Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените

Повишаване на цените е неприемливо поради високата инфлация
23 яну 2023 12:31, Йоана Цонева
58
Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът алармира за множество постъпили жалби от граждани, търсещи съдействие срещу предстоящо индексиране на цените на мобилните оператори. Тя сезира Комисията за защита на потребителите (КЗП) и изпълнителните директори на "Йеттел България" ЕАД Джейсън Конг и на БТК ЕАД ("Виваком България" ЕАД) Николай Андреев, съобщават от пресцентъра на обществения защитник.

Диана Ковачева подчерта, че поради високата инфлация и намалената покупателната способност на хората обявеното повишаване на цените на услугите е неприемливо. Тя посочва, че индексацията при "Йеттел България" ЕАД то е с 15,4%, съгласно средногодишния индекс на Националния статистически институт (НСИ), а при "Виваком България" ЕАД с до 2 лв. за услуга.

В писмо до председателя на КЗП омбудсманът поиска проверка дали посочените мобилни оператори упражняват нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Още по темата
Според Ковачева б тези времена на тежка финансова криза, нестабилност в политическата обстановка в страната и напрежението у всички граждани на България, не е нужно да се поставят под допълнителен стрес потребителите на телекомуникационните услуги.

Омбудсманът е категоричен, че повишаването на цените на услугите на мобилните оператори е недопустимо при положение, че разходите на дружествата не са ценообразуващи. Диана Ковачева настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си и да не прилагат индексирането на цените на мобилните услуги, които предоставят.

Припомняме, че още в края на миналата година омбудсманът призова телефонните оператори да не вдигат месечните такси на потребителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
11
 
! Отговори
Не е само това - 2. преди 1 година
Освен че изнудват видимо бедни старци да плащат и за интернет, ако искат да си запазятдтационарния телефон, служителите мамят всекиго, ако той иска да прекрати договора си с "Виваком". В триразлични техни офиса ми се е случвало да чуя все един и същи израз при такива случаи: "По-добре си плащайте докрая на срока на договора, в противен случай неустояката е ХИЛЯДА ЛЕВА". Повечето хора се усещат и казват "Ама нали според договора неустойката е в размер само на тримесечна такса?" Но някои ......
7
0
 
14
 
! Отговори
Не е само това - 1. преди 1 година
"Виваком" изнудва своите клиенти, като ги задължава да приемат цял пакет услуги, ако искат дазапазят своя СТАЦИОНАРЕН ТЕЛЕФОН. Неколкократно ставах свидетел на такива изямления от страна на служителите - ако не приемете да получавате интернет и телевизия, ще загубите телефонния си пост. Обикновено споровете са с възрастни хора, които имат телевизор и ползват нечия друга услуга за него. Отказват да плащат за още един телевизор, а интернет не ги интересува.Но накрая отстъпват, защото нямат мобилен
6
1
 
10
 
! Отговори
до 5 преди 1 година
Написано е в договора, те нарочно бяха смъкнали до към 30 лева читавите планове, с ясната идея да ги увеличат веднага след това.
5
0
 
24
 
! Отговори
4oko преди 1 година
До 5Не е монопол. Това е рекет!
4
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Призовавам омбудсманката за твърди действия, а не само бля бля. Тая заплата трябва да я оправдае, че пак от нашите пари я получава.
3
0
 
27
 
! Отговори
Смехурко преди 1 година
За да се откажеш от договора си плащаш увеличената цена до края. И това ако не е монопол!!!!
2
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И аз така викам. Или да ме оставят да се откажа от заробващия им договор, без да плащам неустойки.
1
1
 
38
 
! Отговори
Дааам преди 1 година
Където и да се обърнеш дране на ов.ч.и кожи.