70% от пътническите вагони не са минавали капитални ремонти

Средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години
12 яну 2023 10:16, Анисия Иванова
27

За последната година и половина има общо 28 случая на запалвания в подвижния състав на БДЖ.

15 са запалванията в БДЖ при товарни и пътнически превози. Взехме спешни мерки във връзка с това, че напоследък се наблюдава недостатъчно обезпечаване с резервни части за текущите ремонти и мониторинга му. Положението в някои от депата за поддържка на локомотивите е почти критично. Условията на труд са в окаяно състояние, което е довело до отлив на голям брой от персонала, има над 380 вакантни длъжности. Това заяви зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски в ефира на "България сутрин".

Още по темата
По думите му служебното правителство е заварило във фрапиращо състояние и новите 7 смарттрона, които бяха доставени през 2019 г. - именно заради непредвиден договор за поддръжка.

"Не можем да говорим за липса на изправни локомотиви и вагони, а по-скоро за липсва на добро поддържане и мониторинг. Разпоредил съм на БДЖ да достави системи за контрол на електрическите части на локомотивите, които доведоха до събитията в последно време", каза зам.-министърът.

Гостът подчерта, че средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години. По Плана за възстановяване очакваме нови 70 push-pull влакове, двуетажни такива и електромотриси. Предвидено е процедурата да бъде обявена през януари, а най-късно до юли да има договор за доставка.

"Сроковете по процедурата предвиждат доставка в рамките на 36 месеца или през 2026 г.", поясни Папукчийски.

Пред Bulgaria ON AIR гостът каза още, че около 70% от пътническите вагони не са претърпели капитални ремонти.

"Подготвя се процедура за ремонт и модернизация на 207 вагона от парка на БДЖ. Предвидено е най-малкото да бъде изградена противопожарна система, която липсва към момента", констатира той.

Според Папукчийски, докато качеството на услугата не бъде подобрено, не можем да коментираме промяна в цената на билетите.

"Трябва да гоним повишаване на параметрите. Не можем да се похвалим с висока средна скорост на територията на мрежата", отбеляза гостът, като допълни, че в рамките на първите 6 месеца на годината пътниците би трябвало да могат да си закупят онлайн билет.

"Едни от основните клиенти на БДЖ са младите българи", каза Папукчийски.

Зам.-министърът на транспорта коментира и ситуацията в Сърбия, където цистерни с амоняк дерайлираха край Пирот. "В момента в Сърбия имаме два 50-тонни крана, 11 служители на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Надявам се движението да бъде възстановено още утре", обяви той.

Папукчийски направи и равносметка за свършеното към момента от служебния кабинет. Той отличи като успех задействането на процедурите по Плана за възстановяване, споразумението за изграждане на трети мост на река Дунав, подобряването на корабоплаването.

Гостът алармира, че състоянието в "Български пощи" не е никак добро. "Най-притеснително е, че след кибератаката не са си възстановили позициите. Тя е довела до финансови щети от над 15 млн. лв. Услугата е под всякаква критика. Инвестиции не са правени. В Плана за възстановяване и устойчивост са отделени около 105 млн. лв.", заключи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
КРАДЕЦ преди 1 година
ДО КРАДЕЦА МИЛА МОЯ МАЙНО ЛЬО
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Христо Алексиев е най-некадърният министър на транспорта!! Какво падение, избрано от Крадев.
21
0
 
3
 
! Отговори
Ти преди 1 година
Стари вагони, хигиена нулева, миризми на не къпано, чалга се вихри, липсва фейс контрол. БДЖ скоро ще заприлича на влаковете в Индия, Пакистан и Бангладеш. Внасят се алкохол, оръжия.
20
0
 
2
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Тези вагони не са за ремонт,а за "Стомана"-Перник.Издайте ги и купете вагони втора употреба от Германия или Швейцария.Ще са много по-добри от сегашните.
19
3
 
2
 
! Отговори
тулуп преди 1 година
крайно време в БДЖ да бъде приватизирано и нарязано за скраб ! още 90-те трябваше !
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Теснолинейката, опитали се да сложат 'вагон за наблюдение на природата', което е добре, обаче вагоните мръсни, студени, тоалетните заключени или страшни ... никакъв контрол, никаква отговорност, просто едни хора отбиващи номера отгоре до долу и не защото са лоши хора, а защото системата е неработеща, нефункционална, болна.
17
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Теснолинейката, опитали са се да сложат вагон за наблюдение на природата, което е добре, обаче вагоните мръсни, студени, тоалетните заключени или страшни ... никакъв контрол, никаква отговорност, просто едни хора отбиващи номера отгоре та до долу и не защото са лоши хора, е неработеща, нефункционална, болна.
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
проблема в бдж не е толкова липса на пари, колкото престъпен мениджмънт ... временни, безхаберни, политически назначени мениджъри отиват в бдж за малко, вземат каквото могат и бягат ... така държава не се прави.
15
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам как не ги е срам да искат пари от хората да се возят в тия коптори!
14
0
 
9
 
! Отговори
шопендар преди 1 година
в моята кола се возим по един-двама,понякога четрима души,но всяка година минавам колата на технически преглед.в един жп вагон се возят по 50-100 човека,а в зелият влак-стотици,и ако един вагон се строши последиците са огромни.тези вагони имат ли технически паспорт,кой ги проверява и гарантира ли за техническата им изправност,И НОСИ ЛИ СЪДЕБНА ОТГОВОРНОСТ.СЪМНЯВАМ СЕ.ТОВА ЗНАЧИ ЧЕ ПЪТНИКА СЕ ВОЗИ НА СВОЙ РИСК ПО БДЖ.
13
3
 
3
 
! Отговори
Дучев преди 1 година
разформировайте ги, и незабавна приватизация от европейска транспортна фирма, всичко което е на загуба трябва да бъде закрито!!!
12
0
 
5
 
! Отговори
Гост преди 1 година
В цялата система и влакове и линии няма един ремонт, който да се извършва по график от години. Къде са тия европрокурори, европроверители? Пълна трагедия и пълен хаус, който е известен на служебните много добре, но явно така е удобно.
11
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
даже в Мозамбик влаковете са по модерни
10
2
 
9
 
! Отговори
Кой да осъдим преди 1 година
Излиза че ГЕШЕВ спи - човекът от статията алармира за потенциални престъпления по служба извършени от началници назначени от управлението на ГЕРБ - как може тупана и Атнасова да се развяват по телевизии докато вагоните на БДЖ се разпадат и пощите загиват Тупанът носи отговорност за всичко случило се последните 12 години - той лично назначаваше и уволняваше шефовете в тия места
9
1
 
9
 
! Отговори
щото у нас преди 1 година
се краде безмилостно от всичко, транспорт, здравеопазване, строителство, всеки докопал се до власт има само една идея - да открадне колкото може повече. Един мед хеликоптер струва около 12 мил, в бг единствено в европа няма такъв, но пък има над 120 частни , кво ви говори това
8
0
 
3
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 1 година
Всеки ден гледам влаковете минаващи през Враца. Два вагона и вътре десетина човека.Товарните влакове не са така.Гледам по Дискавъри как се поддържа ЖП транспорта в Аляска. Шапката да ви падне , ама това е Америка ей , не е шега работа.
7
1
 
13
 
! Отговори
НАРОДЪТ преди 1 година
ОТНОШЕНИЕТО КЪМ БДЖ Е ЗА РАЗСЛЕДВАНЕ И СЪД!!!
6
3
 
6
 
! Отговори
И защо преди 1 година
И защо да се грижат за БДЖ, КАТО ТЕ НЕ ГО ПОЛЗВАТ?!?!!!:)))))
5
1
 
4
 
! Отговори
Дони преди 1 година
Отличник до отличника, майнo льо...
4
2
 
12
 
! Отговори
999 преди 1 година
И НЕ САМО!!! КОЙ ПРОДАДЕ НОВИТЕ ВАГОНИ НА БДЖ НАВРЕМЕТО И ГО ПОКРИХА?? КОЙ??? СЕГА ВМЕСТО ДА КУПУВАТ ХЕЛИКОПТЕРИ ДА СПАСЯВАТ 5 ЧОВЕКА, ОТИШЛИ ПО СВОЕ ЖЕЛАНИЕ НА НЕПОДХОДЯЩО МЯСТО, ДА БЯХА СЕ ПОГРИЖИЛИ ЗА БДЖ, КОЕТО ХИЛЯДИ ХОРА ПОЛЗВАТ ДОРИ И ПРИ ТЕЗИ НЕПРИЯТНИ УСЛОВИЯ!!! И да го направят място за ПРИЯТНО пътуване!