Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
8
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
На леваците,дърветата около пътя им пречат!Виждал съм жени,които ще сложат много мъже в задния си джоб!Стара английска поговорка гласи,че никой мъж няма да си признае,че е лош шофьор и любовник!
10
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Цецо 21 смА на ромите кой им дава книжка без да са карали курса - инструктора и изпитващия - българи
9
1
 
26
 
! Отговори
Сократис преди 3 години
Няма стара кола! Всеки автомобил, независимо от годините, минава ежегоден технически преглед.Всеки автомобил, независимо от годините си, периодично влиза в сервиз и му се подменя всичко, което е износено, със нови части.Един "стар" автомобил е стар само по регистрация.Редовен технически преглед, платен пътен данък, редовна Гражданска отговорност-това са критериите, а не лобистко говорене и пробване на обществените нагласи!Ако някой ви насажда вина, че имате такъв автомобил можете да го осъдите!
8
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Бирено мечеКоментарът ви не е политкоректен
7
5
 
17
 
! Отговори
1234 преди 3 години
От пътищата е не от колите. У нас са най стари, в германия най бързи пък са с най ниска смъртност! А да, там няма път без маркировка, мантинели, неосветени градски участъци, шубраци и дървета стесняващи пътя, дупки, шахти една педя нагоре и надолу от пътя и.н тук нищо от това го няма и няма намерение да се прави от ШАЙКАТА
6
1
 
20
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Преди няколко дена свалих един пиян *** от БМВ!Вечер да караш из Варна си е руска рулетка!Свидетел съм,как полицаите прибират дваисетачки от Пияни и дрогирани лапещаци нощем!Какво значение има възрастта на автомобила,след като водача няма мозък!А по друга тема старите автомобили са правени с качествени части и затова са трън в очите,на автопроизводители,вносители и търговци!
5
9
 
8
 
! Отговори
Факт преди 3 години
Много жени седнаха зад волана , влачи се в лева лента с 30 , предпоставки за ПТП. Жените не трябва да карат !
4
4
 
20
 
! Отговори
Йебре преди 3 години
Навремето само жиги и молери карахме, нема Asc , Dsc тракшъни,камери ABS , спорачния път беше пословично дълаг. А зимната гума не беше измислена. И пак карахме и не бехме такива левации !
3
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И старите и новите коли имат ФАРОВЕ. Те пазят от катастрофи.
2
5
 
21
 
! Отговори
Пффф преди 3 години
Това не е защото колите са стари айде да не се лъжем ! Карат пияни комплеексарчета дето идея си немат от шофиране, останалите знаците незнаят, сега колите Ви виновни
1
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И това откога е новина?