Проверяват договорите на мобилните оператори

Широки проверки
21 дек 2022 18:22, Росен Стойчев
25
Проверяват договорите на мобилните оператори
Снимка: БГНЕС

От Комисията за защита на потребителите обещават санкции до 70 000 лв., ако бъдат установени нарушения в общите условия в договорите на мобилните оператори или за финансовите институции, съобщи пред БНР председателят на КЗП Стоил Алипиев.

Още по темата

До края на т.г. ще приключат проверката на мобилните оператори, а в началото на 2023 г. ще обсъдят и резултатите от проверките на банки, фирми за бързи кредити и лизингови компании.

„Предоставянето на услуги, без потребителят да знае за това, е нелоялна търговска практика”, поясни той. Преди дни бе обявен сигнал за подобен случай, в който се вписва застраховане на декодер.

"Сключване на застраховка без желанието на потребителя отвсякъде представлява вид предварителна продажба", отбеляза Алипиев.

За нелоялни търговски практики глобите стигат до 50 хиляди лева, а при повторно нарушение могат да достигнат и до 70 000 лв. От Комисията сега не проследяват кампанийно нелоялни практики.

"Това е вторият проблем, който сме дефинирали на пазара. Използването на нелоялни търговски практики, в съчетание с неравноправните клаузи сериозно изяждат доходите на потребителите", коментира Стоил Алипиев.

Като неравноправни клаузи при мобилните оператори се разглежда например изключително кратък срок за вземане на решение от потребителя, или задължение за него да заплаща услуга, която не ползва.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
1
 
! Отговори
ехо преди 1 година
До А ситния шрифт?А нормално ли е да получиш на 3 декември фактура за дължимо за месец ДЕКЕМВРИ???
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дано видят а1 как правят договор четри години след приключване ми вървят фактури от тия.е живи и здрави
19
2
 
24
 
! Отговори
4 преди 1 година
И като ги проверяват, какво? Едните си ги проверяват, другите продължават да си лъжат, и само дрън, друн. Държавата на "нищо правенето".
18
0
 
19
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
А за ситния шрифт и да проверяваш и да не проверяваш...та нали трябва да ползваш телефон! И да смениш операторите, при другите също е така. Въпросът тук е принципен, защото макар да се води, че това е конкуренция, то няма как трима монополисти да са конкуренция. Трябва да се изкоренят подобни практики, защото това е все едно държавата да е монополист, но в много по-лош вариант за джоба ни. Ако беше краставица да струва пет лева , ще кажа-м.ната му, няма да ям крастаеици, а евтини домати.
17
0
 
17
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
То нали навремето стана така, че като изтече договора да минаваш на безсрочен. Аз още съм на единия оператор с два безсрочни договора по 5 лева. Обаче като стана така се усетиха как да печелят повече и въведоха подобни нелоялни практики като тая, при изтичане на определен срок, да плащаш много повече за дадена услуга или ако ти изтече договора, да продължаваш с огромно увеличение на цените.
16
0
 
16
 
! Отговори
1. Защо договорите преди 1 година
представляват такива огромни формуляри, които са трудни за изчитане и осмисляне? 2. Защо "Виваком" изнудва хората, желаещи да запазят стационарните си телефони, като ги задължава заедно със стационарния телефон да ползват цял пакет услуги - задължително и телевизор, и интернет? Някои възрастни хора не ползват интернет, но го плащат. Други искат да запазят стационарния си телефон в жилища, които не позват целогодишно и не желаят там телевизия и интернет, но ги изнудват да платят такава услуга.
15
0
 
18
 
! Отговори
А ситния шрифт? преди 1 година
Проверявате ли го? Щото най-големите измами са точно там!
14
1
 
35
 
! Отговори
Гумичка за триене преди 1 година
Новата мода е да ти звънят няколко месеца преди да ти изтече договора, и се почва едно диктуване по телефона колко сте лоялни как тоя пакет е само и единствено за вас как вие сте най добрия клиент! Измамници братче кво да ги правиш! Една ми се обади да ми подарява таблет(щото съм лоялен) ама с 20 лв месечно нет, подарък??????????????!!!!
13
1
 
28
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 1 година
Мобилните Оператори в България станаха като Путин и Газа .Време е да се приемат Закони за Санкции .Много хора си дават месечните доходи за НИЩО получено от Мобилния Оператор - пример - вчера Баба ми беше получила СМС от Йетел - ако утре не дойдете в Офис , ще ви начислим 1,2 лева Такса всеки Месец , Абонамент .ДАНС или ЕС , ЕК или САЩ трябва да се намесят за да Защитят Старите Хора .
12
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И какво направи Корнелия Нинова която тогава беше министър на икономиката? -Нищо. Само каза, че това увеличение е незаконно, но въпреки всичко мобилните оператори увеличиха таксите с 1-2 лева
11
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На мен А1 ми увеличи таксата с близо 2 лева от няколко месеца но договорът ми изтича през юли 2023 година.
10
1
 
22
 
! Отговори
до 12 преди 1 година
т.е. ако искат да ви увеличат таксата имат 2 опции - да ви предложат анекс с новата цена, с която ако сте съгласен да подпишете или може да се възползват от клаузата в стандартните договори, в която се казва че всяка от страните може да прекрати договора с едномесечно предизвестие. Автоматично вдигане на таксата няма как да стане законово. Ако не сте подписвали анекс, можете да си потърсите правата.
9
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 11 С договор съм за 2 години който изтича през м.11.2023 година.
8
0
 
19
 
! Отговори
до 7 преди 1 година
Булсатком имат своите доводи с увеличените цени на всички материали, енерго носители, с увеличени заплати и т.н. НО не се прави така автоматично. Ако сте с договор - едномесечно предизвестие за прекратяване, както е по-договор. Ако не сте с договор - просто ви се предоставя новата ценова листа и вие си решавате дали ви изнася или не?
7
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България всеки ни обира кой как може. Къде са институциите, къде е контрола? А вижте и цените по магазините които са по високи и от западноевропейските, а заплатите и пенсиите ни 5 пъти по ниски от техните.
6
1
 
7
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 година
Хилярдери ей долна система
5
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо само на мобилните оператори? Таксата която плащах на булсатком преди беше 15,80 лв. а от 3 месеца я увеличиха на 19,99 лв. Защо????
4
0
 
30
 
! Отговори
Мдаа преди 1 година
И от кой се плащат глобите? От балъците абонати. Едвам се преборих за прехвърляне на предплатен пакет, който за моето потребление излиза 10 кинта на месец с 800мин и 12GB интернет, т.е. над 2 пъти по-евтино от договора който се опитваха да ми набият. В цивилизования свят всичко има предплатена опция: плащаш - ползваш, не плащаш - не ползваш. Кви са тия договори, кво е това чудо? За някой който спи с телефона сигурно е ок е да плаща 35-40 лв., ама не всички сме такива.
3
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво са 70000лв. за мобилен оператор, жълти стотинки.
2
1
 
29
 
! Отговори
Обективен преди 1 година
Ами аз подадох сигнал до КЗП , че в каталозите на Лидъл редовно има подвеждаща реклама " двойно повече " ако вземеш два артикула , а отдолу на страницата пише " намалението с 50% важи за втория продукт" , което си е чиста измама , но вече 2 месеца подобни реклами си продължават, явно КЗП е "претоварена" и не взима отноошение по сигнала.