КЗП проверява мобилните оператори за нелоялни практики

Проверяват се общите условия, подвеждат потребителите
9 яну 2023 11:38, Анисия Иванова
51

КЗП проверява мобилни оператори за нарушение на клаузи в договорите с клиенти.

Започнахме проверки в общите условия на търговците. Прегледани са общите условия на мобилните оператори. Предстоят заседания на комисията, така че към момента няма как да оповестим конкретни резултати. Проверяваме дали клаузите, които са в общите условия на договорите, поставят потребителя в неравноправно положение. Предвиден е ред, по който те да бъдат отстранявани. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Стоил Алипиев в ефира на "България сутрин".

По думите му най-честите жалби срещу мобилните оператори са свързани с нелоялните практики - потребителите биват подведени при вземането на търговско решение.

"Нелоялните търговски практики са вторият основен проблем на пазара и трябва да им се обърне внимание, защото създават предпоставки за изкуствено завишаване на цените", отбеляза гостът.

Алипиев поясни, че максималният размер на санкциите, които КЗП може да наложи, е до 50 000 лв.

"Предвижда се догодина големите търговци да преминават одити за прилагане на нелоялни търговски практики. Лошите такива създават пречки за банково финансиране и участие в капиталовите пазари", поясни той.

Пред Bulgaria ON AIR председателят на КЗП коментира, че съобщенията за намаления са обвързани с нормативна уредба - те не трябва да бъдат предлагани за повече от 30 дни.

"Тенденцията е административните нарушения да преминават в нелоялни търговски практики", посочи Алипиев.

По отношение на потенциалното поскъпване на мобилните услуги, гостът коментира, че "подобни ситуации рушат доверието между всички участници на пазара - контролен орган, търговци и потребители".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Лоялно е ли е да ти се заяви, по имейл при вече сключени договори и невъзможност от отказ да ти съобщят по имейл,че еднолично спрямо настоящата инфлация ти вдигат цената за всяка услуга с до 2лева а на база същото твоята заплата да си стои замразена!!!!????Това е рекет!В същото време едни тръбят,заплатите скочили с едиси колко си,други тръбят че вдигането на заплатите подхранвали инфлацията!Моята заплата е леко замръзнала,аз работя за да плащам сметки!Мога да кажа само:*** ***!
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Интересно мие Кремена Бончева как отчита и на кого
47
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тия са не вред с главата особенно в Ловеч може би са наи некоректните омръзна ми да плащам и да не гледам кзп
46
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да провери Булсатком да види кви договори праскат плащаш три гледаш едно
45
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нещата са ясни, едни хора ще получат заплати от нашите данъци и няма да направят нищо. Въпроса е ние какво правим? Едно време роуминга в ЕС беше скъп, сега е безплатен. Дали телекомите в Испания или пък в Румъния не предлагат по-добри условия? Малко ми пука с плюс колко ще започва номера ми.
44
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Някога, преди много години, като млад и наивен работех в един от тези телекоми. Участвах косвено в местенето на гласовите пощи. Питам аз старши колегата - че ползва ли ги някой тези неща в България, че са толкова критични и трябва да го правим в 3 през нощта по време на най-слабия трафик. А той като ми направи една бърза сметка, колко няма да спечели компанията ако системата не работи за 30 минути в час пик и аз останах безмълвен.
43
1
 
26
 
! Отговори
До 43 преди 1 година
Естествено, че няма. Сметни само за сигнала свободно (различната мелодиика), която ти нито си заявил, нито си поискал, те таксуват с 50ст месечно. Сметни 4 милиона абонати по 50ст. Това са 2 милиона лева всеки месец. Мислиш ли, че само от тях няма да има и за шефа на КЗП, та и за неговия началник. Мафията и корупцията са брутални, особено в България.
42
0
 
11
 
! Отговори
До 39 преди 1 година
Липсата на баджове не е за спестяване на разход. Всички служители имат баджове, но фирмената политика е такава, именно за да НЕ можеш да подадеш оплакване поименно срещу служител. В бърза помощ като отидеш, знаеш ли как се казва лекуващия лекар? Ако може да те изпратят и без никакъв документ най-добре. Няма документ с лечение, не те регистрират дори, ако умреш след 2 часа никой не може да докаже, че си бил лекуван там и кой те е лекувал.
41
0
 
17
 
! Отговори
До 38 преди 1 година
Всички очакваме от КЗП точно твоята констатация да открият ама нали и те са част от Мобилната мафия нищо нередно няма да открият
40
0
 
17
 
! Отговори
От 40 преди 1 година
Снимах брошурката, описах подробно случката и подадох сигнал в КЗП. Резултат - никакъв.
39
0
 
15
 
! Отговори
За да подадете жалба преди 1 година
служителите на Виваком ви пращат в София на определен адрес. Имате ли представа чак къде се намира? Ако сте с личен автомобил или с такси пак добре, но която баба разчита на градския транспорт не ми е ясно как ще се оправи. За тези от провинцията пък, дали ще им стигне половината пенсия да пътуват до София, да се настанят някъде, после да вземат такси за да ги закара на посочения адрес на Maйнa Райна, там да се разправят и на рецепцията да им подхвърлят лист да пишат нова жалба и т. н.
38
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Отивам в магазин на виваком,предварително съм проучил какъв точно план ми трябва и на каква цена е,искам да подпиша договора в магазина и kелеша там ми обяснява,че такава тарифа нямали.Отварам сайта и му показвам какво искам,а той ми отваря някаква брошура тип кауфланд и действително там двата най-евтини плана ги няма.Обяснява ми, че те нямали нищо общо с онлайн магазина.Теглих му една,взех си брошурката и във вкъщи какво да видя - две страници, едната с всички планове, другата само със скъпите.
37
1
 
9
 
! Отговори
Не ми е ясно защо преди 1 година
няко по-долу се надсмива и над коментара, в който се говори за липсата на баджове. Задайте си въпроса защо по цял свят ги има, а нашите мобилни оператори си спестяват този разход. Нали точно когато започнеш да задаваш уточняващи въпроси по договора, служителят, който съставя този договор започва да вика този и онзи колега, събират се още двама-трима и кудкудякат всякакви препоръки. И после не можеш да посочиш поименно онзи, който те е подвел.
36
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Телекомите са се срастнали с мафията и държавата. В а1 (мобилтел) още има живи свидетели на срещи на Кукуш 1 на братя Мapгини и тогавашните изпълнителни директори, както и с Ваньо Кocтов. Държавата и мaфията са зад тези телекоми и могат да правят каквото си искат, могат да начисляват сметки, могат да продават порно и спортни кананали на баби и антивирусни на дядовци. Никой нищо не може да им направи за съжаление
35
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тези възрастни хора от селото могат да набират само чрез бързо набиране запаметени номера на близките доктора и мвр.А тях ги лъжат пробутват им договор за 50 мин и нет и др.за 13лв на месец, а до миналата година говореха на 200 минути за 5.90лв.на боб задължително ги прехвърлиха на А1 с този нов договор по тяхно усмотрение за всички абонати на боб, защото го махат окончателно и за тези хора и инвалидите няма никакви специални договори, разправал съм се с центъра, защото искаха да оценя операто
34
1
 
6
 
! Отговори
До 16 преди 1 година
Този номер с таблета и на мен са ми го пробутвали преди 7-8години. След гига-мега промоция (разбираш ли) ми казват някаква сума и после, ето ви допълнително към пакета и дейта карта за таблет - безплатна. Безплатна, ама с отделен договор за по 7лв месечно , а основната услуга със 7лв по-малко.
33
0
 
6
 
! Отговори
Бивш преди 1 година
Въпрос с понижена трудност: На кой от операторите собственик е руснак???
32
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На онзи по-долу баба му била грамотна жена, ама се налагало по вайбър да праща договорите си някому, за да ги прочете той и да проумее какво е подписала. Ами онези баби, на които внуците са в чужбина или в града, а бабата няма вайбър??? Тя не е ли данъкоплатец и не заслужава ли защита от държавата? Ама чичакът номер 20 бил велик и делял хората на категории!
31
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На онзи по-долу баба му била грамотна жена, ама се налагало по вайбър да праща договорите си някому, за да ги прочете той и да проумее какво е подписала. Ами онези баби, на които внуците са в чужбина или в града, а бабата няма вайбър??? Тя не е ли данъкоплатец и не заслужава ли защита от държавата? Ама чичакът номер 20 бил велик и делял хората на категории!
30
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бабите и Дядовците са различни едни са от селата и цял живот са ползвали аналогови телефон с шайба, после излязоха джиесемите с копчета и с тях те остаряха и не дочуват недовиодат и пр.старчески болести. Но виж старите хора по големите градове са развити и образовани и научиха компа и смартфона е същия. Но тук иде реч за старите не образовани хора от селото те се нуждаят от обикновен договор без нет и смс искат само минути да говорят с близките по джсм но такива оферти няма и ги лъжат масово

Спонсорирани публикации