Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България

В основата е големият вътрешен пазар в съседката ни
3 окт 2019 08:20, Нели Христова
432
Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България
Снимка: Reuters

Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe, основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Още новини от автомобилния свят четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


432
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
332
1
 
2
 
! Отговори
да ама не преди 3 години
аз имам друго обяснение -в управата на фолксваген обичат турската любов
331
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
След дизелгейт къде ли на друго място ще може да си продава колите Фолксваген.Очевидно не са могли да намерят решение на проблема с емисиите на азотни газове и се изнасят от ЕС.
330
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е как така в Турция има 150 автомобила на 1000 души, а в България има 506 на 1000? Изключвайки Истанбул където има и известно количество нормални хора, да не би в анадолската провинция на тази модерна демократична държава която въобще не е в средновековието, мъжете да не позволяват на жените си да шофират?
329
10
 
15
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 4 години
Господа от този продажен електронен вестник! Не можете да запушите гласа на Химлер и на българския народ! Волксваген в България няма да прави завод, поради същата причина, поради която нямаме АЕЦ Белене и тръбопровод Южен поток - защото мутрите, които управляват държавата ни и ви плащат, за да пишете платени статии в тяхна полза и да триете коментари на разумните българи, са абсолютни поклонници на САЩ и Турция! Навеждачи!
328
6
 
17
 
! Отговори
*/* преди 4 години
Честно , не мога да повярвам.Чета ,че Турция това,Русия онова, а ние сме .....ех ние само какви сме.Абре хора,разберете ...НИЕ НЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ НИЩО...ама съвсем нищичко.Произвеждахме мотокари,хладилници ,кораби и т.н Дори домати и краставици.Сега ги внасяме от Полшя ,Холандия,Македония и пак Турция.Даже читави хора не произвеждаме...Нищо и тях ще си внесем ,щото нашите си заминаха.
327
6
 
7
 
! Отговори
А ся де преди 4 години
Голяма радост в Турция,че ще слугуват на немеца за шепа имамбаялдъ и две глави лук,без да ходят до Германистан.
326
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България искат да работят само "на бюро". Няма кой да работи.
325
5
 
3
 
! Отговори
Мда преди 4 години
Турците да не бързат да се радват и злорадстват.Който може да чете на английски,да погледне предния пост!
324
4
 
6
 
! Отговори
турция преди 4 години
турция е бангладеш за европа евтина работна ръкавсеки си гледа интересите
323
1
 
5
 
! Отговори
Ала бала преди 4 години
важното е нашите лалугери да отнесат въпроса с незаконните обещания на Турция към ваген. време е ЕС да върне митата за Турските домати, *** , хладилници и коли.
322
0
 
6
 
! Отговори
ххх преди 4 години
а ФВ как ще обясни че султана доскоро ги наричаше фашисти? .... или че за да получат тези субсидии трябва да не продават в Европа? истинската причина са катарците в борда на директорите
321
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Фолксваген как ли ще реагират на Дезинформацията
320
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Обеснява ама един американски сайт а не Германия , да не мислите хорат за агнета , толкова е лесно да се види в гугълС тоа Фейк нюз над 300 коментара , Бизнеса върви ...................
319
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
провал мухобойко
318
2
 
10
 
! Отговори
ВИДИМИ РЕЗУЛТАТИ преди 4 години
без думи !!! Германия ползва руски газ ( потоците са за германия). продава на руския пазар..... само ние плюем по тях..... църв.ули и парц.али, цен.таджии сне си........
317
1
 
7
 
! Отговори
БАСИ преди 4 години
Това е най големия провал, сега беше момента да се докажат. Прекалено голяма част на икономиката се държи на строителството, а това е голям проблем, защото щом замирише на криза първо там се отразява.
316
2
 
15
 
! Отговори
Vivko преди 4 години
След случилото се пак ми обяснявате ползите от членството в ЕС
315
1
 
20
 
! Отговори
БАСИ преди 4 години
Турците са в НАТО ама си купиха С400, не са в евросъюза ама концерните си правят там заводите, имат тоталитарен лидер ама на никой не му пука.Големите лидери не ги потупват по рамото и им благодарят, а си гонят интереса на държавите на всяка цена.Като гледате потенциала в апрламента, как си мислите че някой от там има качества да се пребори за каквото и да било, те само знаят да целуват ръка.
314
2
 
12
 
! Отговори
ТОДОР ЖИВКОВ преди 4 години
Защото Тиквата е обоснован турски агент.Няма Ю Поток,Няма петролопровод, Няма АЕЦ БЕлене, Няма и Завод на Фолцваген(Предложи Пловдив, дето няма нищо-летище,пристанище и т.н)
313
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До TURKTIR 336Турция е сила един ден пак ще ни бъдете раи.......Няма да ви бъдем рая а граждани като вас на една по-добра държава каквато е Турция! Здравеопазването ще ни е сностно както и пенсиите.