"Възможно е да не е набрал нужната скорост, след което се получава срив и самолетът тръгва надолу, а не нагоре", подчерта Босрисов.
Трагедията край Ихтиман: Самолетът излетял нормално, но попаднал в свредел
Той обясни, че в момента всеки, който пожелае, може да си купи малък самолет, но дали всеки може да го кара, зависи от обучението, което получава.
"Вероятно е нужна корекция на нормативната база. 30 часа практика за начинаеща подготовка за пилот са твърде малко и понякога те се провеждат немарливо", посочи той.
Летателната годност на даден самолет е отговорност на държавата, където той е регистриран - в случая Италия.
"Често пъти пилотите не разбират с колко сложна машина боравят, а броят на инцидентите от последната година е притеснителен", подчерта пред Bulgaria ON AIR Борисов.
И допълни, че не е ясно дали машината е минала технически преглед в Италия, както и че практиката показва, че в България се проверяват само самолетите, регистрирани у нас.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase