, защото дясната лента е като тунквана вафла!
27
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега ще ни заливат с разнопосочна лъжлива информация и тролови атаки за да се объркаме какво да мислим.
26
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво ще да е качеството на новоремонтирана отсечка, за да се наложи ограничение на скоростта до 40 км/час? Знаело се е и са спали, приели са участъка без забележки срщу дребни суми от милионите, отишли не за ремонт, а за рушвети!
25
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споко, народе!Всички, които останат живи до края на мандата пак ще ги подредят в редичка да гласуват за ГЕРБ.
24
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какъв контрол очаквате при Тиквата? Оня си кара цял автобус с хора и никой не му търси сметка за преглед. Виновни са Орешарски, Царя, Костов, хан Аспарух и всички преди Тиквата, който от 9 години е на власт.
23
5
 
31
 
! Отговори
СОФИЯ преди 5 години
За съжаление Фандъкова беше избрана на последните избори със скандално размятане на чували пред Арена Армеец. Но хората издържаха и този цирк, понеже в скъпата столица са вече само провинциалисти, които се радват на розови плочки и фонтани с лед осветление. Ще повърна!