Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
240
0
 
6
 
! Отговори
Нормално преди 2 месеца
Техни високоблагородия властимащите,подкрепяни финансово и материално от париимащите(казваха му корупция,но това е лоша дума,вече се казва комисионна и лобизъм),се чувстват пренебрегнати и нископоставени,след като чакат по кръстовищата и няма как да прескочат или прегазят нисшите направили тапа с драндулетите си,имат два начина да се справят:забрана на старите автомобили и вдигане на данъците им.Що за "наглост"-хем хорицата нямат пари за нови коли,хем искат да се возят?В БДЖ с конски вагони!
239
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
242. Що си мислиш, че и сега не плащаме данък включен в горивата. Има си данък включен в горивата отдавна.
238
6
 
3
 
! Отговори
Азе преди 2 месеца
Трябва да мине но не 78 а 278процента на първо време. Дойдохте с катуните и кочините си в София,"старите" софиянци 1во поколение и те да не останат назад накупиха по още две три кочини. Градинка не оставихте тротоар не оставихте незаети и не засрани по улиците не може човек нормално да се движи. Осмърдявате с трошките всичко София заприлича на автоморга. Ай сектир.
237
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма проблем! Увеличете сега пенсиите на хората със 78% !!! Но вие не сте на власт за да давате, а за да слугувате на чужди държави!!!
236
0
 
5
 
! Отговори
РУССКИЙ ОККУПАНТ преди 2 месеца
Калективен иска към вносителите на законопроекта за принуда против волята за свободен избор!
235
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Дали като вдигнат данъците ще има по малко или по читави автомобили е много спорно! Ами когато правителството наистина желае да дишаме чист въздух,а не пореден път да ни одере кожата,тогава нека да забрани вноса на коли по стари от пет години например! Или да не регистрира или пререгистрира стари коли! Ама не! Трябва да спасяваме болни бюджети веднага по възможност!
234
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ами трябва първо да се каже,че данък върху автомобилите е пълно недоразумение! От времето на народната власт! Възпитаните в демокрация европейски държави имат данъка включен в цената на горивата! Допълнително тези пари от данъка не се знае къде отиват!
233
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ами започва се .....
232
1
 
13
 
! Отговори
TrackhawkHemiHellcat преди 2 месеца
Аз плащам данък на две коли. Моята е 2023 г., евро6 и данъкът и е 1162 лева. Тойотата на жената е 2006, дизел, евро4 и данъкът е 33 лв. Увеличението за мен е смешно, но за старите хора на село с пасатите и ладите, всеки лев повече е непосилен. Тези данъци удрят възрастните хора, което е неприемливо и не трябва да бъде допускано.
231
1
 
16
 
! Отговори
ЪхЪ преди 2 месеца
Народното събрание приеме ли такова нещо, правителството пада! Хората нямат пари за нови коли, какво си въобрязяват тея. Сигурно ей така нарочно хората карат стари коли, щото им е много гот, имат си пари за новички, ама ей така, искат стара, щот се кефят да карат кошници, дето се развалят два пъти в годината минимум. Не става така, със забрани не става, хората ако нямат пари за нови, пак няма да ги купят, каквито и ще забрани да вкарвате.
230
6
 
2
 
! Отговори
опетков преди 2 месеца
До Анонимен Напразно се пенявите. Ясно е, че такъв закон няма как да мине през парламента. Отделен въпрос е, че данъците като цяло са много ниски и увеличението трябва да е между 100 и 200%.
229
2
 
14
 
! Отговори
Шаши преди 2 месеца
На евроатлантизма му пречат старите коли. Обаче и новите му пречат. Скоро ще им пречи, че ходим до друг град или село.
228
10
 
9
 
! Отговори
Някой си там преди 2 месеца
Истината е в газта, разберете го, нула замърсяване, а дизелите да се забранят и претопят моментално
227
5
 
2
 
! Отговори
Дизел преди 2 месеца
Само дънки!!!
226
0
 
16
 
! Отговори
Въййй... преди 2 месеца
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили . А за *** депутати?
225
6
 
29
 
! Отговори
Офф ,да се омитат преди 2 месеца
За укрофашистите пари има ,за българите няма.Страната ни се управлява от краварски прислужници и абсолютни без.родници.Време е тази продажна ,нагла и алчна банда от разбойници да бъде прогонена от управлението.Парите ни отиват за ненужни стари хвърчила Ф-16 ,стари ковчези Страйкър ,снаряди за Окрайнината и хотели за фашистите-дезертьори.
224
0
 
17
 
! Отговори
българин преди 2 месеца
Имах стар дизелов автомобил на който данъкът му беше 16лв.Увеличение с 80% означава нов данък 28,80лв.Продадох го декември 22 година.Но,мислите ли,че увеличение на данъка с 12,8 лв щеше да ме откаже.Още повече,че масло не гореше и като минавах на прегледа нарочно питах дали е наред всичко. Но двигателят бе с чугунен блок и бе на малко километри,а аз на 4-6 хиляди км сменявах маслото и филтрите!И работеше като часовник.Но много бе ръждясал и затова го продадох.
223
4
 
16
 
! Отговори
СТРАНДЖАТА преди 2 месеца
ТОВА Е РЕЗУЛТАТЪТ ОТ 33Г. УПРАВЛЕНИЕ ОТ ПРЕСТЪПНИЦИ И НАЦИОНАЛНИ ПРЕДАТЕЛИ.ПО ТОШОВО ВРЕМЕ 8МИЛИАРДА ВЪНШЕ ДЪЛ НИ СЕ ВИЖДАШЕ ОГРОМЕН,СЕГА СА НАД 50 МИЛИАРДА ВСЕ ОТКРАДНАТИ ОТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ.НЯМА ПАРИ ЗА ПЕНСИИ .НЯМА ЗА ЛЕЧЕНИЕ НА ДЕЦА.С ТОЗИ ЗАКОН ЩЕ НИ ОДЕРЪТ КОЖИТЕ НА НАИ БЕДНИТЕ БЪЛГАРИ.ТРАИТЕ СИ И ДА НЕ Е ПОСМЯЛ НЯКОИ ДА СЕ БУНТУВА.
222
2
 
14
 
! Отговори
Шишо преди 2 месеца
От статията става ясно, че в Македония данъците са по-ниски. Жителите на Благоевград да се ориентират към регистрация на МПС в Македония. Нещо подобно правеха румънците във Видин и Русе преди време.
221
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Преди 10 години направихме сметка (с химикал в ръка), кое е по-изгодно. Оказа се че един стар Форд фокус комби излезе по-скъп от нова дачия комби. Цената +регистрация +обслужване+газова уредба +ремонтите за 3 години + по-висок разход.....