Реформата в БДЖ: София - Бургас ще се взима за 4 часа и половина

Гуцанов: Хората имат услуга, която е била през 18-и век
Обновена: 18 фев 2022 10:16 | 18 фев 2022 10:16, Анисия Иванова
50

"Сливането на дружествата в БДЖ е част от оздравителната програма. Имаме 3 структури. Цялото тежко мероприятия искаме да стане както до 2002 г. - едно единствено предприятие. В момента всичко е по 3, което не е ефективно. Локомотивите са били разделени механично и нямат необходимата ефективност, която може да се получи при това сливане", обясни председателят на транспортната комисия в парламента Борислав Гуцанов в "България сутрин".

Днес ще бъде обявена оздравителна програма за БДЖ. Очаква се промените да бъдат видими до 6 месеца. Вливането на двете дружества за пътнически и товарни превози в холдинг БДЖ се очаква да приключи през септември.

Започнати са експерименти за скоростта на влаковете. През март подбалканската линия ще стане постоянна и за малко над 4 часа и половина трябва да се стига от София до Бургас. Съизмеримо време с това на автомобилите, отбеляза Гуцанов. Във влаковете трябва да има интернет и ресторант вагони.

"Още от следващия месец ще има друга скорост. Нормално ли е в 21 век да стигаш с влак от София до Варна за 8 часа и половина? Бургас - София - около 6 часа и половина - 7 часа. Има закъснения, условията вътре са ужасни. Искаме "зелена" енергия и хората да се чувстват комфортно, а не правим нищо по тази тема. В един вагон ще умреш от горещина, в друг - от студ. Четири пъти са намалели превозите - около 20 млн. за година", заяви Гуцанов пред Bulgaria ON AIR.

Той алармира, че през годините са раздадени милиарди лева, а насреща няма нищо извършено бързо, правилно и сигурно. Превеждани са авансово пари, без да бъде свършена никаква работа. Докладите за нарушенията ще бъдат предадени на съответните органи.

"С лопата и кирка да бяха полагали жп релсите, щеше да стане по-бързо от това, което е в момента. Не може хората да имат услуга, която е била през 18-и век. Да не говорим как са закрити заводите за ремонт на локомотиви в България. Отиват на ремонт в други страни. Това нормално ли е? Има възможност в София, Пловдив и Варна да се правят ремонти", подчерта Гуцанов.

Предвидени са покупките на нови локомотиви и вагони. Близо 2 млрд. евро са средствата, които ще бъдат взети от общите по Плана за възстановяване и устойчивост за съживяване на сектора.

Над 100 представители на морския бранш са присъствали на среща за реформа и развитие на пристанищата у нас. Предстои нова среща в Министерството на транспорта следващата седмица.

"Пристанищата във Варна и Констанца бяха съизмерими, в момента Констанца е 11 пъти преди Варна. Кой допусна това нещо? Може да се направи инвестиция в България, така че този, който направи инвестицията, да докара и товарите тук. Интермодален терминал във Варна, интермодален терминал в Русе и ще задминем Констанца", каза още Гуцанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
0
 
! Отговори
НЕчовеци преди 2 години
Започва да ми харесва как управляващите се извращават с България!
42
0
 
2
 
! Отговори
Алф1 преди 2 години
Навремето преди 50 години имаше експрес Чайка пристигаше за четири часа,и нещо ....а сега деградира България дали ще я има след 50г...нали беше лошо ори комунизъма!
41
2
 
0
 
! Отговори
Владо преди 2 години
Фантазьори.
40
1
 
3
 
! Отговори
Роко Скиавоне преди 2 години
Това ако стане за 4 часа и е вярно ще се кача на влака и ще скоча от прозореца на купето когато минаеа над Дунава в Будапеща.иначе с кола се минава за 9-10часа.То и сега го има този международен влак,заради него понякога на Мездра се чака по 2 часа закъснение докато пристигне
39
3
 
2
 
! Отговори
You преди 2 години
НикСъбев ще го поправи човечеца.Ще каже, а той се е объркал и е казал 4ч,а те са 14ч.Ще има едине и пиине 14часа,мезета,вино,танци и забава. Какво лошо има да пътувам 14часа така.
38
2
 
5
 
! Отговори
Не вярваме! преди 2 години
Преди 89г. експресите се движеха много по-бързо! Господинът, дарил 300000 на ПП трябва да си избие парите. Как? Ще и прибере комисионните за скъпите влакове! А релсите...по-нататък, трайте за зелена трева!
37
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ще има, ама билета ще е 150лв и да има достатъчно пътуващи, това що не го казвате? То всяко нещо си има цена. Така само да казваме, че нящо не е както на запад е най-лесно.
36
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Преди 1989 влаковете се движеха по-бързо отсега, а трябва да е обратното.
35
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Когато отгоре кажат да се кара бързо, а пътят не го позволява, става Хитрино. И този господин такива ги говори. Ще нареди да се стига за 4 часа сигурно...
34
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами прав е министъра.Много се крадеше в БДЖ.И особено от частните превозвачи по линиите.А *** и там вече"мандалото"ще хлопне.
33
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стига се бавно понеже локомотивите и вагоните са стари... много стари. Натиснат ли ги пак ще вземат да се палят през ден.
32
4
 
14
 
! Отговори
дцо преди 2 години
Чета научнофантастичен роман... БДЖ и 1 трилион инвестиции да получи няма да се оправи
31
2
 
7
 
! Отговори
българина преди 2 години
а софия варна кога или и вие като бмб за е бах те Северна България?
30
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Още помня като студент как съобщаваха на гарата "Влакът се движи с неопределено време закъснение".
29
4
 
8
 
! Отговори
14 преди 2 години
Забравил е една единица пред четворката :)
28
4
 
14
 
! Отговори
До ВБЗ преди 2 години
Пак повтарям: ТОВА Е САМО В ЮЖНА БЪЛГАРИЯ! СЕВЕРНА КУЧЕТАТА Я ЯЛИ!!! Всички плащат данъци, но само южна България печели!
27
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 24 - Ами само малко над: 2-3 часа над над 4 часа и половина )))
26
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това за скоростен участък по БДЖ, бърз влак за 4 часа, влак стрела за 2ч итн го слушаме от времето на ЦАРЯ вече 21 години. Тия са поредните дето говорят и обещават. Аз обаче вече не вярвам докато не видя!
25
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Приказки на ан гро, глупости на търкалета. Ще задминеш Констанца, кога си видиш ушите. А тия терминали колко милиарда струват и кога ще ги избиеш баш в кризата? Човек с фамилия Гуцанов ще ти оправи икономиката, чакай!
24
2
 
21
 
! Отговори
ВБЗ преди 2 години
По Коледа ми се наложи да пътувам с влак София-Бургас и мога да кажа повече добри отколкото лоши неща. Влакът тръгна точно на обявената минута. Беше чисто имаше парно и от никъде не капеше :) . Беше обявено време за пътуване 5-50 мин ,а стигнахме за 5.45.Караше доста бързо по-едно време и си пуснах гпс-са и се движихме с 132км/ч. Влака беше пълен до горе имаше правостоящи и проблема с дублиране на местата все още го има.