Навършва се една година от ужасната трагедия край Своге, при която 20 души загинаха в автобусна катастрофа. Заговори се за по-строги технически изисквания към такъв тип транспорт, а поставянето и използването на колани в автобусите стана задължително.
Инж. Лъчезар Денков от "Технотест" е на мнение, че при катастрофи като тази край Своге е голяма вероятността пътникът да оцелее, ако пътува с предпазен колан.
"Пътникът щеше да бъде фиксиран, жертвите щяха да бъдат по-малко", категоричен бе инженер Денков пред Bulgaria ON AIR.
С неговото мнение за ползата от коланите се съгласи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
"Коланите не са онова всеможещо спасение за пътниците в автобусите, което ще реши проблемите. Проблемът е комплексен - подготовка, време, почивка, техническо състояние на автобуса, квалификация на шофьора и механика, докторската проверка преди път", отбеляза обаче той в "България сутрин".
"Превозвачът трябва да монтира такива колани. Има такива, които са монтирани, при нас се случва. Това е изискването на законодателството. Напълно конструктивно възможно е. Засега не са дошли, а трябва да дойдат при нас. Има разписани и административно-наказателни мерки", обясни инженер Денков.
А по думите на Захариев след 2007 г. всички автобуси са произведени с колани. Много от автобусите, произведени преди тази година, също са с фабрично произведени колани. Без колани са старите автобуси на регионалните фирми, които извършват превози на къси разстояния, твърди той.
Петър Захариев определи пуснатия за обществено обсъждане проектозакон за пътните превозни средства като недомислица и пълен абсурд. Превозвачите не изключват варианта да излязат на протест.

Зад стабилния растеж на юана стоят глобалните амбиции на Китай
Столична община ще обжалва определението на съда за зоните за паркиране
"Дясната ръка" на украинския президент напуска заради корупционния скандал
Капанът на Черния петък: Психологическите трикове, които задействат консуматорството
Австрийските пощи придобиват 70% от българската euShipments.com за 55 млн. евро
Регионалният министър поиска от ВиК операторите да не вдигат цената на водата
Зико пита за протеста срещу бюджета: От "голяма селяния", до "не стойте под юргана"
Електроуреди гърмят в Монтанско след токов удар: Потърпевши искат обезщетение
Банкоматите спират на 31 декември: Замразяват теглене на пари и плащане с карта
България изгони треньор на Грузия
Браво Никола! Българинът 7-и в първата си квалификация във Формула 2
Страхотно! България с трети финал за титла на Европейското
Еуфория в Челси преди битката на върха с Арсенал
Левски има голям инвеститор за нов стадион?
Левски спря една от звездите си за националния отбор
Дневен хороскоп за 29 ноември, събота
Роботът Робърт пристигна с костюм за участие в „България сутрин“
Съвети за безопасно и безпроблемно пътуване до ритрийт центровете на Тайланд
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Месечен хороскоп за декември 2025
Късмет и пари за 4 зодии през декември
Никола Цолов седми в първата си квалификация във Формула 2
Желязков разпореди денонощно наблюдение на река Струма
Община Варна стартира прием на заявления за участие в коледните базари
Блъснаха две деца на пешеходна пътека
Коледни влакове с парен локомотив ще пътуват по два маршрута в страната
Нидерландска школа, бразилско майсторство и италиански стил на SENSHI 29
Китай планира да започне да строи орбитални центрове за данни още през 2026 година
ЕКА получава рекордни средства за космически проекти
Разкриха причините за упадъка на цивилизацията в долината на Инд
Астрономи заснеха космическа пеперуда
Китай ще използва андроиди за патрулиране по границата с Виетнам
Магнитна буря на 28 ноември: Каква ще бъде нейната сила