Експерти: Коланите щяха да спасят животи в трагедията край Своге

Превозвачите не изключват варианта да излязат на протест
23 авг 2019 09:20, Елка Василева
15

Навършва се една година от ужасната трагедия край Своге, при която 20 души загинаха в автобусна катастрофа. Заговори се за по-строги технически изисквания към такъв тип транспорт, а поставянето и използването на колани в автобусите стана задължително.

Инж. Лъчезар Денков от "Технотест" е на мнение, че при катастрофи като тази край Своге е голяма вероятността пътникът да оцелее, ако пътува с предпазен колан.

"Пътникът щеше да бъде фиксиран, жертвите щяха да бъдат по-малко", категоричен бе инженер Денков пред Bulgaria ON AIR.

С неговото мнение за ползата от коланите се съгласи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Още по темата

"Коланите не са онова всеможещо спасение за пътниците в автобусите, което ще реши проблемите. Проблемът е комплексен - подготовка, време, почивка, техническо състояние на автобуса, квалификация на шофьора и механика, докторската проверка преди път", отбеляза обаче той в "България сутрин".

"Превозвачът трябва да монтира такива колани. Има такива, които са монтирани, при нас се случва. Това е изискването на законодателството. Напълно конструктивно възможно е. Засега не са дошли, а трябва да дойдат при нас. Има разписани и административно-наказателни мерки", обясни инженер Денков.

А по думите на Захариев след 2007 г. всички автобуси са произведени с колани. Много от автобусите, произведени преди тази година, също са с фабрично произведени колани. Без колани са старите автобуси на регионалните фирми, които извършват превози на къси разстояния, твърди той.

Петър Захариев определи пуснатия за обществено обсъждане проектозакон за пътните превозни средства като недомислица и пълен абсурд. Превозвачите не изключват варианта да излязат на протест.
 


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
Мнение преди 1 година
Продължавам. Трябва да задължат МПС извършващи обществен превоз да имат видеорегистратори запазващи информацията за поведението на водача на пътя. А сега всеки направил катастрофа или друго нарушение почва да лъже и маже как той всички правила бил спазил. Един видеорегистратор+ карта памет са под сто лева /даже и под 50 има/. И после всичко се вижда.
14
0
 
3
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 година
Що си мисля че шофьора не се е движил със съобразена скорост, съгласно сводката на КАТ? И без колани щяха да бъдат живи.Там на ден минават стотици шофьори и казват че няма проблем.
13
0
 
3
 
! Отговори
Мнение преди 1 година
Експертите са прави за коланите и който се грижи за пътниците си ще ги сложи дори и да не му го налага ново изменение на законите. А за катастрофата край Своге - естествено, че вината за катастрофата е на шофьора на автобуса. Статистиката казва, че от там ежедневно минават кръгло три хиляди МПС, което прави кръгло по един милион на година. Е как другите не катастрофираха, а само този? Пътя е еднакъв за всички преминаващи по него. И аз съм минавал поне петдесет пъти от там. Никакъв проблем няма.
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хайде сега, коланите били виновни, а не асфалта и като цяло лошо направения път край Своге. Всичко друго, само не и ГЕРБ да сипризнаят вината.
11
3
 
7
 
! Отговори
Константин преди 1 година
Те са откраднали от ширината на пътя и водачът не е успял да вземе завоя, и ето го резултата. Ама прикриха краденето на пътя, защо после го разширяваха, ако е наред. Крадливи ***. Много ми е интересно как превозвачите ще оборудват всичките си автобуси с колани, или ще купят нови. Тази са луди, няма да има кой да изпълни условията. Септември ще бъде интересен и протестен. Земеделие, животновъдство, здравеопазване, съдебна система, транспорт и т.н нищо не е наред.
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Прав е 4, ако Борисов ни строи ;) магистралите и пътищата с качествен асфалт,хората щяха да са живи.
9
2
 
2
 
! Отговори
Шопо преди 1 година
Ъхъ...Па ако и пътят беше наред ...Па ако и автобусите не бяха на по 25-30 години...
8
3
 
0
 
! Отговори
Един ут селу преди 1 година
До 6 от 5Мии не че нешту ... ам ся куланя ползвувал ли си го?Чакаш едно копченце и века си отварзан..
7
1
 
3
 
! Отговори
Стамат преди 1 година
Лудкооо, Лудко, що си толкова не остър?
6
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко щяха да са жертвите от горящи или потъващи в река автомобили и автобуси , ако бяха вързани ???????
5
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 3Еш па тоя ... цял свят е голямо нещо. Ами право на избор си е. Живота си е мой!
4
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам за коланите, но със сигурност хората щяха да са живи, ако оня крадлив хипертоник не краде и изнудва фирмите за 40 процента кешбек. Асфалта и пътя като цяло, не отговаря на изискванията, а тоя нафталинов експерт говори за колани. Минку рушвета пък си знае несъобразена скорост, в случая водача не се е съобразил с това че герберастите крадат като разпрани и всичко е бутафорно, направо като декор.
3
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добре си пише в статията, че причината е комплексна, но коланите са щели да намалят негативните последици.В белия свят такива има в автобусите и се плаща глоба при непоставянето им.Който желае да се прави на интересен как коланът му стяга голямото шкембе - плаща - с пари и с живота си.
2
7
 
9
 
! Отговори
Лудко преди 1 година
"Експерти: Коланите щяха да спасят животи в трагедията край Своге"Крретени! Ако пътя отговаряше на минималните изисквания въобще нямаше да има катастрофа, бе!!!
1
8
 
12
 
! Отговори
ха сега преди 1 година
Асфалта негоден пък се отнесоха за колани. Ами то по тая логика и багаж нетрябва да се качва в автобуса, защото при катастрофа може да запуши пътя или някой лаптоп да падне върху чужда глава.