Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените

Повишаване на цените е неприемливо поради високата инфлация
23 яну 2023 12:31, Йоана Цонева
58
Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът алармира за множество постъпили жалби от граждани, търсещи съдействие срещу предстоящо индексиране на цените на мобилните оператори. Тя сезира Комисията за защита на потребителите (КЗП) и изпълнителните директори на "Йеттел България" ЕАД Джейсън Конг и на БТК ЕАД ("Виваком България" ЕАД) Николай Андреев, съобщават от пресцентъра на обществения защитник.

Диана Ковачева подчерта, че поради високата инфлация и намалената покупателната способност на хората обявеното повишаване на цените на услугите е неприемливо. Тя посочва, че индексацията при "Йеттел България" ЕАД то е с 15,4%, съгласно средногодишния индекс на Националния статистически институт (НСИ), а при "Виваком България" ЕАД с до 2 лв. за услуга.

В писмо до председателя на КЗП омбудсманът поиска проверка дали посочените мобилни оператори упражняват нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Още по темата
Според Ковачева б тези времена на тежка финансова криза, нестабилност в политическата обстановка в страната и напрежението у всички граждани на България, не е нужно да се поставят под допълнителен стрес потребителите на телекомуникационните услуги.

Омбудсманът е категоричен, че повишаването на цените на услугите на мобилните оператори е недопустимо при положение, че разходите на дружествата не са ценообразуващи. Диана Ковачева настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си и да не прилагат индексирането на цените на мобилните услуги, които предоставят.

Припомняме, че още в края на миналата година омбудсманът призова телефонните оператори да не вдигат месечните такси на потребителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
3
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 година
Проблема е че имаме малко оператора трябва да има поне още 3 или 4 за да се нормализира тогава да ги видим с конкуренция всеки си пази потребителя сега имаме 3 и правят каквото си искат
47
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 0808 Точно това е ключето. Заробване - 2 години, почти е сигурно, че към момента на прекратяване ще има поне 6 месеца остатък. Другото заробване е да ви "включат" задължително минути, роуминг и др. "услуги", които вие не сте в състояние да използвате никога по принцип, или в пълен обем. Верно, затова са "горещи оферти" - гориш от момента на подписване на договор.
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всякакви договори и месечни такси трябва да се прекратят, да се обявят за незаконни и да се плаща само доставени месечни услуги. За клиента е безсмислено да има договор даже е в негов ущърб. А месечната такса е по-скоро такса следене тоест плащате си за да ви следят къде пътувате.
45
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Омбудстманката симулира дейност и загриженост. Искам да питам има ли случай, в който тя да е постигнала това, за което обикновено апелира, или само си апелира и си получава голямата заплата?
44
3
 
17
 
! Отговори
Щом тя казва преди 1 година
И тази като онзи президента. Само плямпа ама никой не я отразява !
43
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Европа протестират. Ние си траем. Значи ни устройва. Да ги вдигнат още, заслужаваме си ги.
42
0
 
32
 
! Отговори
Предлагам преди 1 година
Глобиха един от мобилните оператори с 50 000 лв заради това, че в сметките на гражданите са начислявани плащания за недоставени услуги. Аз питам, защо вместо това не го задължиха да върне на ощетените онези суми, които са им били начислени за услуги, които не са им били предоставени? За телекомите 50 000 лв е смешна сума, бълха ги ухапала.
41
1
 
23
 
! Отговори
ба преди 1 година
ша размислят, ама друг път. Накарай ги?
40
0
 
15
 
! Отговори
До Гражданин преди 1 година
В договора го пише - можете да го прекратите като платите неустойка в размер на таксите за три месеца. Но не пише, че трябва да направите едномесечно предупреждение. Това ви го казват устно, когато поискате прекратяване. И вие добросъвестно изчаквате този месец. Тогава ви карат първо да платите получените услуги за изтеклия месец и после да подпишете договора за прекратяване. Плащате и подигравателно ви казват, че след плащането договорът ви автоматично се подновява, та да направите ново предупр
39
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Гешев да - Може би ще има по-добър ефект ако бъдат подведени под отговорност подставените лица с българско гражданство, които преди време уж бяха собственици на "Виваком". И да се даде гласност кой от българска страна е сключвал тези договори с мобилните оператори, които дават възможност за безобразно третиране на потребителите.
38
1
 
9
 
! Отговори
До Гешев да /20/ преди 1 година
Казваш да арестува собствениците им, но донеотдавна собственик на "Виваком" беше руски гражданин. Промъкна се слух, че е руски евреин, което донякъде може би обяснява похватите, на които са обучени служителите, контактуващи с потребителите - подвеждане, арогантно държание, заплахи, опит да те изнудят да продължиш да им плащаш дори след като вече не получаваш услуги от тях. След това прочетохме, че компания от Великобритания купила този мобилен оператор, но нравите и похватите им не се промениха.
37
1
 
15
 
! Отговори
Гражданин преди 1 година
След като те едностранчиво нарушават договорите ни с тях,имаме ли право да се откажем от техните услуги без последствия за нас ?! И без друго техните планове са много граби телски и всячески ощетяват гражданите-по което и време да влезнете в техен офис вечно има разправии с граждани за по-големи сметки ?! Отвратителнио е и това заробване с две годишен договор - ако го няма няма да има кого да осмукват !!!
36
0
 
27
 
! Отговори
гост преди 1 година
незабавно държавата да им спре енерийните помощи щом ще гонят печалба на гърба на хората
35
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
на единия клон виваком, на другия ментел, на третия йетел
34
1
 
18
 
! Отговори
Гост3 преди 1 година
Недопустимо е вдигнати юмруци да водят държавата във фалит
33
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
КОКОШКЕ, ТОВА ГО КАЗА ПРЕДИ ГОДИНА И ПАК СИ ГИ УВЕЛИЧИХА ЦЕНИТЕ (МОЯ ПЛАН ОТ 7 ЛВ СТАНА 10.50 ИЛИ С 50% НАГОРЕ)
32
22
 
4
 
! Отговори
До 34 преди 1 година
при краставиците като ти се вдигнецента на газта и крайния продукт се оскъпява. При операторите тези базови станции работят на ток и дизел (там където няма ток). Станциите се охраняват денонощно. Отделно има екипи, които се грижат тази мрежа да работи - коли, хора и техника... Имаш и наеми, които се плащат. Отделно оператодите са най-големите данъкоплатци
31
3
 
21
 
! Отговори
До 32 преди 1 година
Я кажи какви са разходите на операторите, свързани с цената на краставиците, или на газта?
30
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако, обаче инфлацията съвсем случайно намалее и цените паднат, кожодерите няма да намалят цените.
29
9
 
7
 
! Отговори
Нямам думи преди 1 година
...разходите на дружествата, не са ценообразуващи ? - що за тъпотия? Затова ли цената на краставиците не зависи от цената на газта...

Спонсорирани публикации