80% от катастрофите са по вина на младите шофьори

Статистиката сочи, че дамите са по-внимателни зад волана
23
80% от катастрофите са по вина на младите шофьори
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Около 70 -80 процента от инцидентите на пътя са по вина на шофьорите с малък стаж зад колана. Това стана известно на открит урок по пътна безопасност в БЧК по повод на Деня без загинали на пътя – 21 септември. Мероприятието се проведе в рамките на Седмицата за безопасност на пътя (16 - 22 септември).

Статистика сочи, че на пътя у нас средно всеки ден загиват между един или двама души, а броят на ранените понякога стига до 50 души. Част от пострадалите получават тежки увреждания, като дори се стига до парализи за цял живот.

„Плашещо е, че високият процент от инцидентите възникват именно по вина на младите водачи. Миналата година в такива произшествия са загинали над 100 души. Причините са голямата самонадеяност и самоувереност на шофьорите", каза старши инспектор Лъчезар Близнаков, който е и председател на комисия, която има за цел да обследва пътнотранспортните произшествия с участието на водачи на МПС със стаж до две години.

„Вие сега придобивате права за управление на МПС, утре ще сте на пътя и трябва да сте наясно с рисковете, които се крият при движение по пътищата, не само като водачи, а и като участници в движението“, обърна се той към начинаещите шофьориь цитиран от БТА.

 „Недейте да надхвърляте способностите си. Сега сте придобили знания и умения, които са минималната основа, а в някои случаи дори не са достатъчни, за да се движите безопасно“, посъветва още младите водачи инспектор Близнаков. Той добави, че „ако не ви е мил вашият живот, поне пазете живота на другите“.

На въпрос дали са уверени да карат в София, начинаещите водачи отговориха почти единодушно с „не“. Основната причина е изключително интензивния трафик в столицата. В тази връзка той посочи, че би било добре, ако младите шофьорите кормуват в присъствието на придружител с по-голям опит.

„Статистиката сочи, че дамите са по- внимателни сред шофьорите. При мъжете надделява обратното, но това изиграва лоша шега“, каза Близнаков.

Като основни причини за произшествията с МПС инспекторът набеляза отнемането на предимство, несъобразената скорост и неосигуряването на достатъчна дистанция с превозното средство отпред. Той обърна специално внимание на необходимостта от поставяне на колани по време на движение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още по темата: шофьориктастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То затова на младежите под 50 годишна възраст не трябва да се дават шофьорски книжки.
19
0
 
2
 
! Отговори
Останалите 20% преди 1 година
са пияни, дро ги рани или с психически отклонения, както и комбинация от изброените! Но важното е, че има осигурен полицейски чадър над тях и виновни се оказват жертвите, че са попаднали на неподходящо място в неподходящо време :(
18
0
 
4
 
! Отговори
Joko преди 1 година
Немого отдавна една джибра, пардон калинка искаше да въведе проверочни изпити за водачи на 60 г... Някой спомня ли си тази дивотия ? И какво излезе...
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Прав си не знам от къде ги вземат тия книжки в маалата никой не е ходил на курсове
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Безспорно е че дамите са по-безопасни шофьори но като джентълмен аз не искам статистика дали мъжете или жените са по-безопасни шофьори а статистика при паркиране кои са по-добри, сори но там мъжете превъзхождаме дамите.Иначе има много мъже самоубийци зад волана, така че не е коректно да сравняваме мъжете и жените в областта на безопасността при условие, че при жените няма самоубийци зад волана.
15
0
 
0
 
! Отговори
Туй преди 1 година
Което е чудно защото старите би трябвало да заспиват повече и да имат бавни реакции, явно са им отнети книжките навреме. но така или иначе Всеки живот завършва с катастрофа и смърт и се причинява предимно от неопитни млади родители на децата си. И правилото е 80:20
14
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
значи липсата на маркировка, знаци, неадекватна светофарна система, дупки които те принуждават да правиш нарушения, за да не си потрошиш колата не са проблем, проблем са младите, трябва да ги принудим да ходят на курсове(наливайки пари) целогодишно, даже на работа няма да ходят, по цял ден кормуване и листовки...
13
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До ДА___в Америка, хората се явявват на изпит със собствена кола (имат право да ги обучават хора имащи книжка - майка, баща, съсед) и ходили на курс и листовки ако искат, взема се книжка за по-малко от час без да те доят всякакви инструктори, таксички и тн, значи не е от курсовете, които тук са само за да дерат хората
12
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ето ви два цитата от статията 1."На въпрос дали са уверени да карат в София, начинаещите водачи отговориха почти единодушно с не."2."Причините са голямата самонадеяност и самоувереност на шофьорите", каза старши инспектор Лъчезар Близнаков" . Къде според вас господа инспектори се крие истината.
11
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
мое наблюдение: скъпа кола фучи в насрещното, спира я полицай, вътре мазен чичак, след 2 думи полицая само дето не му се извини, че го е спрял... разликата с младите шофьори е в това, че нямат необходимата власт, или пари, или адвокати, или познати с такива, друг случай: дядо не спазва знаци, светофари, пешеходни пътеки щото не разбрал, не видял... а младите ги набеждават с тестове за наркотици, които изобщо не са по европейски стандарт и засичат остатъци от трева 3 месеца назад
10
2
 
21
 
! Отговори
Гиб Мелсън преди 1 година
Ниския коефицент на интелигентност при шофъорите е най-големия проблем. Днес карам с 90 при разрешена скорост 90 и всички ме изпреварват. Камиони, Тирове, коли. Само каруца не ме е изпреварила а карам с 90 което ми се вижда прилична скорост. От тези всички половината не могат да изпреварват п;равилно. Значи гледам в огледалото забива се в мен буквално на два три метра и чак тогава предприема изпреварване. И всеки път изтръпвам. Ами ако ми се развали колата в този миг или ми стане лошо?
9
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До ДАПриятелю няма смисъл да си подмятаме реплики.Минал съм през същото и въобще не мисля ,че е изиграло роля в уменията ми.Уменията се придобиват от практиката не от курса или изпита.Самосъзнанието и уважението като липсват.Обучението не ги променя.Мислиш ли ,че минаващите на червено не знаят ,че е забранено.Мислиш,ли че този който кара с 200 на Тракия не знае за ограничението.Знаят но дебилобунтарското мислене родено от новото време е проблема не обучението.
8
2
 
6
 
! Отговори
П.К. преди 1 година
Сто процента на катастрофите са поради кампанийните проверки и мижавата "дейност" на Министерството на вътрешните работи.
7
1
 
16
 
! Отговори
ДА преди 1 година
До Анонимен-Нищо му няма на обучението.То дава толкова колкото е давало преди.Изобщо не е вярно!Преди да взема кножка,ХОДЕХ два пъти в седмицата на курс-теория,учехме листовки и всичко,което може да се научи на теория!Имаше Полигон!Имаше градско и извънградско и вечерно шофиране!Изпита беше първо психотест,после листовки,полигон и ако си ги взел-с полицая,градско.Сега,така ли е!?Взимат книжка,кой с плащане,кой с връзки,карат по няколко часа из града с 40 км и са готови.
6
0
 
8
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 1 година
Така е. Шофьор е професия, а не хоби!
5
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо му няма на обучението.То дава толкова колкото е давало преди.Как ще интерпретираш наученото зависи от багажа в главата.Проблема на новите поколения е ,че им липсва чувството за задължение.Повечето живеят с мисълта ,че всички около тях са им длъжни,а те нямат отговорности пред никого и нищо защото се считат за много специални втълпено от комплексираните им родители.И до това води резултата не само в шофирането.И не е от възрастта ,а от човека каквито са на 18-20 същите ще са и на 50.
4
0
 
12
 
! Отговори
Шофьор преди 1 година
В Германия 30% от катастрофите са от лоши пътни условия. Излиза, че имаме по -добри пътища от тях.
3
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Управляващите са неспособни да се справят с положението защото са заети да правят схеми от които да крадат. Това е основния и най-голям проблем на държавата.
2
15
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БЧК да не са отдел на БКП, че да ми казват как да карам ??
1
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Обучението е много лошо, а и те не желаят да спазват правилата за движение! Учебните се влачат по улиците като мравки. Учете ги малко по-пъргаво да карат с допустимата скорост за градски условия!!! Какво е това да се влачат едвам едвам. Значението на думата транспортират си губи значението.