Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените

Повишаване на цените е неприемливо поради високата инфлация
23 яну 2023 12:31, Йоана Цонева
58
Омбудсманът: Мобилните оператори трябва да размислят за цените
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът алармира за множество постъпили жалби от граждани, търсещи съдействие срещу предстоящо индексиране на цените на мобилните оператори. Тя сезира Комисията за защита на потребителите (КЗП) и изпълнителните директори на "Йеттел България" ЕАД Джейсън Конг и на БТК ЕАД ("Виваком България" ЕАД) Николай Андреев, съобщават от пресцентъра на обществения защитник.

Диана Ковачева подчерта, че поради високата инфлация и намалената покупателната способност на хората обявеното повишаване на цените на услугите е неприемливо. Тя посочва, че индексацията при "Йеттел България" ЕАД то е с 15,4%, съгласно средногодишния индекс на Националния статистически институт (НСИ), а при "Виваком България" ЕАД с до 2 лв. за услуга.

В писмо до председателя на КЗП омбудсманът поиска проверка дали посочените мобилни оператори упражняват нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Още по темата
Според Ковачева б тези времена на тежка финансова криза, нестабилност в политическата обстановка в страната и напрежението у всички граждани на България, не е нужно да се поставят под допълнителен стрес потребителите на телекомуникационните услуги.

Омбудсманът е категоричен, че повишаването на цените на услугите на мобилните оператори е недопустимо при положение, че разходите на дружествата не са ценообразуващи. Диана Ковачева настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си и да не прилагат индексирането на цените на мобилните услуги, които предоставят.

Припомняме, че още в края на миналата година омбудсманът призова телефонните оператори да не вдигат месечните такси на потребителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
36
 
! Отговори
a преди 1 година
Тия са затвор всичките. Не познавам човек, който да е доволен от която и да било телекомуникационна компания на тази територия. Миналият месец си подновявам договорът за ТВ и дом. интернет с А1 и си увеличих нета от 100мб на 200мб скорост, разликата беше 4 лева на месец и реших да ги жертвам. Нямам никаква промяна в скоростта и сега крета на 50-60мб... Когато отворих договорът там пише: 200мб макс скорост - 20мб мин скорост. Естествено това никой не ми беше обяснил предварително...
27
0
 
26
 
! Отговори
Boto преди 1 година
Управителите на комуникационните дружества си го преместиха от единия у другия крачол заради Омбуцмана :)
26
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Молим Ви да преосмислите ...", а ако се спомене държавата да преосмисли да речем някой лиценз или нещо свързано с работата на телекомите дали няма се вземат в ръце.
25
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От глобула нищо не става,един разговор не може да проведе нормално човек, второто място се дели от първенците по мушенгийство и непоискани услуги-свиваком и ментел.
24
0
 
21
 
! Отговори
Анти Тяло преди 1 година
Ами да си помилсят и търговците...40 лв кашкавала стана. Омбутсмана защо си мълчи???
23
2
 
12
 
! Отговори
до 20 преди 1 година
Точно така 30-40 макс. Което си е на практика горния теоретичен лимит на 3G. А те ни балсамират с 5G и прочие.
22
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А за продажбата на непоискани и неизползваеми услуги обединявайки ги в пакети, кога ще се самосезира?
21
0
 
11
 
! Отговори
КлубДондуков53 преди 1 година
И тази тетка беше настанена на сладка службица за нищоправене и празнословие от ДемоНична България.
20
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да върнат всичките енергийни помощи, които получиха и тогава да индексират.
19
27
 
4
 
! Отговори
Алена преди 1 година
Виновни са всички, които не гласуваха за ГЕРБ! По времето на Генерал Бойко Борисов подобни своеволия бяха немислими!
18
3
 
15
 
! Отговори
Гешев да преди 1 година
Арестува собствениците на Виваком и Йетел,като при Nexo.
17
0
 
15
 
! Отговори
абе преди 1 година
наглярите ДИВАСЛОН, план UNLIMITED 300 - скорост 20-30-39, като се обади ми казаха да си прочета договора.. НАГЛИ
16
0
 
26
 
! Отговори
перко преди 1 година
Държавата с неограниени възможности! Всеки си прави какото си иска спекулата се вихри, а народа /стадо о.це/ спи и чакака някой да подкара в следващото блато!
15
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Продължавмам - При втория случай се намеси и шефът им, защото аз не отстъпвах. тогава вече успях да прекъсна въпросния договор. При това по медиите вече бяха съобщили за глобата, наложена на "Виваком" за това, че начислява такси и за недоставени услуги. Значи и други хора освен мен сабили ограбвани по същия начин и са се оплакали. Но в офисите на "Виваком" продължават да упорстват и да изнудват постарому.
14
1
 
17
 
! Отговори
Имайте предвид и преди 1 година
нещо друго. След предизвестието ти казват "Добре, но първо платете таксата за изминалия период." И ти плащаш. Веднага след това момичето на гишето тържествуващо ти заявява "С плащането договорът ви автоматично се подновява!" и след разправия категорично отказва да анулира плащането - не можело! Ако се беше случило веднъж, разбирам, може човек случайно да е попаднал на мошеничка. Но след като се случи и втори път, при друга служителка? Значи са инструктирани да действат така. - Ще продължа -
13
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Отказах се от договора с "Виваком", защото отхвърлих предложението им да ми "доставят" интернет и телевизия в жилище, в което не живее никой. Затова те не дойдоха там, за да поставят уредите си, но упорито ми начисляваха всеки месец таксата за тази недоставена услуга. С месеци се борих да прекъсна договора и успях, но сега мисля, че е редно да настоявам и да върнат пари за недоставената услуга. Нали в онова жилище няма нито рутер, нито кабел за такава услуга, не са ги поставили.
12
1
 
25
 
! Отговори
до 11 преди 1 година
Освен това, пише, че промяната е едностранна т.е. не е необходимо съгласие от страна на клиента. Да теоретично могат и 200% да ги повишат. Ще видим колко нагли могат да бъдат нашите доставчици на услуги.
11
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо по различно са и тези от А1. Всеки си вдига цените както му е на него угодно. Дали може некой да ги спре ? при тази масова беднотия ще се отказваме от доста " народни екстри" .Как да им се плаща по 34-40 лв. при сключен договор от 19 лв.Отказваме се от тази " услуга".
10
0
 
15
 
! Отговори
...но някои не се преди 1 година
усещат и отстъпват. При мен случаят беше още по-тежък - вече ползвах услугите на А1 и в продължение на няколко месеца се разправях с "Виваком" за да успея да прекратя договора. Всеки път те увещават, че ще ти е по-изгодно да продължиш да плащаш и на тях (близо още цяла година!!!), въпреки че вече не ползваш услугите им, защото в противен случай си щял да платиш неустойка 1000 лв. Значи някой ги обучава ДА ПЛАШАТ така. А аз се отказах от тях защото ги уличих в мошеничество и го доказах.
9
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В договорът пише, че могат да индексират цените, но не пише в какви граници. Те така могат и с 200% да ги вдигнат. Договорът е подвеждащ и нелоялен.