272 жертви на пътя за 2019-а. Къде е проблемът в обучението?

Част от часовете може да се провеждат на места с много ПТП-та
35
272 жертви на пътя за 2019-а. Къде е проблемът в обучението?
Снимка: архив, БулФото

Загиналите у нас са 272 от началото на годината. Над 96% от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, твърдят от бранша.

Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори с опит под 2 г.

Според бранша това означава, че има проблем в обучението, предаде БТА.

Още по темата
Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите заяви още, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са мнго по-малко от тези у нас.

31 часа са недостатъчни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.

Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той.

От АПИ те искали карта с местата, на които има най-много произшествия, за да може точно там да се провеждат част от часовете.

Владимир Андонов от Пътна полциия, заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след вземането на книжката водачите продължават практически да се учат.


 


35
Още от Общество
Паметникът на Съветската армия не е военен, не е и руски паметник
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
1
 
! Отговори
Мен преди 1 седмица
Проблема е че карат много мошни коли и високомерието на собствениците прекалява но в Гърция спазват защото има строги закони. Тук трябва да се купират
26
0
 
2
 
! Отговори
В. Иванов преди 1 седмица
Проблемът е остарялата пътна мрежа в България. Не отговаря на изискванията за скорост и трафик плюс повишената средна скорост. Трябва да добавим лошото състояние на същата. Освен това трябва да отчетем, че отрицателния герой е на пиедестал пред положителния.
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Shark 22
Без да искам дадох "-" вместо "+".
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Глynaци, проблемът не е в обучението, а в липсата на наказание.
23
0
 
2
 
! Отговори
Батко преди 1 седмица
Не е проблема само в липсата на обучение, на навици, на санкции. Никой седнал зад волана не осъзнава, че е смъртен. Не осъзнава ясно, че около него се движат също толкова неосъзнати, и слабо подготвени хора, които също се мислят за безсмъртни.
22
1
 
0
 
! Отговори
Shark преди 1 седмица
Проблемът не е в обучението, а в липсата на такова. За няма и месец взимат книжки, и нищо не умеят. Да не говорим пък за купените книжки. И глобите явно са ниски, да ги направят петорни, вкл отнемане на МПС при определени случаи. Ама било на баща ми, на калеко ми... много важно, караш го ти, правиш нарушение, взимат го. Точка! Да ги видим тогава говнарите така ли ще се перчат.
21
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Всичко е заради лошите пътища,караш си и изведнъж дупка ,понечеш да я избегнеш и с извън платното и си потрошил я колата я главата.Животни по-пътищата,които също причиняват ПТП.В нито една европейска държава няма толкова лоши пътища,и животни на магистралата.
20
0
 
8
 
! Отговори
sid преди 1 седмица
Проблема не е в часовете,не е дори в опита ,който имаш.Проблемът е,че липсва толерантност на пътя.Липсва усещане,първите седем години.Едно 90% от българите ,като се качат в колите си и се сравняват с бог.Глупост е да мислиш,че си недосегаем.Повечето от шофьорите или не знаят правилника или ако са го знаели преди 20 години вече нищо не помнят.Да не говорим за децата ,които шофират,пълна липса на контрол, и възпитание от родителя.И глобата е символична.Няма присъди,смях в залата.
19
0
 
2
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 седмица
До 0

Може ли мм..адекватно да обясните,кое е неадекватното на немските коли?И кое е адекватното на френските,или японските примерно?За да се пазя от всякакви неадекватни коли,управлявани от адекватни водачи,защото е опасно,нали разбирате?Адекватност му е майката.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
"в първите една-две години след вземането на книжката водачите продължават практически да се учат"

В първите 1-2 години младите шофьори се опитват да спазват правилата, после виждат че не се вписват в байганьовщината и се адаптират - почват да карат като всички останали(несанкционирани), после вече се получават глупостите...
17
2
 
4
 
! Отговори
Ужас преди 1 седмица
Много некомпетентни експерти.
Проблема е в липсата на контрол, безнаказаноста и несъбирането на глобите.
16
1
 
6
 
! Отговори
ЗзЗ преди 1 седмица
проблемът е в Ганчовьите които карат като и.диоти и се оправдават че КАТ не си вършели работата. В едно развито общество, самото общество се саморегулира, а не разни тоталитарни паразитни структури на министерството на вътрешните работи.
15
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблемът е неработеюият КАТ, заради който има толкова много нарушения по пътищата. На това отгоре КАТ успешно проми мозъците на онези 80% и сега те са твърди убедени, че шофьорите са виновните -манталитет, възпитание, култура, чип,обучение, ... и други дивотии.
14
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблемът е че 85% от населението са милиционери.
13
6
 
2
 
! Отговори
0 преди 1 седмица
катастрофите са вследствие лошите пътни условия/магистрали/.лошите коли/германските коли имат много лоши характеристики ,като пътно поведение/лошите шофьори/99.9 процента от шофьорите никой не обучава на пътна логика в световен мащаб/.повечето шофьори шофират както им падне,което в комбинация със неадекватните коли/най вече немските/води до хаос на пътя.това са неща които са непоправими, защото хората които са натоварени да се борят с този хаос са незаинтересовани/печалбари /за които пътната в
12
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблемът е в манталитета на някои шофьори
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Шофьорските курсове (обучението) няма нищо общо с катастрофите. Почти всички катастрофи в България се дължат на две причини лоши пътища и много нарушения поради липсата на контрол за спазването на правилата. Според КАТ виновни са шофьорите в България, че не са единствените в света, които да спазват правилата без контрол от страна на държавата.
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Плиткоумие до какет.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблемът е че в София и големите градове ти късат задника по 10 пъти те връщат и преповтаряш безумни изпити понякога изпитващият откровено се подиграва с теб карайки те да извършиш нарушение ако откажеш-къса.Ако изпълниш-пак къса щото си в нарушение.Отивате на село или в някой умрел град с две улици и без светофари давате някой лев на изпитващият карате 200 метра тръгвате и спирате и печелите СУМПС.После дивите селяни като се натоварят в ръждивият крив дръгел с 200 коня-газ до гроба.Е затва.
8
2
 
0
 
! Отговори
Бобчо преди 1 седмица
Според мен трябва много да се наблегне на карането извън града, на натоварени пътища да се учат да карат с потока, да изпреварват, да спазват дистанция, примерно София-Варна или някой проход като Хаинбоаз например с тировете в натоварени часове. Така е по-възможно да се научи един млад водач, а не сега от светофар първ-втора, спри, тръгни с някоя 50коня учебна и после да вземе на тати 200 коня БМВто и газ по магистралата. Еми резултата го виждате.