Навършва се една година от ужасната трагедия край Своге, при която 20 души загинаха в автобусна катастрофа. Заговори се за по-строги технически изисквания към такъв тип транспорт, а поставянето и използването на колани в автобусите стана задължително.
Инж. Лъчезар Денков от "Технотест" е на мнение, че при катастрофи като тази край Своге е голяма вероятността пътникът да оцелее, ако пътува с предпазен колан.
"Пътникът щеше да бъде фиксиран, жертвите щяха да бъдат по-малко", категоричен бе инженер Денков пред Bulgaria ON AIR.
С неговото мнение за ползата от коланите се съгласи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
"Коланите не са онова всеможещо спасение за пътниците в автобусите, което ще реши проблемите. Проблемът е комплексен - подготовка, време, почивка, техническо състояние на автобуса, квалификация на шофьора и механика, докторската проверка преди път", отбеляза обаче той в "България сутрин".
"Превозвачът трябва да монтира такива колани. Има такива, които са монтирани, при нас се случва. Това е изискването на законодателството. Напълно конструктивно възможно е. Засега не са дошли, а трябва да дойдат при нас. Има разписани и административно-наказателни мерки", обясни инженер Денков.
А по думите на Захариев след 2007 г. всички автобуси са произведени с колани. Много от автобусите, произведени преди тази година, също са с фабрично произведени колани. Без колани са старите автобуси на регионалните фирми, които извършват превози на къси разстояния, твърди той.
Петър Захариев определи пуснатия за обществено обсъждане проектозакон за пътните превозни средства като недомислица и пълен абсурд. Превозвачите не изключват варианта да излязат на протест.

Новият бум на ядрената енергия в САЩ започва със стар проблем
ДАНС, МВР и армията охраняват рафинерията в Бургас
Човешката цена на бързия преход на Xiaomi от смартфоните към електромобилите
"Екобулпак" ще възстанови обслужването на цветните контейнери в София от утре
Кадър на деня за 9 ноември
Германия ще купи още 20 хеликоптера Airbus за 1 млрд. евро
Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Барса взе тежкото гостуване в Галисия
Интер не остави шансове на Лацио и окупира върха
Нищо ново: Алекс Николов отново над всички
В Лудогорец публично назоваха големия виновник за невижданата криза
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Седмична таро прогноза за 10 – 16 ноември
Трапезата на Свети Мина
Какво да хапвате за здраво сърце, бъбреци и кожа?
Стек хапки с чесново масло и зелен фасул
Предприемач: България става все по-лошо и по-лошо място за бизнес
Самодоволният Пентагон трябва да се поучи от Украйна
Гладуващата сръбска майка към Вучич: Защо се страхува от собствения си народ
Блокадата на правителството в САЩ може да спре доставките на оръжия за Украйна
Докато американците гладуват, Тръмп пирува
От София до Мадрид: Мъглата вече не е просто сутрешен пейзаж, а нов климатичен феномен
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя